یاهو کدهای اصلی Yahoo Mail را در اختیار تولید‌کنندگان خارجی می‌گذارد

مقامات رسمی بزرگ‌ترین رسانه اینترنتی جهان، یاهو، اعلام کردند که این شرکت قصد دارد به منظور تشویق تولیدکنندگان برای تولید برنامه‌های کاربردی جدید مبتنی بر ایمیل، کدهای اصلی Yahoo Mail را در اختیار تولید‌کنندگان قرار دهند. حرکت در جهت افشای این کدها که توسط ۲۵۷‌میلیون نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به منظور تولید هزاران برنامه کاربردی جدید ایمیل طراحی شده که توسط مهندسان یاهو و سایر شرکت‌ها و افراد تولید شده است.

چاد دیکرسون، مدیر شرکت نرم‌افزاری Sunnyvale گفت: «این شاخه جدید برنامه‌نویسی، ارائه‌دهنده بزرگ‌ترین نرم‌افزار وب است که تاکنون برای تولید عمومی در نظر گرفته شده است.»

تولیدکنندگان نرم‌افزار با دقت و مراقبت، کد برنامه‌نویسی محصولات خود را تحت کنترل داشته و به سایر شرکت‌ها و افراد بیرون از سازمان اجازه ایجاد تغییرات و بهبودهای اندکی را می‌دهند.

برنامه‌های کاربردی آزاد دیگری نظیر Flickr یاهو و Google Maps موج جدیدی از برنامه‌نویسی را ارائه داده‌اند که در آن امکان ترکیب ویژگی‌های نرم‌افزاری شرکت‌های مختلف جهت ایجاد محصولات ترکیبی وب وجود دارد.

این شرکت پیش از آغاز «Yahoo Hack Day» ا۲۴ ساعته، از بیش از ۵۰۰ برنامه نویس خارجی دعوت کرده است تا با استفاده از خدمات یاهو به تولید برنامه‌های کاربردی جدید بپردازند. در این جا واژه Hack به معنای برنامه‌نویسی خلاق به کار می‌رود نه ورود

غیر مجاز به کامپیوترهای کاربران.

البته یاهو در این طرح تنها نیست و شرکت‌های بزرگ اینترنتی از جمله Amazon.com ، eBay ، Google و Microsoft نیز چنین حرکت‌هایی را آغاز کرده‌اند. این امر برای کاربران مجاز این امکان را فراهم می‌کند که به طور هم زمان بتوانند با استفاده از تنها یک پنجره مرورگر وب، ایمیل‌های خود را در Yahoo Mail، Gmail Google و Hotmail Microsoft چک کنند بدون آن که نیازی به ورود به هر کدام از این سایت‌ها وجود داشته باشد.