یک هفته‌نامه انگلیسی نوشت: تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا در نشستی محرمانه در واشنگتن به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا باید زندگی در کنار ایران هسته‌ای را یاد بگیرد. به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه «ساندی‌تایمز»،‌ عاملان اجرایی و کارشناسان خارجی جامعه اطلاعاتی آمریکا تقریبا در این نظر که نمی‌توان اقدامی در جلوگیری از دستیابی ایران به توان هسته‌ای انجام داد، مشترکند. بنابر این گزارش، ‌بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران به دلیل اینکه اطلاعات لازم برای بمباران هوایی وجود نداشت، رد شده است. یک منبع که از این نشست مطلع است، گفت: ما تنها درک ناقصی از محتوا و مکان برنامه ایران داریم. حتی اگر ما دستور بمباران آن را داشته باشیم، نمی‌دانیم چگونه این کار را انجام دهیم. تمایل کاخ سفید برای حمله نظامی در صورت شکست دیگر راه‌ها پس از هشدارها مبنی بر اینکه خطر چنین اقدامی زیاد است، فروکش کرد. به گفته منابع، در بهترین حالت، ۸۰درصد از اهداف به صورت ناقص نشانه‌گذاری شده اما خسارات جنبی آن به غیرنظامیان می‌تواند قابل توجه باشد. یک تحلیلگر اطلاعاتی گفت: (در صورتی باید حمله کرد) که بتوانی ۱۰۰‌درصد موثر باشی و برنامه (هسته‌ای ایران) را دو دهه عقب ببری، نه اینکه یک وقفه کوتاه‌مدت ایجاد کنی و نتیجه‌ای بهتر از زمان کنونی نگیری. ژنرال جان ابی‌زید، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه هشدار دهد است حمله به ایران می‌تواند منابع نفتی را فلج کند و منجر به حملات موشکی به متحدان منطقه‌ای آمریکا شود. ارتش آمریکا خصوصا نگران توان ایران برای ایجاد بی‌ثباتی در عراق ناآرام است. در عین حال «جان نگروپونته»، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا به جورج‌بوش گفته است برای استفاده از زور علیه برنامه هسته‌ای ایران عجله‌ای در کار نیست، زیرا به اشکالات فنی برخورد کرده است.

«پاتریک کلاوسون»، کارشناس امور ایران در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن گفت: بوش قصد ندارد برخلاف توصیه وزیر امور‌خارجه، ژنرال‌های آمریکایی و مدیر اطلاعات ملی علیه ایران حمله نظامی انجام دهد. به نوشته این هفته‌نامه، منابع انگلیسی نیز تایید کرده‌اند که مساله گزینه نظامی در حال فروکش کردن است.

یکی از منابع ارشد انگلیسی تصریح کرد: نشانه‌های روشنی وجود دارد که کاخ سفید مایل به پیگیری رویکرد سیاسی است. هرگز در پنتاگون تمایلی برای به چالش کشیدن ایران وجود نداشته و سه کشور اروپایی ممکن است به توافقی دست یابند که ایرانی‌ها را به صورتی منطقی به پای میز مذاکره بیاورند.

تحلیلگران اطلاعاتی به این نتیجه رسیده‌اند که در نشست هفته گذشته هیچ امتیاز یا مجازاتی مانند تحریم‌ها مطرح نشود.

تایمز افزود: بزرگ‌ترین بازدارنده ممکن است اسرائیلی‌ها باشند و نه آمریکایی‌ها. منابع دفاعی اسرائیل به طور فزاینده‌ای متقاعد شده‌اند که آنها باید ایران هسته‌ای را متوقف کنند. به نظر آنها نباید به ایران اجازه دستیابی به نقطه بی‌بازگشت داده شود که در آن به دانش ساخت بمب هسته‌ای دست یابد. کلاوسون تصریح کرد: اسرائیلی‌ها تصمیم خود را زودتر از ما می‌گیرند و این مشکل واقعی ما است.