عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: بخش زیادی از مبالغ اختصاص یافته به بنگاه‌های زودبازده با وجودی که با تشکیل پرونده از سوی متقاضیان در کار گروه اشتغال، درخواست ۲میلیارد تومان کرده بودند؛ ولی این عدد به راحتی از سوی برخی متصدیان به پنج میلیارد تومان افزایش می‌یافت. غلام‌حسین مظفری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که روندی که دولت در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده آغاز کرده است در نهایت موجب ورشکستگی بانک‌ها می‌شود، مدیران عامل بانک‌ها و رییس کل بانک مرکزی را مورد نکوهش قرار داد و افزود: مدیران عامل بانک‌ها و رییس‌کل بانک مرکزی به خوبی می‌دانند که در سراشیبی ورشکستگی قرار دارند ولی باز سکوت می‌کنند.

او با تاکید براین که قریب به اتفاق طرح‌های زودبازده ۵/۱ تا ۲ برابر نیاز مالی‌شان از نظام بانکی پول دریافت می‌کنند، تصریح کرد: تسهیلات بنگاه‌های زودبازده در ظاهر کار خوبی است؛ ولی باید گفت با ادامه یافتن این سیاست نظام بانکی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است. روندی که دولت در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده آغاز کرده در نهایت موجب ورشکستگی نظام بانکی می‌شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان این که با بررسی موضوع مشاهده می‌شود حجم زیادی از تسهیلات اختصاص یافته به بنگاه‌های زودبازده به اشتغال مولد منجر نمی‌شود، گفت: علاوه بر آن که حجم زیادی از تسهیلات مربوط به بنگاه‌های زودبازده به اشتغال مولد مبدل نمی‌شود، به سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات، فشارهای غیراصولی وارد می‌شود و این فشارها نظام بانکی را در وضعیت بحرانی قرار داده است اگر چه مدیران عامل بانک‌ها در ظاهر چنین چیزی را از خود بروز نمی‌دهند.