محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری اسلامی ایران، مبارزه با مفاسد اقتصادی را در شرایط کنونی کشور «مجاهدت انقلابی» خواند. احمدی‌نژاد در دیدار جمعی از شرکت‌کنندگان در همایش «اطلاعات اقتصادی» گفت: دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، راه‌های مختلف از جمله راه‌های سیاسی و فرهنگی را تجربه کرده، اما با شکست مواجه شدند و اکنون امید آنها ضربه‌زدن به ایران از راه اقتصادی است.

رییس‌جمهوری اظهار داشت: در صورتی که موانع بازدارنده‌های مفاسد اقتصادی رفع شود، سرعت پیشرفت اقتصادی کشور دو برابر خواهد شد.

احمدی‌نژاد با تبیین اهمیت مبارزه مداوم با مفاسد اقتصادی در توسعه و پیشرفت کشور و افزایش سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: اگر بودجه کنونی صد برابر هم شود و گروهی نیز شبانه روز برای آبادانی کشور تلاش کنند، ولی آلودگی و مفسده در پیکره اقتصادی کشور حضور و جریان داشته باشد، پیشرفت چندانی در اجرای برنامه‌های عمرانی و توسعه کشور به‌وجود نخواهد آمد. رییس‌جمهوری یکی از ریشه‌های اصلی مفاسد اقتصادی در جامعه را ساختار پیچیده و گسترده اداری و انبوه آیین نامه‌ها و مقررات دانست و گفت: در ۱۵ سال گذشته به‌رغم شعارهای فراوان درباره کاهش حوزه دخالت دولت در بنگاه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری دولتی در این بنگاه‌ها بیش از ۵۰۰برابر کاهش تصدیگری دولت، افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: دولت نهم در نخستین گام، سرمایه‌گذاری جدید دولتی را جز در موارد خاص ممنوع کرده است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه در تحقق عدالت، آرمان انقلاب اسلامی، مفاسد اقتصادی نقطه مقابل آن است، حضور افرادی را که در دست درازی به بیت‌المال برای خود هیچ حد و مرزی قائل نبوده ‌و خود را مالک کشور می‌دانند، ریشه دیگر مفاسد اقتصادی دانست.

وی از بین رفتن انگیزه فعالیت سالم اقتصادی در دیگران، برهم زدن توزیع عادلانه ثروت، سوق دادن اقتصاد مولد به سمت اقتصاد دلالی و واسطه‌گری و تلاش ناسالم برای کسب قدرت سیاسی را از دیگر آثار منفی مفاسد اقتصادی در جامعه اعلام کرد و گفت: آسیب بزرگ مفاسد اقتصادی این است که صاحبان ثروت‌های نامشروع برای حفظ آن و ایجاد حاشیه امنیت برای خود، تلاش می‌کنند به قدرت سیاسی از راه‌های ناسالم و به هر قیمتی دست یابند.

احمدی‌نژاد، سخنان برخی را که مبارزه با مفسدان اقتصادی را مخالفت با سرمایه‌گذاری می‌دانند، دروغی بزرگ دانست و گفت: مبارزه با مفسدان اقتصادی به معنی مخالفت با سرمایه‌گذاری نیست، بلکه فراهم کردن زمینه‌ای بهتر و امن برای سرمایه‌گذاری و آبادانی کشور بر پایه عدالت و سلامت در کار است.