دنیای اقتصاد- نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته کلیات طرحی را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی آن وزارت آموزش‌وپرورش موظف می‌شود ظرف دو سال تمامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را از طریق برگزاری آزمون در اولویت استخدامی قرار دهد. این طرح در حالی تصویب شد که لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رییس‌جمهور در مخالفت با آن گفت که با توجه به کسری بودجه ۵ هزار میلیاردی وزارت آموزش و پرورش و نیروهای مازاد این وزارتخانه تصویب چنین طرحی اجرایی نیست.

نظرات موافقان و مخالفان

دو فوریت این طرح در مجلس هشتم به تصویب رسیده بود. طراحان معتقد بودند که این طرح باید هرچه سریع‌تر جهت جلوگیری از اخراج معلمانی که با آموزش و پرورش همکاری کردند و این وزارتخانه از ادامه همکاری با آنها خودداری می‌کند به تصویب برسد.

نمایندگان مخالف این طرح معتقد بودند که این طرح جامع نیست و بارمالی زیادی را تحمیل می‌کند. آنان اظهارکردند که این طرح نمی‌تواند مشکلات موجود را رفع کند و اگر به این صورت تصویب شود شورای نگهبان آن را رد می‌کند. نمایندگان موافق، اما معتقد بودند: این طرح بار مالی ندارد.

لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رییس‌جمهور نیز در مجلس در مخالفت با کلیات این طرح گفت:‌ براساس آمار موجود حدود ۲۰۰ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی وجود دارند که به خاطر بار مالی زیاد نمی‌توان آنها را استخدام کرد.

فروزنده ادامه داد: منابع و مصارف باید به درستی مدیریت شوند در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش با کسری ۵ هزار میلیارد تومانی روبه‌رو است معضل استخدام در این وزارتخانه وجود دارد.

وی تاکید کرد:‌ مجلس باید به جای آنکه نیروهای پیش دبستانی را که در بخش خصوصی شاغلند به دولت وصل کند در راستای حل مشکلات موجود آنها حرکت کند.