وزیران عضو کارگروه توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت با لغو ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های دیزلی در تهران، با شماره‌گذاری اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های نفت‌سوز یا گازوئیلی موافقت کردند. به گزارش ایسنا، وزیران عضو کارگروه توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی با شماره‌گذاری اتوبوس‌های شهری و مینی‌بوس‌های دیزلی (نفت گاز سوز یا گازوئیلی) برای تردد در کلان شهرهای کشور موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه،‌ تصویب نامه‌های مربوط به ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های دیزلی در تهران که از سوی هیات‌وزیران از ابتدای سال ۱۳۸۷ ممنوع شد نیز لغو شد.

بر اساس این مصوبه، وزیران عضو کارگروه توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت همچنین با افزایش میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده موافقت کردند. بر اساس این مصوبه، کمک بلاعوض برای از رده خارج کردن تاکسی‌ها ۳۰ میلیون ریال، ون و وانت با ظرفیت یک تن و پایین‌تر ۱۰ میلیون ریال، ون و وانت با ظرفیت یک تن و بالاتر ۲۰میلیون ریال، مینی‌بوس ۳۰ میلیون ریال، اتوبوس برون‌شهری ۱۰۰ میلیون ریال، کامیونت (۵/۳ تا ۶ تن) ۳۰ میلیون ریال، کامیون سبک (۶ تا ۱۰ تن) ۴۰ میلیون ریال، کامیون متوسط (۱۰ تا ۲۶ تن)۵۰ میلیون ریال، کامیون سنگین (۲۶ تا ۳۲ تن) ۷۰ میلیون ریال و کامیون کشنده ۸۰ میلیون ریال تعیین شده است. بر اساس این مصوبه، تسهیلات بانکی (حداکثر تا ۸۰ درصد قیمت خودرو) برای تاکسی‌ها ۷۰ میلیون ریال، ون و وانت با ظرفیت یک تن و پایین‌تر ۷۰ میلیون ریال، ون و وانت با ظرفیت یک تن و بالاتر ۷۰ میلیون ریال، مینی‌بوس ۲۰۰ میلیون ریال، اتوبوس برون‌شهری ۱۲۰ میلیون ریال، کامیونت (۵/۳ تا ۶ تن) ۲۰۰ میلیون ریال، کامیون سبک (۶ تا ۱۰ تن) ۳۰۰ میلیون ریال، کامیون متوسط (۱۰ تا ۲۶ تن) ۶۰۰ میلیون ریال، کامیون سنگین (۲۶ تا ۳۲ تن) ۷۰۰ میلیون ریال و کامیون کشنده ۸۰۰ میلیون ریال تعیین شده است. بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این مصوبه، دوره بازپرداخت تسهیلات نیز ۶۰ ماهه، ۷۲ ماهه و ۸۴ ماهه تعیین شده است. این مصوبه از سوی رییس‌جمهور تایید شده و از سوی معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.