فروزنده: عوامل فتنه در ادارات شناسایی می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در اولین همایش تشریح مدیریت خدمات کشوری در سال ۸۹ در جمع مسوولان استانداری تهران با اشاره به انتقال نیروهای دستگاه‌های دولتی، اجرایی و وزارتخانه‌‌ها به استان‌ها و شهرستان‌های دیگر کشور در قالب طرح سبک‌سازی استان تهران تصریح کرد: هرگونه انتقال و ماموریت به تهران ممنوع است و تا ۱۰ سال دیگر نیز سازمان‌‌ها و ادارات دولتی در تهران اجازه استخدام ندارند. به گزارش خبرگزاری مهر، لطف الله فروزنده ادامه داد: اقدامات لازم برای استقرار نیروهایی که می‌خواهند به استان‌های دیگر منتقل شوند، انجام شده و نیروها در شهرستان‌ها و استان‌های کشور با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهند شد؛ چرا که هماهنگی‌‌ها با وزیر مسکن، موضوع حقوق و پست و دیگر مواردی که دولت وعده داده است در تهران انجام می‌شود و کارمندان در مقصد دچار مشکل نخواهند شد.فروزنده ادامه داد: در صورتی که سهمیه برای گرفتن مسکن مهر وجود نداشته باشد، به گونه‌ای هماهنگ شده که بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان وام خرید مسکن به متقاضی داده می‌شود که ۱۵ میلیون این وام بلاعوض است.

عملیاتی شدن پرداخت پاداش تا آخر تیرماه

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قانون مدیریت در کشور افزود: این قانون محورهای اساسی شامل برنامه فرهنگ‌سازی، ساماندهی نیروی انسانی، بهبود مدیریت، ساماندهی ساختار تشکیلاتی، توانمندی‌های نیروی انسانی، توسعه دولت الکترونیک دارد که برای انجام این فعالیت‌‌ها نیازمند پشتیبانی‌هایی از جمله اصلاح نظام پرداخت هستیم. وی گفت: تا آخر تیرماه دستور‌العمل‌های پرداخت پاداش عملیاتی می‌شود.

۱۵ هزار نفر آماده انتقال از تهران هستند

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در ادامه سخنانش به روش‌های واگذاری با رویکرد تعاونی اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر حدود ۱۵ هزار نفر برای انتقال از تهران ثبت‌نام کرده‌اند که حدود ۷ هزار نفر از آنان از دستگاه‌های اجرایی هستند و باید بلافاصله زمینه‌های انتقال آنان از طریق مسکن مهر یا ارائه زمینه افزایش حقوق و دیگر مزایا انجام شود.

وی گفت: افرادی که به شهرستان‌ها منتقل می‌شوند، اگر فرزند دانشجویی داشته باشند، انتقال فرزند آنها نیز به سرعت انجام می‌شود. فرزونده در بخش دیگری از سخنانش به ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی ساختار تشکیلاتی، توسعه دولت الکترونیک و ایجاد پرتال مردم، ارائه خدمات و پایگاه‌های اطلاعاتی، ارتباط و تعامل دو طرفه با مردم و رسیدگی به شکایت آنان، نظام ارزیابی عملکرد اشاره کرد.معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور گفت: باید عوامل فتنه که در دستگاه‌های اجرایی فعال هستند، توسط مسوولان شناسایی شوند. وی با اشاره به اینکه باید هیات‌های تجدیدنظر را در کشور فعال کنیم، افزود: برخی عوامل فتنه در دستگاه‌های اجرایی ما فعالیت می‌کردند، وبلاگ درست می‌کردند، کم کاری می‌کردند و چوب لای چرخ می‌گذاشتند. این در حالی است که آنان قسم خورده بودند التزام به قانون و ولایت فقیه داشته باشند و مسوولان باید این کارمندان را شناسایی کنند.

وی با اشاره به اینکه یک حکمی در ضوابط اجرایی وجود دارد که بر اساس آن تمام دستگاه‌‌ها لیست نیروهای مازاد را اعلام می‌کنند تا برایشان برنامه‌ریزی کنیم، افزود: خوشبختانه ماده ۱۴۶ قانون برنامه در این زمینه اجازه داده است و ما باید جدی به سمتی برویم تا فضا را ساماندهی کرده و برای کسانی همچون عوامل فتنه و افرادی که کار نمی‌کنند، نا‌امن کنیم. معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور افزود: هیچ دلیلی ندارد که مال بیت‌المال را به این افرادی که یک ریال هم کار نمی‌کنند، بدهیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم تا فضا برای نیروهایی که کار می‌کنند امن شود.