انتقاد روح‌الامینی از عملکرد انتخاباتی صدا و سیما

رسانه ملی متهم به جهت‌گیری و طرفداری از یک کاندیدای خاص شد

دکترعبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی، دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی و عضوسابق شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، از نزدیکان و مشاور انتخاباتی محسن رضایی کاندیدا‌ی دوره دهم ریاست‌جمهوری بود. همچنین فرزند وی، مرحوم محسن روح‌الامینی، یکی از کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم است که پس از دستگیری در ۱۸ تیر، و طبق گزارش رسمی پزشکی قانونی در بازداشتگاه کهریزک براثر ضرب و شتم به رحمت ایزدی پیوست. به همین مناسبت، خبرگزاری مهر با او گفت‌وگویی را درباره انتخابات ریاست‌جمهوری انجام داد که روح‌الامینی طی این گفت‌وگو به تحلیل انتخابات پرداخت و گفت: در حوادث سال گذشته، هزینه بسیاری دادیم و خسارات بالایی را متحمل شدیم که از جمله آن، شهادت فرزند بنده و عده‌ای دیگر بود. بنابراین نباید درباره این مسائل به گونه‌ای تحلیل کرد که آخرتمان را به دنیای دیگران بفروشیم و دور از انصاف و واقع‌نگری به این مساله بپردازیم. البته در این بین، نباید وقایع و حقایق را هم فراموش کنیم؛ چون بزرگ‌ترین ظلم در حق خودمان، مردم و آیندگان، کتمان حقایق است.

وی افزود: انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ یکی از اوراق و فصول تاریخ معاصر است که می‌توان از آن به عنوان یکی از درخشان‌ترین این اوراق، با توجه به حضور مردم و مسائلی دانست که می‌توانست محقق شود، اما نشد. مردم چه بعد و چه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته امتحانشان را به خوبی پس دادند.

روح‌الامینی تصریح کرد: در کمتر انقلابی پیش می‌آید که مردم بعد از ۳۰ سال این‌گونه در صحنه دفاع از موجودیت انقلابشان حاضر شوند. مهم نیست مردم سال گذشته به چه کسی رای داده‌اند، مهم این است که این آرا در مسیر نظام و انقلاب بوده و هست و باید همه آن ۴۰ میلیون نفر رای‌دهنده و ۷۰ میلیون نفر جمعیت کشور را جزو خانواده انقلاب محسوب کرد. چه خوب بود که قدر این حضور دانسته می‌شد و بعضی از تلخ کامی‌های بعد از انتخابات به‌وجود نمی‌آمد.

وی درباره عملکرد صدا و سیما پیش و پس از انتخابات گفت: رسانه ملی متهم به جهت‌گیری و طرفداری از یک کاندیدای خاص شد و شاید اگر شرایط پس از انتخابات حاد نمی‌شد، رسانه ملی مجال بیشتری برای جبران اشتباهات داشت. قطعا در شرایط حاد اجتماعی دایره انتخاب محدود می‌شود. البته بنده همه را در این بحث مقصر می‌دانم؛ اما معتقدم باید فضا بازتر شود البته رییس سازمان صدا و سیما در این زمینه حرف، دلایل و توجیهاتی دارد که امثال ما کمتر آن را می‌پسندیم.