«صبح روز هفتم» گامی به جلو است

ایسنا- مسعود اطیابی گفت: مفاهیمی در فیلمنامه «صبح روز هفتم» مشاهده کردم و حس کردم اگر درست کار شود، می‌تواند کار خوبی باشد. این کارگردان در نشست پرسش و پاسخ فیلمش در جشنواره فیلم فجر با اظهار امیدواری از این‌که این فیلم نسبت به دو کار قبلی‌اش گامی به جلو محسوب می‌شود، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم فیلمساز باید در یک قالب خودش را محصور کند. دوست دارم به لحاظ تعداد فیلم‌هایم گونه آنها متنوع باشد و زیباتر این است در مسیری حرکت کنم تا ساختار فیلم‌هایم خیلی به هم نزدیک نباشد. وی درباره ژانر فیلمش خاطرنشان کرد: برای من مفهوم فیلمی که می‌سازم مهم است و در هر ژانری قرار گیرد، مهم نیست. قصه این فیلم مفاهیمی دارد که می‌توان گفت فلسفی یا معناگرا است. در حالی که هنوز تکلیف ژانر معناگرا معلوم نیست. اطیابی ادامه داد: اگر فیلم دینی می‌سازیم باید مبتنی بر آموزه‌هایی که حقیقت دین است باشد و من تلاش کردم چیزی که درون فیلم بود نمود داشته باشد. صدرا عبدالهی، تهیه‌کننده این فیلم هم گفت: پیشنهاد ساخت «صبح روز هفتم» از طرف مدیریت وقت شبکه سحر مطرح شد و کاری با مضمون معناگرا می‌خواستیم که به آقای اطیابی سفارش دادیم. جهانبخش ایمانی فیلمنامه‌نویس این فیلم اظهار داشت: فیلمنامه را به‌شکل کارگاهی با همسرم کار کردیم و ایده اصلی فیلم کمدی هالیوودی بود که در سال ۹۲ ساخته شده بود و آن را از تلویزیون دیده بودم و با تم اصلی این‌که در یک روز نمانیم و بتوانیم خودمان را تغییر بدهیم، فیلمنامه را نوشتم.