حداد عادل: ما را از تحریم نترسانید

مراسم راهپیمایی سالروز سیزده آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، در مقابل لانه جاسوسی با حضور ده‌ها هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم برگزار شد. به گزارش ایسنا، راهپیمایی‌کنندگان در این مراسم در مقابل لانه جاسوسی شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر فرهنگ فاسد غرب»، «الله اکبر خامنه‌ای رهبر»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و «لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است» سر می‌دادند.

در این مراسم بیانیه‌ای توسط یک دختر دانش‌آموز در ابتدای مراسم قرائت شد و پس از آن سرود «مرگ بر تو ای آمریکا» اجرا شد. سپس قطعنامه دیگر توسط یک دانشجو قرائت و پس از آن سرود «وطنم» اجرا شد. غلامعلی حدادعادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم خاطرنشان کرد: ملت ایران روزی نظر خود را نسبت به آمریکا عوض می‌کند که آمریکا رفتار ظالمانه خود را تغییر دهد و تا آن زمان برنامه و سیاست ملت، دولت، مجلس، مقام معظم رهبری، قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و بسیج دفاع از استقلال جمهوری اسلامی خواهد بود.

حدادعادل خطاب به همه‌ اقشار و طبقات اجتماعی تاکید کرد: آمریکا برخلاف شعارهایی که در حمایت از دموکراسی، آزادی و حقوق بشر سر می‌دهد همواره از حکومت‌های دیکتاتوری حمایت کرده است. آمریکا هیچ‌وقت حامی و پشتیبان حکومت‌های مردمی نبوده است. آن چه که برای آمریکا مهم است تسلط بر کشورها و تامین منافع آمریکاست. این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، خاطرنشان کرد: آمریکا هر رژیمی را که برای دولتمردان آنان اطاعت و نوکری کند بیشتر دوست دارند. اگر آن رژیم انتخاباتی نباشد و اختناقاتی باشد برای آمریکا اهمیتی ندارد.

او تاکید کرد: آمریکا از الگو شدن مردم‌سالاری دینی ایران وحشت دارد، به همین دلیل موضوع تقلب در انتخابات را دامن زد و شیرینی باشکوه و انبوه مردم را در کام آنان تلخ کرد و از افرادی که ادعا کردند در انتخابات تقلب شده حمایت کرد.

حدادعادل افزود: کسانی بودند که در عصر روز انتخابات اعلام کردند پیروز شدند و فردای انتخابات گفتند در انتخابات تقلب شده است. این افراد کسانی بودند که نه برای پیروزی و نه برای تقلب دلیلی مطرح نکردند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آن کسی که از آرا صیانت کرد و در برابر سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی ایستادگی و حمایت کرد مقام معظم رهبری بود. مقام معظم رهبری مثل همیشه و همانند امام (ره) از آرای مردم حمایت کردند. سخن منطقی و صریح رهبری این بود که دلایل تقلب را از راه‌های قانونی دنبال کنید. ایشان تاکید کردند جمهوری اسلامی اهل تقلب نیست و از سران فتنه خواستند اردوکشی‌های خیابانی متوقف شود، اما آنان توجه نکرده و هم‌سویی با بیگانگان را ادامه دادند. وی اظهار کرد: امروز نیز بیانیه می‌دهند ولی از تسخیر لانه جاسوسی سخنی به میان نمی‌آورند و این حیرت‌آور است که کسی از ۱۳ آبان سخن بگوید، ولی از این واقعه‌ مهم سخنی نگوید. این بیانیه که سخنی از ظلم و ستم آمریکا در قبل و بعد از انقلاب به میان نیاورده به مذاق آمریکا خوش آمده و از شبکه‌های آمریکایی پخش می‌شود. این آقایان جواب ایثارگران، شهدا و جانبازان را چگونه می‌دهند؟ فردای قیامت آن‌ها پاسخ امام (ره) را چگونه خواهند داد؟

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: در حالی که ما معتقدیم مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور و ملت در مساله‌ هسته‌ای منافع و حق مسلم ایران را برای استفاده از این انرژی با هیچ قدرتی معامله نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت، خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه اخیر که اوباما با شعار تغییر در آمریکا به پیروزی رسید سعی کرد، لحن سخن را تغییر دهد ولی ما باید بپرسیم آیا آمریکا حقیقتا در سیاست و رفتار خود تغییر ایجاد کرده است؟ تغییر حقیقی زمانی است که کاخ سفید و اوباما نگاه و رفتار خود را نسبت به ملت‌های مسلمان و دموکراسی تغییر دهند. آیا فشار آمریکا در عراق، افغانستان و پاکستان نسبت به مردم آنان تغییری داشته است و آیا ظلم و ستم رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین، لبنان و ایران کاسته شده است.

مشاور مقام معظم رهبری، تاکید کرد: سخن ما با دولتمردان آمریکا این است که ما را از تحریم نترسانید. ملت آماده‌ فداکاری است. تحریم‌ها همان‌گونه که طی ۳۰ سال گذشته موجب رشد ما شد، در صورت تشدید تحریم‌ها این روند هم‌چنان ادامه خواهد یافت.

حاشیه‌های مراسم راهپیمایی ۱۳آبان

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با حاشیه‌هایی همراه بود‌. خبرگزاری مهر در ‌این زمینه گزارش داد‌: عده‌ای از جوانان که بعضا با نمادهای سبز از خیابان‌های منتهی به میدان هفت تیر حرکت می‌کردند با سر دادن شعار مرگ بر روسیه به خیل جمعیت راهپیمایی‌کنندگان می‌پیوستند.

نیروی انتظامی‌برای حفظ آرامش و برقراری امنیت در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف منطقه هفت‌تیر و خیابان‌های منتهی به طالقانی مستقر بود. ضمن‌اینکه تجمعات کوچکی هم تشکیل شده بود که مردم در خصوص مساله انتخابات با یکدیگر به مباحثه می‌پرداختند.