معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مسیرهای جایگزین برای خیابان ولیعصر (عج) که از جنوب به شمال یکطرفه شده را اعلام کرد. به گزارش مهر، جعفر هاشمی‌تشکری گفت: «مسیر میدان ونک - خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان، خیابان شهید گمنام، خیابان فاطمی، میدان ولیعصر و مسیر میدان ونک، شهید حقانی، خیابان گاندی، خیابان شهید خالد اسلامبولی، خیابان شهید بهشتی، میدان ولیعصر، همچنین مسیر میدان ونک، شهید حقانی، خیابان آفریقا، آرژانتین، خیابان شهید قصیر، خیابان شهید بهشتی، میدان ولیعصر مسیرهایی پیشنهادی از میدان ونک تا میدان ولیعصر هستند که شهروندان می‌توانند برای تردد از شمال به جنوب از آنها به جای خیابان ولیعصر استفاد کنند».

وی با بیان اینکه با یک طرفه شدن خیابان ولیعصر(عج) خودروهای شخصی که در این مسیر قصد تردد از شمال به سمت جنوب را دارند می‌توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند، افزود: «سه مسیر برای تردد خودروهای شخصی از میدان ونک تا میدان ولیعصر و ۴ مسیر از پارک‌وی تا میدان ونک پیشنهاد شده که شهروندان می‌توانند به عنوان مسیرهای جایگزین از آنها استفاده کنند».

معاون حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: «همچنین برای تردد از پارک‌وی تا میدان ونک مسیرهای پارک‌وی، بزرگراه مدرس، شهید حقانی، میدان ونک و مسیر پارک‌وی، بزرگراه شهید چمران، یادگار امام(ره)، سئول، خیابان شهید خدامی، میدان ونک، مسیر پارک‌وی، بزرگراه چمران، ملاصدرا، خیابان ونک، میدان ونک و همچنین مسیر پارک‌وی، بزرگراه مدرس، خیابان آفریقا، شهید حقانی، میدان ونک به شهروندان جهت تردد با خودروی شخصی پیشنهاد می‌شود».

هاشمی‌تشکری با اشاره به اینکه هم‌اکنون روزانه ۳۰۰هزار مسافر در خیابان ولیعصر (عج) با وسایل نقلیه عمومی‌ جابه‌جا می‌شوند، گفت‌: «با یک طرفه شدن خیابان ولیعصر حدفاصل بهشتی تا پارک‌وی به سمت شمال از صبح دیروز و ایجاد خط ویژه اتوبوسرانی، تعداد زیادی از سفرهای روزانه دراین خیابان مهم و تاریخی شهر تهران به وسیله اتوبوس صورت خواهد گرفت؛ چنانچه پیش‌بینی می‌شود تا ۶۲درصد به حجم مسافران اتوبوسرانی در این مسیر افزوده شود». وی اظهار داشت: «در مرحله نخست برای ایجاد خط ویژه اتوبوسرانی، خیابان ولیعصر حدفاصل خیابان شهید بهشتی تا پل پارک‌وی یک طرفه به سمت شمال شده است تا مسیر خط ویژه اتوبوس به صورت رفت و برگشت به راحتی در ضلع غربی این خیابان ایجاد شود». هاشمی‌تشکری افزود: «برای ادامه مسیر خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان ولیعصر حدفاصل پل پارک‌وی تا میدان تجریش نیز سه شیوه مختلف مدنظر است که پس از بررسی‌های بیشتر طی روزهای آتی شیوه اجرا مشخص و زمینه ادامه خط ویژه اتوبوسرانی فراهم خواهد شد». معاون شهردار تهران بیان داشت: «خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان ولیعصر حد فاصل میدان ولیعصر تا تقاطع خیابان فاطمی ‌نیز که تاکنون یک طرفه از شمال به سمت جنوب بوده، دوطرفه می‌شود».

تشکری هاشمی ‌با بیان اینکه با ایجاد خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان ولیعصر (عج) سرعت متوسط حرکت اتوبوس‌ها در این مسیر از ۱۳ کیلومتر در ساعت به ۱۷ کیلومتر خواهد رسید، تصریح کرد: «در مسیر خط ویژه اتوبوسرانی از میدان راه آهن تا میدان تجریش مجموعا ۳۸ ایستگاه خواهیم داشت که در مرحله نخست محدوده ایستگاه‌های مسیر در درون خط ویژه با خط‌کشی و علائم ویژه مشخص خواهد شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به نصب ایستگاه‌های موقت اقدام می‌شود». وی خاطرنشان کرد‌: «ایستگاه‌های تجریش، ولیعصر- نیایش، میدان ونک، ولیعصر- اتحاد، میدان ولیعصر، ولیعصر- طالقانی، ولیعصر- انقلاب، ولیعصر- امام خمینی (ره) و میدان راه‌آهن مهم‌ترین ایستگاه‌های این مسیر خواهند بود و بیشترین حجم مسافران نیز در این ایستگاه‌ها جابه‌جا خواهند شد».

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: «این خط ویژه اتوبوسرانی یکی از مهمترین خطوط اتوبوسرانی شهر تهران است که در مسیر آن از تجریش تا راه‌آهن ۱۹ تقاطع مهم وجود دارد و باید با تمهیدات لازم زمینه حرکت روان در این تقاطع‌‌ها فراهم شود».وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده محل ایستگاه‌ها و پایانه‌های تاکسیرانی در مسیر این خط ویژه اتوبوسرانی اصلاح شود، تاکید کرد: «تلاش می‌شود در حداقل زمان ممکن نسبت به نصب علائم ترافیکی و ایمن‌سازی کامل مسیر اقدام شود».