صفارهرندی: خدا به وزیر ارشاد بعدی رحم کند

محمدحسین صفارهرندی معتقد است وزارت ارشاد واقعی همانی است که او مدیریت می‌کرده و باید خدا به فردی که در آینده در صدر این وزارتخانه قرار می‌گیرد، رحم کند. به گزارش پایگاه خبری «خبرآنلاین»، محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعداز ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان سخنانی خداحافظ‌گونه بر شایعه جدایی‌اش از دولت و قطع همکاری با دولت آتی محمود احمدی‌نژاد صحه گذاشت.

وی که در حاشیه همایش اندیشه‌های آسمانی در مشهد با خبرنگاران سخن می‌گفت، اذعان کرد: خدا به فردی که می‌خواهد چهار سال آینده کار کند، رحم کند؛ او در دو لبه قیچی افراط و تفریط قرار دارد و باید فارغ از هیجان‌ها، بر اساس قاعده و قانون و با درایت کار خود را انجام دهد. صفار هرندی همچنین اظهار کرد: ما باید جلوی این افراط و تفریط بایستیم و مطمئن هستم فضای فرهنگی و هنری کشور با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تربیت می‌شود.

وی درباره چگونگی عملکرد خود در وزارت ارشاد اذعان کرد: در گذشته محیط غبارآلود شده بود و ما باید در ابتدا غبارروبی کرده و شفافیت را به فضای فرهنگی بازمی‌گرداندیم، کار قانونی که گذشتگان تعطیلش کرده بودند و به نوعی معطل گذاشتن قانون اتفاق افتاده بود، ما باید اجرا می‌کردیم که عده‌ای می‌گفتند این کار بدعت است؛ خیر! ما می‌گوییم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقعی این است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم‌ترین چالش وزارت ارشاد را انتقادهایی با سلیقه‌های متفاوت خواند و افزود: عده‌ای می‌آیند و پرسش‌هایی نظیر چرا فیلترینگ و محدودیت را مطرح می‌کنند و در همان حال عده‌ای شاکی هستند که چرا رها کرده‌اید و اجازه داده‌اید هر کس هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، من یک بار هم گفتم که اگر به حرف آنهایی که می‌خواهند ما دستورات دینی را سخت‌گیرانه و حداکثری اجرا کنیم، گوش فرا دهیم باید سینما را تعطیل کنیم و من نمی‌توانم این کار را انجام دهم. وی در پاسخ به اینکه چه جوابی برای منتقدان بسیار زیاد خود که حتی رییس‌جمهور هم از جمله همین منتقدان است، دارید؟ گفت: البته باید آرزوها و توقعات را در دور دست قرار داد، اما از برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت غافل نشد، ما حوزه تئاتر در سال ۸۳ دو میلیون نفر تماشاگر داشتیم که این رقم در پایان سال ۸۷ به ۶ میلیون نفر رسیده است، در این چهار سال رکورد فروش فیلم دو مرتبه شکسته شد و حداقل ۱۰۰ سینما را بازسازی کردیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سینماها در این ۳۰ سال پس از انقلاب بازسازی نشده و تبدیل به بیغوله شده بودند، صندلی‌ها شکسته و در و دیوار مثل شیره‌کش خانه دود گرفته بود، اما با کمک وزارت ارشاد بازسازی شد و در سینماها نمازخانه احداث شد، آیا این یک حرکت انقلابی نیست؟ وزیر فرهنگ همچنین در دفاع از کارنامه خود تصریح کرد: در بحث موسیقی کارهای فاخر نظیر سمفونی ایثار و انقلاب انجام شد. در این دوران انتشار کتب ۳۰‌درصد رشد داشت، بهترین و گسترده‌ترین نمایشگاه کتاب با حضور دو برابری مردم، ناشران نسبت به دولت‌های قبل برگزار شد؛ فعالیت‌های قرآن‌محور ۲۵ برابر و توجه به مساجد و فعالیت‌های آن سه برابر شده است.