تحلیل نشریه داخلی سپاه از انتخابات

سایت عصرایران نوشت: نشریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - صبح صادق - در اولین شماره خود بعد از برگزاری انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، تحلیل زیر را در این خصوص ارائه داده است که عینا ملاحظه می‌کنید: مردم ایران با فراتر رفتن از تصورات، دست رد بر سینه زرمداران و زورمداران زدند و با انتخاب هوشمندانه خود نشان دادند، دروغگویان چه کسانی بودند و راه را بر هرگونه فتنه‌انگیزی بستند و در نهایت به فردی رای دادند که مقام معظم رهبری به کرات با تایید عملکرد دولتش آن دولت را مورد تکریم و تمجید قرار دادند.

فراتر از تصور

تا پیش از اینکه مردم انقلابی ایران که به حق نشان دادند با گذشت سه دهه از عمر انقلاب همچنان دل در گرو آن دارند، به پای صندوق‌های رای بروند، به شدت از چند ناحیه مورد هجوم بودند. هجوم‌آوران هم داخلی بودند و هم خارجی. آنها ابتدا تلاش کردند با افزایش حجم تبلیغات خارجی مردم را نسبت به حضور در عرصه انتخابات دلسرد کنند، اما زمانی که متوجه شدند حربه دلسرد کردن مردم کارآیی ندارد و مشاهده کردند فضای انتخاباتی شکل گرفته در ایران رفته‌رفته با موجی که ایجاد کرده افراد بسیاری را مشتاق حضور در انتخابات می‌کند، به طرح ناسالم بودن انتخابات روی آوردند، به‌زعم آنها چنانچه میزان مشارکت بالا می‌رفت نتیجه طرح ناسالم بودن انتخابات بهتر جواب می‌داد.

با پیوستن برخی از شخصیت‌ها و گروه‌های داخلی به این بحث، امید آنها برای بهره‌برداری از این حربه افزایش پیدا کرد تا جایی که آنها به این نتیجه رسیدند، چنانچه نامزد مورد نظر آنها رای نیاورد آنها می‌توانند از این حربه استفاده شایانی کنند.

به دنبال طرح این موضوع مواضع خارجی‌های مایوس‌شده از عدم مشارکت مردم به مواضع داخلی هواداران یکی از نامزدها نزدیک شد تا جایی که رسانه‌های آنها بسیار شتاب زده و با زیر پا گذاشتن موضوعاتی که تا پیش از زمان برگزاری انتخابات می‌گفتند، وارد میدان شدند و از مردم می‌خواستند تا به یک نامزد خاص رای دهند، اما انتخابات محاسبه شده مردم آنچنان دقیق و آگاهانه بود که در نهایت بسیار فراتر از آن چیزی رفت که آنها تصور می‌کردند. مردم با این انتخاب دست رد بر سینه زرمداران و زورمداران زدند.

دست رد بر سینه زرمداران و زورمداران

یکی از نکات بارز این انتخابات پیوند صاحبان قدرت و ثروت برای غلبه بر نامزد اصولگرایان بود. دوم خردادی‌ها که تامین‌کننده بودجه‌های تبلیغاتی کاندیدای رقیب بودند برای تبلیغات پرحجم به نفع وی چیزی کم نگذاشتند، خصوصا دو سه روز مانده به روز برگزاری انتخابات که هر کوی و برزنی مملو از برگه‌های تبلیغاتی وی بود.

میزان تبلیغات نامزد اصلی اصلاح‌طلبان از جمع تبلیغات سه نامزد دیگر بسیار بیشتر بود. به زعم آنها تبلیغات پرحجم می‌توانست بر روی حقیقت پرده بیندازد و قادر بود آرا را تغییر دهد، اما حالا که انتخابات به پایان رسید در برابر حجم گسترده تبلیغات انجام گرفته یک سوال اساسی باقی مانده است، اینکه چرا این همه تبلیغات نتیجه نداد؟

صاحبان سرمایه که بی‌محابا به نفع کاندیدایشان هزینه می‌کردند پشت صحنه دست در دست صاحبان قدرت داشتند و به حمایت آنها بسیار امید داشتند و دلگرم بودند.

صاحبان قدرت نیز کمتر از صاحبان ثروت هزینه نکردند، بلکه می‌توان گفت آنها در وظیفه‌ای که به عهده گرفته بودند بیش از صاحبان ثروت جلو آمدند تا جایی که دست به اقدامی زدند که تاکنون در انقلاب سابقه نداشت.

آنها به‌زعم خود می‌خواستند در خصوص این انتخابات رهبری را تحت فشار قرار دهند تا مگر نظر رای‌دهندگان اصولگرا تا حدی (عقیده‌شان نسبت به نامزد مورد نظرشان) تغییر کند، اما با همه فشاری که وارد ساختند به نتیجه نرسیدند و گزافه نیست، اگر گفته شود که این حرکت نیز پاسخ عکس گرفت.

رفتار هوشمندانه مردم در این انتخابات دست دروغگویان واقعی را نیز رو کرد.

در این انتخابات برای اولین بار بحث «دروغ» از سوی سه کاندیدای رقیب به ویژه یکی از نامزدها مطرح و بارها از سوی وی تکرار شد و آن را به رقیب خود نسبت می‌داد و در تبعیت از وی، طرفدارانش نیز در تبلیغات خود نامزد طرف مقابل را «دروغگو» می‌نامیدند، در حالی که خبر نداشتند این نسبت ناروا می‌تواند سرخوردگی ایجاد کند و باعث واکنش خیزشی از سوی حامیان نامزد اصولگرایان شود.

آنچه از صندوق‌ها بیرون آمد به عنوان داور این شیوه منازعه سخیف نشان داد که با وجود ادعای گسترده «دروغگویی»، از نگاه مردم، دروغگو کیست؟ با اعلام رای مردم به عنوان داوران اصلی این عرصه برای دروغگویان واقعی چیزی جز حسرت فرصت از دست رفته باقی نماند.

داوران این مناقشه به غیر از داوری منصفانه نقش دیگری نیز ایفا کردند و آن بستن راه به هرگونه فتنه‌انگیزی بود.

فتنه‌انگیزان در بن‌بست

شیوه تبلیغات دوم خردادی‌ها که با استفاده از رنگ سبز همراه بود از یک فتنه‌انگیزی پس از انتخابات خبر می‌داد و با درج مقاله حجاریان در ارگان حزب مشارکت در خصوص «انقلاب‌های مخملین» گمانه فتنه‌انگیزی تقویت شد.

کنفرانس خبری میرحسین موسوی در آخرین ساعات جمعه شب پس از پایان انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری و گفتن این عبارت: «بدیهی است و بنا به اطلاعات رسیده، برنده قطعی این انتخابات بنده هستم و در این انتخابات مردم به من رای داده‌اند و نتایج آن اعلام خواهد شد.» این گمانه را به واقعیت انکارناپذیر نزدیک ساخت، تا آنها با بهانه تقلب در انتخابات حرکت خود را آغاز کنند تا جایی که بنابر برخی اخبار تعدادی از کسانی که در حال فراهم آوردن تجهیزات چنین کاری بودند دستگیر شدند، اما حضور گسترده و ستایش‌برانگیز مردم و اختلاف فاحش میان آرای احمدی‌نژاد با میرحسین موسوی به واقع دست فتنه‌انگیزان را برای شعله‌ور ساختن آتش فتنه بست و فتنه‌انگیزان در بن‌بست گرفتار شدند.

حضور فراگیر مردم در این انتخابات و دادن میلیون‌ها رای به احمدی‌نژاد فرصت خدمت را برای دولتی فراهم آورد که مقام معظم رهبری به کرات عملکرد آن را تایید کرده بود.

پیروزی دولت خدمت

مردم فهیم و هوشمند ایران با رای دادن به احمدی‌نژاد نشان دادند که فرمایشات گذشته مقام معظم رهبری پیرامون دولت را به خوبی درک کرده و در خاطر دارند.

آنها با تطبیق فرمایشات مقام معظم رهبری با عملکرد دولت متوجه می‌شدند که دولتی که شبانه‌روز برای خدمت به مردم و اعتلای نام ایران و انقلاب اسلامی در حال تلاش و فعالیت است، شایسته تمجید و تکریم مقام معظم رهبری و رای ملت شریف ایران است. مردم شریف و رشید ایران از جمله کسانی که به میرحسین موسوی (رقیب احمدی‌نژاد) هم رای دادند و رقابت را پای صندوق‌های رای قبول داشتند و ادامه رقابت پس از اعلام نتایج انتخابات را قبول نداشتند و آن را خواست دشمن می‌دانستند و همچنین کسانی که به دو نامزد دیگر رای دادند با حضور گرم و آتشین خود در انتخابات مشت محکمی شدند بر دهان کسانی که ایران متحد و منسجم را برنمی‌تابند.ملت، این بار نیز با درک درست شرایط از میدان مینی که دشمن در مقابلش گسترده بود به سلامت عبور کرد و از یک آزمون بزرگ دیگر سربلند و موفق بیرون آمد.