اختصاص بودجه برای کم کردن هزینه‌ها

عضو هیات‌رییسه مجلس گفت: مجلس برای صرفه‌جویی در هزینه و وقت نمایندگان، خانه سازمانی نمایندگان را از سعادت‌آباد به بهارستان منتقل می‌کند. محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته شد تا در منطقه سعادت‌آباد ۳۰۰ واحد مسکونی سازمانی برای تامین مسکن نمایندگان مجلس شورای اسلامی احداث شود، گفت: ۴۲ واحد آن که هر واحد نزدیک به ۲۸۰ مترمربع زیربنا دارد، در سعادت‌آباد ساخته شده و قرار بود بقیه واحدها نیز ساخته شود. وی افزود: با توجه به اصل کم‌کردن هزینه‌های جاری و کاهش ترافیک و تردد نمایندگان از سعادت‌آباد به بهارستان، در هیات‌رییسه مجلس هفتم این امر به‌ صلاح و مصلحت دانسته نشد تا ساختمان سازمانی مجلس در سعادت‌آباد ساخته شود. بنابراین در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۸۷ در مجلس، اینجانب پیشنهاد دادم تا ۴۲ واحد ساختمان مسکونی مجلس در سعادت‌آباد از طریق مزایده به فروش برسد و از محل فروش آن در کنار مجلس در بهارستان، مسکن نمایندگان تامین شود. عضو هیات‌رییسه مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق مجلس به این پیشنهاد رای مثبت داد،

اظهار کرد: فروش ۴۲ واحد ساختمان مسکونی مجلس در سعادت‌آباد از طریق مزایده یک امر قانونی خواهد بود و اطلاع‌رسانی در این زمینه یک نکته مثبت برای مجلس هفتم است؛ چرا که به جای هزینه سنگین در سعادت‌آباد خانه سازمانی مجلس در کنار مجلس ساخته خواهد شد. کوهکن تصریح کرد: مالکیت این ساختمان‌ها به مجلس شورای اسلامی تعلق دارد که در هر دوره از آغاز به کار مجلس در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و بعد از پایان هر دوره مجددا برای نمایندگان دوره بعد قابل استفاده خواهد بود. وی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که برخی رسانه‌ها صبح روز یکشنبه اول اردیبهشت در خبری اعلام کردند که نمایندگان مجلس با اختصاص ردیف بودجه جدید، مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین مسکن خود تعیین کرده‌اند، گفت: اگر خوشبینانه به این خبر نگاه کنیم، احتمالا منظور آنها تعهد مجلس در قبال تامین مسکن نمایندگان هر دوره بوده است.گفتنی است خبر مورد اشاره، بر اساس گزارش منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی در مطبوعات و از جمله روزنامه دولت انعکاس یافته بود.

در این گزارش آمده است: در حالی که دولت به دستگاه‌های زیرمجموعه خود برای واگذاری ساختمان‌ها و کوچک‌سازی فشار می‌آورد و بانک‌ها را به فروش دارایی‌های سرمایه‌ای مازاد ملزم کرده است، با تصمیم نمایندگان مجلس، بودجه تامین تجهیزات و تعمیرات اساسی ساختمان‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ۱۵۱ برابر شد و از رقم ۴۰۰ میلیون ریال مندرج در لایحه دولت به ۶۰ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.در این گزارش اتمام ترجیح منافع نمایندگان بر منافع ملی مطرح شده و آمده است: در آخرین روزهای مجلس هفتم، ردیف بودجه‌ای جدید برای تامین مسکن نمایندگان مجلس از سوی آنان به بودجه اضافه شد و مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال نیز اعتبار به آن اختصاص یافته است تا مشکل مسکن نمایندگان مجلس حل شود.