روزنامه دنیای‌اقتصاد تاثیرگذار و مهم
دنیای‌اقتصاد- این روزها، نمایشگاه مطبوعات محلی است که مقامات و فعالان سیاسی از طریق آن ارتباط نزدیکی با روزنامه‌ها برقرار می‌کنند. غرفه دنیای‌اقتصاد نیز روز گذشته میزبان سعیدلو معاون اجرایی رییس‌جمهور، صفارهرندی وزیر ارشاد، جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور، قالیباف شهردار تهران، فتاح وزیر نیرو و برخی دیگر از چهره‌ها بود. مشاور رییس‌جمهور در این بازدید، دنیای‌اقتصاد را روزنامه تاثیرگذار و مهم ارزیابی و اعلام کرد که هر روز سرمقاله‌های دنیای‌اقتصاد را می‌خواند.

بازتاب
«دنیای اقتصاد» در نمایشگاه مطبوعات
مجید اعزازی - چهاردهمین نمایشگاه مطبوعات، یکه و تنها و محروم از همراهی نمایشگاه کتاب کار خود را هفته گذشته آغاز کرد، اما در سرمای بی‌رونقی این نمایشگاه نسبت به سال‌های پیشین، حضور برخی از دوستداران مطبوعات و صاحبنظران و صاحب‌خبران حوزه‌های مختلف خبری، با انتقادها و پیشنهادهای خود امیدی در جهان خبر و دنیای اطلاع‌رسانی به ودیعه گذاشت و اینک اما، پسین روز عمر کوتاه خود را با پاییز خیابان حجاب تقسیم می‌کند.
در این روز و همگام با ریزش تن طلایی‌های پاییزی، برگ‌هایی از نظرات بازدیدکنندگان غرفه روزنامه دنیای اقتصاد در چهاردهمین نمایشگاه مطبوعات را ورق می‌زنیم.
علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهوری با آرزوی عزت و سربلندی برای گردانندگان روزنامه در دفتر یادبود دنیای اقتصاد نوشت:
«روزنامه دنیای اقتصاد را دوست دارم و هر گاه فرصت کنم به تورق آن می‌پردازم، اما تیترهایش را با همراه سرمقاله حتما می‌بینم. روزنامه دنیای اقتصاد در میان رسانه‌های اقتصادی بسیار تاثیرگذار و مهم است و امیدوارم به فعالیت‌های حرفه‌ای خود، فقط و فقط براساس منافع مردم و حقوق مردم استمرار بخشد و از تاثیرپذیری جریان‌های سیاسی همواره به دور بماند.»
علی رحمانی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران نیز چند جمله‌ای را به رشته تحریر درآورد: «روزنامه دنیای اقتصاد منبع بسیار ارزشمندی برای دست‌اندرکاران بازار سرمایه و حوزه‌های مختلف اقتصادی است. تحلیل‌های علمی و بی‌طرفانه به این روزنامه ارزش خاصی داده است.»
جلال فیاضی، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز چند جمله‌ای را قلمی کرد: «اکنون که دنیای اقتصاد با نگاه اقتصادی به اقتصاد می‌نگرد و از سایه‌افکنی سیاست بر اقتصاد پرهیز می‌کند، قطعا می‌تواند موفق‌تر باشد.»
اسحاق جهانگیری وزیر صنایع و معادن دولت خاتمی نیز چنین نگاشت: «روزنامه وزین دنیای اقتصاد نقش بی‌بدیلی در کمک به توسعه اقتصادی و صنعتی کشور با اطلاع‌رسانی به موقع و نقد سیاست‌های اقتصادی داشته است. برای مسوولان و سایر دست‌اندرکاران این مجموعه آرزوی توفیق دارم.»
عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی از توفیق خود در مطالعه روزانه روزنامه دنیای اقتصاد، نوشت و برای روزنامه‌نگاران شاغل در این روزنامه آرزوی توفیق کرد.
علی صدقی مدیرعامل بانک ملی نیز با قدردانی از اطلاع‌رسانی خوب و دقیق گردانندگان روزنامه دنیای اقتصاد، با نوشتن جملاتی در دفتر یادبود این روزنامه ابراز امیدواری کرد: «خدمات این روزنامه منشا خیر و تاثیرگذاری خواهد بود. به طور قطع اطلاع‌رسانی دقیق موجب آگاهی مردم در جهت صحیح امور اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.»
در کنار مسوولان دولتی، تعداد قابل‌توجهی از خوانندگان حرفه‌ای روزنامه با نوشتن یادداشت‌هایی کوتاه نکات ضعف و قوت دنیای اقتصاد را یادآوری کرده و مواردی را برای ارتقای کیفی آن پیشنهاد داده‌اند. در این میان، حضور فعالان اقتصادی، صاحبنظران و دانشجویان بین خوانندگان حرفه‌ای دنیای اقتصاد قابل‌توجه است.
خواننده‌ای در دفتر یاد روزنامه خواستار دقت‌نظر بیشتری در ویرایش و تنظیم مطالب روزنامه شده و آورده است: امیدوارم بیشتر به این مسایل توجه شود. اختصاص صفحه یا ستون به حوزه پراهمیت حمل‌و‌نقل، بررسی و انتشار مطالبی در حوزه کشاورزی، دامپروری و به ویژه وضعیت دام و طیور در ماه‌های اخیر، چاپ ویژه‌نامه‌های جامع شرکت‌های بورسی و غیربورسی از جمله پیشنهادهای سازنده و قابل‌توجه موردنظر بازدیدکنندگان غرفه دنیای اقتصاد بوده است.
در همین حال تفسیر و تشریح مطالب روزنامه اقتصادی به شیوه‌ای بی‌طرفانه، انتشار مطالب جامع‌تر و واقع‌بینانه‌تر نیز به عنوان مهم‌ترین نکاتی است که از سوی بازدیدکنندگان غرفه به عنوان نکات مثبت از آنها یاد شده است.