وظیفه دولت کار تبلیغاتی نیست

محمود احمدی‌نژاد در حالی روز گذشته در جمع کارکنان صنعت نفت تاکید کرد که دست مافیای نفتی را قطع کرده است که کمی آن سو‌تر محسن رضایی در سخنرانی خود در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد قیام دشت درباره مافیای اقتصادی گفت که وظیفه دولت کار تبلیغاتی نیست. وقتی دولت آسیبی را شناسایی کرد، باید آن را پیگیری کند و برای مقابله و ریشه‌کن کردن آن باید گام بردارد. رضایی در عین حال خاطرنشان کرد که هیچ‌گاه در مبارزه با فساد کار سیاسی نمی‌کنم و آن را به طور جدی دنبال خواهم کرد. من نیروهای نظامی، قضایی و اطلاعاتی را می‌شناسم و در این راستا تصمیم داریم تیم سه‌جانبه با استفاده از نیروهای قضایی، اطلاعات و متخصصین پرونده‌ مورد نظر را تشکیل دهیم تا بتوانیم با قاطعیت با آن برخورد کنیم. رضایی در این سخنرانی همچنین بر ضرورت رفع تورم و بیکاری تاکید کرد و با انتقاد از سیاست های کلان دولت نهم تاکید کرد که ادامه مسیر فعلی ما را به پرتگاه می‌رساند و گفت که دیگران قصد اصلاح دارند اما کاری که من می‌خواهم بکنم، انقلاب است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: یکی از بحث‌ها در مورد دولت ائتلافی، بحث سهم‌خواهی است، این در حالی است که ما می‌خواهیم در دولت ائتلافی ظرف مدیریت کشور را گسترش دهیم و ظرف بزرگتری به وجود بیاوریم تا از ظرفیت همه‌ افراد کارآمد بتوان استفاده کرد و اصلا بحث سهم‌خواهی و سهم‌ دادن در این دولت مطرح نیست. به گزارش ایسنا، محسن رضایی پیش از ظهر دیروز با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی مبنی بر ضمانت اجرایی برای برنامه‌های اقتصادی خود اظهار کرد: من از یک انقلاب صحبت می‌کنم و نمی‌گویم که تاکنون دلسوزی‌هایی وجود نداشته است. حرف من این است که اقتصاد فعلی در شان ملت ایران نیست و معتقدم ما همان‌طور که قدرت اول دفاعی، سیاسی و امنیتی در منطقه شده‌ایم باید قدرت اقتصادی منطقه نیز باشیم و این شان ملت ایران است.

نمی‌خواهیم به مردم پرتقال و گوجه‌ بدهیم

وی با اشاره به طرح مورد نظرش درباره اشتغال جوانان گفت: فرق ایده‌ من در این‌باره با پول دادنی که با آن تنها غذای دیگران را تامین کنیم متفاوت است؛ چراکه ما به دنبال این هستیم که شغل ایجاد کنیم. ما نمی‌خواهیم مثل عده‌ای باشیم که می‌خواهند به دست مردم پرتقال و گوجه‌فرنگی دهند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر انصرافش از کاندیداتوری دوره نهم ریاست‌جمهوری و ماندنش تا آخر در این دوره یادآور شد: در آن دوره من احساس کرده بودم که عرصه‌ انتخابات شفافیت لازم را ندارد و رقابت هم رقابت درستی نیست و اصلا انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر هویت داده بود، اما این بار تا آخر ماندن براساس تدبیر، اراده و تصمیم خودم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره گشت ارشاد نیز به ایده مورد نظرش در رابطه با تنظیم یک لایحه حقوق شهروندی اشاره و خاطرنشان کرد: ما هنوز قانون جامع حقوق شهروندی نداریم و اگر قانون مورد نظر ما تنظیم شود شاید یک کتاب قانون ۵۰۰ صفحه‌ای شود که در کشورهای دیگر نیز چنین قانونی وجود دارد. ما ضمن این‌که سعی می‌کنیم این قانون را مجلس تصویب کند آن را به کارگزاران دولت نیز آموزش می‌دهیم و در ادامه خود من و دولتم بر آن نظارت خواهیم کرد. وی در برابر عده‌ای که فریاد زدند ما وعده‌ دروغ و الکی نمی‌خواهیم، گفت: من به حرفی که می‌زنم عمل خواهم کرد و اگر شما به سابقه زندگی من توجه کنید خواهید دید که من تاکنون شعاری نداده‌ام که به آن عمل نکرده باشم.

بسته‌ پیشنهادی به آمریکا می‌دهم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات موجود در مذاکره با آمریکا، با بیان این‌که «از نگاه من تغییراتی که در آمریکا به وجود آمده خوشبینانه است»، اظهار کرد: ما می‌توانیم از این فرصت در جهت کسب منافع ملی استفاده کنیم. تاکنون گام اول در این راستا برداشته شده یعنی خود آمریکایی‌ها گفته‌اند که برای تغییر آماده‌ایم و از آن سو مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند که اگر آمریکا تغییر کند ما هم تغییر می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد: ما در یک بسته‌ پیشنهادی به آمریکا، تغییرات متقابل ایران و آمریکا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتماد به وی به عنوان یک اقتصاددان تاکید کرد: اصلا این‌که من از رشته‌ مهندسی مکانیک به سمت اقتصاد رفتم این بود که می‌دانستم مهمترین مشکل ما در آینده مساله اقتصاد خواهد بود و معتقدم اگر ما در اقتصاد یک انقلاب بزرگ انجام ندهیم بسیاری از پیشرفت‌های ما با مشکل مواجه خواهد شد. ما در این راستا برنامه‌های خود را با کمک کارشناسان و جوانان تا آخرین نفس ادامه می‌دهیم تا چنین انقلابی صورت پذیرد.