عدالت سیاسی بر عدالت اقتصادی مقدم است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «من هیچ تبعیضی بین دانشگاه آزاد و دولتی قائل نیستم» گفت: معتقدم از مهمترین مسائلی که باید دنبال کنیم عدالتی فراگیر در همه ابعاد زندگی است. به گزارش ایسنا، محسن رضایی بعدازظهر دیروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: عدالت سیاسی، اقتصادی، علمی، آموزشی را نمی‌توان تنها محدود به بخشی از زندگی کرد.

وی در ادامه، انقلاب اساسی در تولید، سرمایه‌گذاری و تجارت را مساله‌ اصلی کشور عنوان و اظهار کرد: امروز بسیاری از جوانان ما بیکار و بسیاری از مردم ما به دنبال یک زندگی برتر هستند و در بسیاری از شهرها و روستاهایمان نیز به امکانات و خدمات اولیه نیاز داریم. البته طرح این مساله به این معنا نیست که تاکنون کاری انجام نشده بلکه به این معنا است که انتظارات ملت ایران بسیار بیش از آن چیزی است که در حال رخ دادن است.

وی گفت: من از کسانی که در عرصه سیاست و جناح‌های سیاسی هستند تعجب می‌کنم که همه‌ منازعات، اظهارنظرها و تحلیل‌های خود را محدود به عالم سیاست کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این‌که «سیاست در ایران اسلامی باید وسیله و ابزاری باشد که با آن بتوانیم به یک زندگی بهتر و ایرانی آبادتر برسیم» گفت: ادارات دولتی، وزارتخانه‌ها و حتی انتخابات ابزاری است که طی آن ملت ایران به زندگی بهتری دست پیدا کند و جایگاه برتری در روابط بین‌الملل داشته باشد و در واقع اگر این‌طور باشد ما در بخشی از انقلاب موفقیت‌هایی را به دست آورده‌ایم، اما در بخش دیگر مثل اقتصاد عقب هستیم.

وی با بیان این‌که «اقتصاد ما در سطح دنیا آن‌چنان که باید در شان ملت ایران، نیست» گفت: نخبگان و اندیشمندان و جوانان برومند کشور ما که فرشتگان نجات و آزادی ملت ایران از استبداد و اشغالگری بوده‌اند، می‌توانند در این راستا نقش موثری ایفا کنند. ما آمده‌ایم تا با کمک جوانان عزیز بتوانیم یک انقلاب بزرگ در اقتصاد و مدیریت کشور به وجود آوریم.

وی با تاکید بر این‌که «انقلاب اقتصادی، بدون انقلاب در مدیریت امکان‌پذیر نیست»، گفت: انقلاب در مدیریت تنها این نیست که با عوض شدن دولت‌ها گروهی بروند و گروهی جایگزین آن‌ها شوند، بلکه الگوی مدیریت کشور باید تغییر کند؛ چراکه ما با این نوع الگوی مدیریتی موجود نمی‌توانیم سرعت و شتاب پیشرفت کشور را بیشتر کنیم.

رضایی در عین حال با تاکید بر این‌که «انقلاب مدیریتی نیز باید به صورت اساسی و منطقی دنبال شود»، اظهار کرد: نباید این‌طور باشد که هر گروهی که می‌آید گروه دیگر را کنار بگذارد، بلکه باید هم از ظرفیت‌های گذشته و هم از نسل‌های آینده استفاده کرد.

وی در همین راستا وجود طرح دولت ائتلافی را یک ضرورت قلمداد و در ادامه خاطرنشان کرد: عدالت سیاسی بر عدالت اقتصادی مقدم است؛ چراکه اگر توزیع قدرت به خوبی صورت نگیرد اداره‌ اقتصاد، علم، جامعه و فناوری نیز با مشکل مواجه می‌شود. همه این‌ها بستگی به این دارد که در راه نهادینه کردن اخلاق و آزادی‌های مشروع همچنین میدان دادن مردم در اداره اقتصاد و فرهنگ همت کنیم و بدانیم بدون این‌که جوانان و بانوان وارد مدیریت شوند، نمی‌توان یک تحول مدیریتی ایجاد کرد. وی با اشاره به این‌که «عده‌ای به من می‌گویند چرا به عرصه آمده‌ای؟» در پاسخ به آن‌ها گفت: پس از گذشت ۳۰ سال از انقلاب اسلامی به نظر من هنوز تحولی در مدیریت کشور صورت نگرفته، در نتیجه سرعت و شتاب پیشرفت در ایران کم شده و نتوانسته‌ایم زندگی‌ای را که در شان ملت ایران است، فراهم کنیم. همچنین هرچقدر من در برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی دقت کردم دیدم که در برنامه‌های آن‌ها نیز تحول و انقلابی که باید صورت بگیرد، اتفاق نخواهد افتاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مهم‌ترین رقیب خود را فقر، بیکاری و گرانی در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که با همت جوانان بتواند چنین انقلاب اقتصادی را به وجود بیاوریم.