الهام: رسالت همه نامزدها تخریب دولت است

سخنگوی دولت گفت:‌ اولین بار است‌ که نوع خاصی از تبلیغات را در انتخابات اخیر دیده‌ام که رسالت همه نامزدها تخریب دولت موجود بوده است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین الهام در دومین همایش روابط ‌عمومی‌های برتر ‌امور وزارت اقتصادی و دارایی، اظهار داشت:‌ امروز در عرصه جنگ رسانه‌ای قرار داریم. این جنگ در واقع تهدید رسانه‌ها هم است. ابزار مهم جنگ نرم، رسانه‌ها هستند که اذهان را مشوش می‌کنند. وی افزود: در قانون مجازات‌ها داریم که تشویش اذهان عمومی جرم است، زیرا در چنین شرایطی ‌امنیت برقرار نیست. در حال حاضر در عرصه جنگ رسانه دشمن قرار داریم که باید آن را اداره کرد. سخنگوی دولت با بیان اینکه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها سربازان مردم در مقابل این جنگ هستند، تصریح کرد: باید طراحی تقابل برای مقابله با جنگ نرم صورت بگیرد، از این جهت روابط‌عمومی‌ها سربازان ملتند.

وی تاکید کرد: جنگ‌ نرم دیگر، در ‌انتخابات است. متاسفانه در این جنگ همه چیز را مباح می‌کنند و مانند شب عروسی است که هیچ قاعده‌ای ندارد. بعضی‌ها با کمی مستی در انتخابات حضور پیدا می‌کنند،‌ اما بعضی‌ها کافه را به هم می‌زنند. در حالی که شور انتخابات را می‌توان با اصول و اخلاق و قانون حس‌کرد. شور انتخابات آری، ‌اما بر هم زدن کافه نه.

وزیر‌ دادگستری تصریح کرد: دفاع از کارکرد دولت، تکلیف همه ما است و این ربطی به تبلیغات انتخاباتی ندارد. من اولین بار است که پس از پیروزی انقلاب نوع خاصی از تبلیغات انتخاباتی دیده‌ام که رسالت همه نامزدها، تخریب دولت موجود است.

وی افزود: انگار حرف دیگری نیست، همه‌ آمده‌اند که مشت به صورت دولت بزنند. گویی هیچ پیام ‌دیگری وجود ندارد. هر چه که هست، نقد دولت است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نامزدها حتی نقاط مثبت دولت را نیز زیر سوال برده‌اند، گفت:‌ بحث بنگاه‌های زودبازده که بسیار موفقیت‌آمیز بود یا سهام عدالت که گام بلندی برای سهیم کردن مردم و مبارزه با فقر و فقرستیزی است، همه زیر سوال رفته است. الهام گفت:‌ حتی عزتمندی ملت که کار سختی بوده و در طول دولت نهم حفظ شده ‌امروز زیر سوال می‌رود. روابط‌عمومی‌ها باید در چنین بازار متشنجی از تبلیغات منفی شفاف‌سازی‌کنند. تعارض نکنند تبلیغ هم نکنند ‌اما اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد:‌ بیش از این انتظار نداریم. انتخابات وقت تصمیم‌گیری ملت است، اگر واقعا به مردم‌سالاری اعتقاد داریم باید مردم حقایق را بدانند‌، معیار مردم برای انتخاب انقلاب اسلامی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه انتخابات عبور از نظام نیست، تاکید کرد: کارکرد دستگاه‌های دولتی باید نقد شود، ‌اما معیار نقد گفتمان انقلاب اسلامی است. اشاعه دروغ و اخبار کذب فرصت تصمیم‌گیری را از مردم می‌گیرد. مردم باید بدانند و کارکردها را بسنجند. این وظیفه روابط‌عمومی‌ها است که اذهان را روشن کنند. وی ادامه داد: اگر در جاهایی اطلاعات مختلف وجود دارد، باید در اطلاع‌رسانی سعی شود تا به موج تبلیغات پیش ‌آمده پاسخ داده شود. دستگاه‌های اداری کشور هم باید پویا و پر‌کار جلو بروند. این مانع از آن نیست که کارکردها را روشن و شفاف مطرح کنیم.

الهام همچنین با اشاره به دومین جشنواره روابط‌عمومی‌های وزارت اقتصاد گفت:‌ خوب بود یک جایزه هم در همین رابطه به آقای احمدی‌نژاد می‌دادید که هم در کلمبیا و هم ژنو و همچنین در ارتباطات مردمی سفرهای استانی موجب افتخار نظام و کشور شد. وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در دولت نهم به صورت کارکردی و نمادین حرکت می‌کنند، خاطر نشان کرد: ‌روابط عمومی‌ها به صورت بخشنامه‌ای عمل نمی‌کنند. گاهی باید برای اطلاع‌رسانی بهتر حتی آتش‌فشانی هم کرد. نور و جهت داد. باید برای کار غیرت و تعصب داشت. وی ادامه داد: دانستن حق مردم است، ‌اما درست دانستن و به موقع دانستن. وزیر دادگستری یادآور شد:‌ اندیشمندان می‌گویند کسی که اولین قدم را در عرصه خبر برمی‌دارد پیروز صحنه است، تا قبل از اینکه سایرین شروع به اطلاعات نادرست کنند، خبر اول را روابط عمومی‌ها بدهند تا هدایت‌کننده میدان باشند. وی در پایان گفت: کسانی که درحوزه تبلیغ، کار می‌کنند باید پیوندشان اعتقادی و عمیق باشد. روابط عمومی باید دستگاهش را دوست داشته باشد، اگر باورش نکند مثل زن صیغه‌ای است که یواشکی زن واقعی نمی‌شود.

هیچ‌گاه دولت را تخریب نکرده‌ام

میرحسین موسوی با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه دولت را تخریب نکرده است، گفت: باید فاصله بین نقد و تخریب را شناخت.

به گزارش مهر، مهندس میرحسین موسوی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری با رسانه‌های محلی استان فارس که نیمه‌شب سه‌شنبه در محل آرامگاه سعدی برگزار شد، در پاسخ به این سوال که برنامه اقتصادی شما چیست، گفت: در جلسه‌ای که با حضور ۵۲ کارشناس اقتصادی داشتم‌، برنامه‌ام را به طور کلی ارائه کردم. من به شدت از تولید ملی دفاع می‌کنم و بر کنترل تورم تاکید دارم. وی ادامه داد:‌اما باید بگویم‌امروز انتخابات شرایط ویژه‌ای دارد، ۳۰ شبکه استانی و ۶ شبکه ملی سفرهای استانی دولت را که انتخاباتی است پوشش می‌دهد ما هم باید از همه توان خود استفاده کنیم. وی در مورد دلیل نقد دولت گفت: اصلا دلیل حضور بنده در انتخابات این بود که از وضعیت کنونی کشور ناراضی بودم. این داوطلب ریاست جمهوری دهم در عین حال تاکید کرد: باید فاصله بین نقد و تخریب را شناخت. تخریب یعنی دولت عمل مناسبی را انجام دهد، ‌اما ما آن را نفی کنیم، ‌اما بنده هیچ گاه از این روش استفاده نکرده‌ام.