توزیع سیب زمینی و سفرهای استانی تبلیغاتی نیست

ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد در ۲۶ استان تشکیل شد

رییس ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد درباره سفرهای استانی در زمان انتخابات و توزیع سیب زمینی و پول بین دانشجویان گفت: سفرهای استانی و دیدار با مردم و خانواده شهدا چیز جدیدی نیست و رییس‌جمهوری نمی تواند به دلیل نزدیک بودن زمان انتخابات وظایف خود را اجرا نکند و به سفر استانی نرود. به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی ثمره‌هاشمی شامگاه پنج‌شنبه در کنفرانس خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه محلی استان خراسان رضوی برگزار شد در این باره تاکید کرد‌: همه ساله براساس قانون تعدادی از اقلام کشاورزان براساس قیمت‌های تضمینی و توافقی توسط دولت خریداری می‌شود و امسال نیز بر همین اساس سیب زمینی مازاد خریداری شده و بخشی صادر و بخش دیگری در انبارها ذخیره و اضافه آن بین خانواده کمیته امداد و بهزیستی توزیع شد و این در حالی است که در دولت‌های سابق این اضافات صورت‌جلسه و بعد منهدم می‌شد.

رییس ستاد انتخابات احمدی‌نژاد درباره توزیع پول بین دانشجویان نیز گفت: به فرض چنین اتفاقی افتاد‌، این کار تازگی ندارد و مربوط به سه ماه پیش است و همچنین از جمعیت سه‌میلیون و ۵۵۰‌هزار نفری دانشجویان کشور تنها دو‌هزار نفر در دانشگاه تهران هستند و اگر توزیع پول با هدف جلب آرا است، توهین به خود دانشجویان است و دولت چنین قصدی نداشته است.

ثمره‌هاشمی اجرای طرح تحول اقتصادی، بهینه کردن یارانه‌ها، اصلاح سیستم بانکی و گمرکات، کارآمد کردن واحدهای تولیدی و اقتصادی، حفظ ارزش پول ملی و توجه بیشتر به مناطق محروم و رفع محرومیت‌ها، توسعه دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی برای تطبیق بیشتر نیازهای کشور با رشته‌های دانشگاهی و تحول در محتوا و برنامه‌های آموزش و پرورش را از اهداف آینده احمدی‌نژاد برشمرد‌. وی همچنین افزود: احمدی‌نژاد در صورت پیروزی در تحقق شعارهای قبلی‌اش که همان عدالت گستری، خدمت به بندگان خدا، مهرورزی، تعالی و پیشرفت کشور بود‌، خواهد کوشید. رییس ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد مهم‌ترین نقشه کشور بعد از سند چشم‌انداز را برنامه پنجم عنوان کرد و افزود: این برنامه در حال تدوین است و در سال جاری ارائه خواهد شد.

مشاور سابق رییس‌جمهور چهار فعالیت عمده ستادهای مردمی را مروری بر گفتمان انقلاب اسلامی، ارائه گزارش فعالیت‌های دولت نهم، پاسخ به شبهات و دعوت به مشارکت حداکثری مردم برشمرد و افزود: این ستادها در ۲۶ استان تشکیل شده و در سه استان دیگر نیز در حال شکل گیری است.

وی در پاسخ سوال خبرنگاری که از وی پرسید چه میزان از شعارهای احمدی‌نژاد در دوره قبل محقق شده، گفت: قدم‌هایی که برای اجرای عدالت در کشور برداشته شده با معیارهای کمی قابل اندازه گیری نیست‌.

ثمره‌هاشمی خاطرنشان کرد: بسیاری از ملت‌ها به دنبال عدالت هستند و امروز رییس‌جمهور ما پرچم دار این عدالت است و رعایت عدالت، اخلاق و معنویت، کرامت انسانی و برادری و دوستی را سرلوحه کار خود قرارداده و معتقد است صلح و آرامش جز با رعایت این چهار اصل در جهان برقرار نمی شود.

گفتنی است، رییس ستاد انتخابات احمدی‌نژاد هم چنین در مراسم افتتاحیه ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی از احمدی‌نژاد در مشهد سفرهای استانی دولت راهم در صدر نمونه‌های اجرای عدالت خواند و گفت: دولت احمدی‌نژاد باید در ارتباط با مردم، خدمتگزاری و نوکری آنها الگو و معیار باشد.

وی با اشاره به انتخابات گذشته گفت: در دوره قبل مردم به فردی رای دادند که فریاد عدالت زد و پرچم و عدالتی را که در دست رهبر است، بلند کرد. وی با اشاره به پیشنهاد نخست وزیر یکی از کشورهای شرقی به رییس‌جمهور درباره متوقف کردن موضع انرژی هسته ای در ایران گفت: زمانی که وی این پیشنهاد را مطرح کرد، احمدی‌نژاد پاسخ داد که مگر تاکنون در امور شما دخالت کرده‌ایم که شما در امور داخلی کشور ما دخالت می‌کنید. ثمره‌هاشمی همچنین گفت‌: اگر هولوکاست به ما ربطی ندارد، پس رژیم صهیونیستی و آدم کشی‌های او نیز به ما ربطی ندارد؛ اما مگر یک مسلمان می‌تواند جهانی نیندیشد و رییس‌جمهور ما کسی است که می‌گوید بت باطل صهیونیست باید شکسته شود.