پشت صحنه - ۲۸ آبان ۸۷

شیوه‌های نامتعادل و گاه تبعیض‌آمیز سیما و تبلیغات شهری فیلم‌های مختلفی که همزمان در حال اکران عمومی هستند، همیشه مورد انتقاد تعدادی از سینماگران ایرانی بوده است.

از بیلبردها و تعداد و کیفیت کار آن‌ها تا پخش تیزر تلویزیونی و برنامه‌های جنبی در رادیو و تلویزیون از جمله این موارد است. آخرین مورد در اکران این روزهای سینمای ایران، تبلیغات پرتبعیض فیلم‌هایی است که همزمان در حال نمایش عمومی‌اند. این موضوع باعث اعتراض منیژه حکمت، کارگردان فیلم «سه‌زن» شد. در پی انتقادهای حکمت از رعایت نشدن عدالت در اکران فیلم‌ها، ابراهیم حاتمی‌کیا که فیلم «دعوت» را همزمان با «سه‌‌زن» در حال اکران دارد، در مقام پاسخگویی برآمد. حاتمی‌کیا در پاسخ به منتقدانی که او را فیلم‌ساز دولتی می‌خوانند، گفت: خانم حکمت حالاحالاها باید راه بیایند، آدم با دو تا فیلم این قدر جیغ و داد راه نمی‌اندازد. من هم باید بگویم فیلمسازی که فیلمش قبل از ایران در ۴۰ جشنواره خارجی اکران می‌شود، از همان‌ها حمایت بخواهد!

رییس پلیس امنیت اخلاقی استان تهران ضمن اشاره به قضیه بلوتوث جعلی منتسب به بهرام رادان، بازیگر سینما گفت: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم تا در این زمینه‌ها اطلاع‌رسانی کنند چون قطعا افرادی هستند که این شخص شبیه به بهرام رادان را می‌شناسند و می‌توانند او را به پلیس معرفی کنند. سردار احمد روزبهانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در مورد بلوتوث‌های پخش شده از هنرمندان و چهره‌های مشهور در ماه‌های گذشته، گفت: چندی پیش از بعضی هنرمندان و چهره‌های مشهور تصاویر ویدئویی در بلوتوث منتشر شد که بعضی از آنها در حد تصاویر مستهجن بوده‌اند و در اکثر موارد نیز افرادی شبیه به هنرمندان در این بلوتوث‌ها حضور داشتند. وظیفه پلیس امنیت اخلاقی تهران پیگیری این قضایا است. وی افزود: پلیس امنیت اخلاقی تهران چنین مواردی را پیگیری می‌کند و در بیشتر موارد با احضار افرادی که تصاویر آنها منتشر شده از آنها در مورد کم و کیف حضورشان در این تصاویر می‌پرسد که در صورت واقعی بودن این تصاویر، دستگاه قضایی این موضوع را پیگیری خواهد کرد و در صورتی که فرد ادعا کند شخصی که دیده می‌شود شبیه او است، اداره تشخیص هویت پس از احراز هویت این فرد شکایت او را پیگیری خواهد کرد که نمونه این وضعیت چندی پیش در مورد بهرام رادان پیش آمد.