با گذشت چند روز از جلسه خبرساز و توجه برانگیز کارگردانان سینمای ایران با دکتر احمدی نژاد ریاست جمهوری، سیدعلیرضا سجادپور جزئیات تازه‌ای از حواشی این جلسه را برای «سایت اینترنتی هنرنیوز» - پایگاه خبری هیات اسلامی هنرمندان- اعلام کرد.

وی گفت: یکی از کارگردانان قدیمی سینما، با وجود اظهار تمایل جدی به حضور در این جلسه، یک روز قبل از برگزاری دیدار مزبور، تحت فشار برخی دست‌اندرکاران سینمایی، به ناچار به سفری ناخواسته و اجباری رفت و برای کم کردن حواشی پیرامون خود، نوشته‌ای در یکی از روزنامه‌ها به چاپ رسانده و ضمن اعلام مسافرت به عنوان علت عدم حضور خود، برخی مطالب خود را که قصد طرح آنها را در دیدار با رییس جمهور داشت، در آن نوشته بیان کرد.


اختلالات فنی ایجاد شده در شبکه‌های رادیویی،دیروز باعث شد تا شایعه‌ پخش صدای خواننده‌های لس‌آنجلسی از رادیو پیام منتشر شود.
به گزارش فارس، صبح دیروز یکی از شهروندان تهرانی در تماس با خبرگزاری فارس از پخش صدای خوانندگان لس آنجلسی از رادیو پیام خبر داد و تاکید کرد که این اتفاق را رانندگان دیگری که در نزدیکی وی بودند تایید کرده‌اند.
برای دریافتن صحت و سقم این شایعه «محمد جهانی» وقوع اختلال موقتی را در پخش رادیویی تایید کرد، اما شایعه یاد شده را قویا تکذیب کرد. جهانی گفت: چنین اتفاقی رخ نداده و فقط برای مدتی در پخش برنامه‌های رادیویی اختلال رخ داده که این اختلال در پخش، کاملا عادی است و برای تمام فرستنده‌های رادیویی پیش می‌آید. لشگری مدیر پخش رادیو پیام نیز در توضیح این رخداد به خبرنگار فارس گفت: اتفاقی که صبح امروز(دیروز) افتاد و برای ساعاتی پخش چند شبکه رادیویی داخلی را دچار مشکل کرد، به دلیل ایجاد مشکل در فرستنده رادیویی مربوط به جماران بود و هیچ کدام از شایعات درباره پخش ترانه غیرمجاز و... صحت ندارد.
مدیر شبکه چهار از پخش فیلم مستند «30 سند» در ایام دهه فجر خبر داد که در آن اسنادی محرمانه از رژیم پهلوی برای اولین بار در تلویزیون فاش می‌شود.
مدیر شبکه چهار اشاره کرد: شبکه چهار برای سی‌امین سالگرد انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوع در حوزه‌های ادبیات، فرهنگ و نمایش تدارک دیده است. برنامه «۳۰ سند» در ایام دهه فجر از شبکه چهار پخش می‌شود. در این برنامه هر روز اسنادی محرمانه‌ را رو می‌کنیم که وابستگی رژیم پهلوی به بیگانگان را نشان می‌دهد و این مساله با مباحث کارشناسی بررسی می‌شود. این اسناد برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شود.
شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران طی بیانیه‌ای مسائلی را پیرامون بنیاد سینمایی فارابی مطرح کرد.


این کانون در بخشی از بیانیه خود مطرح کرده است: «مدیرعامل فعلی بنیاد فارابی که بی‌هیچ سابقه‌ای در سینما چه در عرصه مدیریت و چه در عرصه تولید، بیش از یک سال است اداره این بنیاد را با انتصاب از طرف دولت به‌عهده گرفته در شیوه مدیریتی، با بسته نگاه‌داشتن درها به روی سینماگران، پرهیز از دیدار فردی و گروهی، بی‌پاسخ گذاشتن عمده درخواست‌ها و ارائه دیدگاه‌هایی که آرمان «تعطیلی سینما» در آن جلوه می‌کند، بنیاد فارابی را از تنها نهاد رسمی نماینده دولت جهت حمایت از سینمای ملی ایران به نهادی تزئینی و مایه ناامیدی و آزردگی سینماگران تبدیل کرده است.» روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی هم در واکنش به بیانیه شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران اعلام کرد: واکنش‌های احساسی و یکسونگرانه دردی از سینمای ایران دوا نمی‌کند.
بنیاد سینمایی فارابی طبق رویه سال‌های گذشته توفیق حمایت از سینمای ایران را برعهده داشته و در این امر از تمام تلاش‌ خود بهره گرفته است. درواقع این بنیاد نقش خود را در حمایت از تولیدات هدفمند و ارزشی ایفا کرده و چنانچه این دوستان صبوری داشته باشند، قسمتی از این عملکرد را در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شاهد خواهند بود.