مجموع فروش جهانی فیلم‌ها در سه ماه سوم سال ۲۰۰۸ رقمی در حدود ۲۸/۷ میلیارد دلار بود که در مقایسه با موعد مشابه پارسال به لحاظ درآمد ۵/۰درصد کمتر و از نظر فروش بلیت شش تا هفت درصد کمتر است.

اسکرین دیلی اعلام کرد با توجه رکود اقتصادی در دنیا انتظار می‌رود مجموع فروش فیلم‌ها در پایان سال تقریبا برابر با سال قبل شود، اما به لحاظ تعداد تماشاگر نگرانی‌هایی وجود دارد.

با وجود ظهور نسلی جدید از تماشاگران در کشورهایی مانند چین و روسیه که نتیجه افزایش رشد جمعیت است، درباره این مساله که این نسل نیازهای سینمایی خود را به جای سالن‌های سینما از حوزه‌های جانبی مانند دی‌وی‌‌دی، شبکه‌های کابلی، ماهواره و ... تامین کند، تردید وجود دارد. سهم بازار بین‌المللی از فروش جهانی در سه ماه سوم سال ۲۰۰۸ حدود ۶۴/۴ میلیارد دلار بود که از این لحاظ حدود یک درصد بهتر از سه ماه سوم پارسال است. در همین حال میزان فروش در بازار آمریکای شمالی چهار درصد کمتر از موعد مشابه سال ۲۰۰۷ بود.

درآمدها در سه ماه سوم سال تا حد زیادی به خاطر نمایش بلاک‌باسترهای تابستانی استودیوهای مطرح هالیوود بود. در این بین در بعضی کشورها سینمای محلی از سوی تماشاگران نادیده گرفته شد. به عنوان مثال در چین و کره جنوبی کاهش فروش فیلم‌ها به خاطر اکران فیلم‌های محلی در یک بازار بدون رقیب بود. این اتفاق با «رد کلیف» جان وو در چین و «خوب، بد، عجیب» کیم جی ـ وون در کره روی داد. برعکس ژاپن و هند خیلی خوب با فیلم‌های آمریکایی رقابت کردند. «پونیو روی صخره کنار دریا» و «پسرانی با گل» در ژاپن موفق ظاهر شدند و Singh is Kinng نیز پرفروش‌ترین فیلم هند بود. بیشتر کشورهای اروپایی سه ماه سوم فصل را با کاهش درآمد و کاهش قابل ملاحظه فروش بلیت گذراندند. در میان ۵۰ فیلم پرفروش سه ماه سوم سال حتی یک فیلم به زبان اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی یا ایتالیایی نیست، در حالی که در این فهرست ۱۵ فیلم به زبان ژاپنی، کره‌ای، ماندارین و هندی دیده می‌شود.