نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم تفاهم بین مجلس و دولت در اجرای طرح تحول اقتصادی اظهار داشت: اگر دولت بدون اطلاع مجلس وارد اجرای این طرح شود، دخالت می‌کنیم و ترمز دستی دولت را می‌کشیم. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا باهنر که دیروز در اولین مجمع عمومی جامعه فاطمیون سخن می‌گفت، اظهار کرد: اکنون وارد دهه چهارم انقلاب شده‌ایم و برخی فعالیت‌ها در این سال‌ها ناخودآگاه و برخی ارادی بوده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهه اول انقلاب صرف تثبیت نظام و تاسیس دولت جمهوری اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس شد تصریح کرد: جنگی به ما تحمیل شد که نمی‌خواستیم، اما جوانان ما جانانه ایستادند و به همه اهداف دست یافتیم.

خسارت جنگ را از عراق نمی‌خواهیم

وی با اشاره به اینکه دهه دوم انقلاب صرف بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ و عقب‌افتادگی‌های عمومی کشور شد، گفت: کارشناسان سازمان ملل هزینه تخریب‌ها و عقب افتادگی‌های ناشی از جنگ ایران و عراق را هزار میلیارد دلار تخمین زدند که عراق باید این خسارات را می‌پرداخت، اما شرایط در این کشور تغییر کرد و اکنون زمان تحت فشار قرار دادن این کشور برای پرداخت خسارت نیست.

باهنر ادامه داد: کشور عراق از نظر اقتصادی وضعیت خوبی ندارد و توسط نیروهای اشغالگر اداره می‌شود. هر چند مردم عراق مقاومت می‌کنند و به‌رغم فشارهای سنگین نیروهای متجاوز در انتخاب دولت و مجلس و قانون اساسی این کشور مسیری طی شده است که مردم می‌خواستند نه آنچه که آمریکایی‌ها می‌پسندند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: در ده سال دوم انقلاب تقریبا هر آنچه که تخریب شد، بازسازی گردید، البته بعضی شهرها مانند هویزه، خرمشهر و آبادان هنوز هم به وضعیت قبل از جنگ نرسیدند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مورد دهه سوم انقلاب که موسوم به اصلاح طلبی است، گفت: در این دهه تلاش شد تا علاوه بر انتخابات و راهپیمایی، موضوع مشارکت مردم در همه صحنه‌ها جدی‌تر شود، اما به دلیل تندروی برخی عناصر تندرو جبهه اصلاحات که به دنبال ساختارشکنی بودند این توسعه ناکام ماند و رویکرد مردم از اصلاح طلبان برگشت و حاکمیت گفتمان اصولگرایی غالب شد.

باهنر در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه اصلاحات واقعی و اصولگرایی حقیقی تفکیک ناپذیرند، تصریح کرد: هماوردطلبی برخی اصلاح‌طلبان تندرو با مذهبیان و معتقدان به نظام جمهوری اسلامی و رهبری کار خبطی بود. اصلاح‌طلبان میانه رو به دلیل اینکه کار را به تندروها سپرده بودند، اقبال مردمی را از دست دادند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به رفراندوم سال ۵۷ برای نظام جمهوری اسلامی گفت: در این سال برخی پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، خلق ایران یا دموکراتیک ایران را مطرح کردند که امام (ره) فرمودند

«جمهوری اسلامی» به همه پرسی گذاشته شود و از آن زمان عده ای راه خود را از راه امام و انقلاب جدا کردند و مقابل امام و انقلابیون ایستادند که در این میان از چپ‌ترین چپ‌ها تا راست‌ترین راست‌ها یعنی طرفداران آمریکا تا چریک‌ها و لیبرال‌ها حضور داشتند.

دولت نهم در برخی بخش‌ها سیاست راهبردی ندارد

باهنر رفتارهای متشنج را عامل کاهش بهره‌وری در کشور برشمرد و در عین حال اشکالاتی را متوجه عملکرد دولت نهم دانست و تصریح کرد: این دولت سیاست‌های راهبردی در برخی بحث‌های نظام ندارد و به عنوان مثال در سیاست بین‌الملل احمدی‌نژاد می‌گوید که اسرائیل باید از بین برود و ماجرای هولوکاست را مطرح می‌کند که موجب عصبانیت رژیم اشغالگر قدس و آمریکا می‌شود، اما به ناگهان معاون رییس‌جمهور اعلام می‌کند که به مردم اسرائیل علاقه داریم که این اظهارات با منافع نظام و دولت نهم در تضاد است.

وی گفت: ما رژیم و مردم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم، زیرا این مردم از سراسر دنیا به فلسطین آمدند و خود را شهروند آن می‌دانند در صورتی که آنها سربازان رژیم اشغالگر هستند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه ۲۰۰ نامه نماینده مجلس به رییس‌جمهور که در آن خواستار برخورد با اسفندیار رحیم مشایی شده بودند، گفت: امیدواریم رییس جمهور به این نامه جواب مثبت دهد.

باهنر همچنین به طرح تحول اقتصادی دولت نهم اشاره کرد و گفت: آرزوی تمام دولت‌ها هدفمند کردن یارانه‌ها بود که کاری مهم، لازم، خطیر و حساس است که به سادگی نمی‌توان به سمت آن رفت، بنابراین کمیسیون ویژه برای بررسی این طرح در مجلس تشکیل شده است.وی تاکید کرد: اگر دولت بدون اطلاع مجلس وارد اجرای این طرح شود دخالت می‌کنیم و ترمز دستی دولت را می‌کشیم، زیرا این طرح زمانی اجرایی می‌شود که تفاهمی بین مجلس و دولت ایجاد شده باشد.دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان در مورد ریاست جمهوری دهم نیز گفت: اظهاراتی از سوی افراد حقیقی مطرح می‌شود که نظر رسمی اصولگرایان نیست و تلاش ما رساندن اکثریت اصولگرایان به وحدت و اعلام نظر بر این اساس است.