عبدالواحد موسوی لاری تصریح کرد:‌‏ رای آوردن احمدی‌نژاد در سال ۸۴ و زمانی که دولت اصلاحات بر سرکار بود،‌‏ نشانه نهادینه شدن اصلاحات در جامعه است، زیرا اصلاحات به معنای بها دادن به خواست، اراده و رای مردم است.

وزیر کشور دولت اصلاحات با تلخ و ناگوار خواندن مقدمات برگزاری انتخابات نهم ادامه داد: در این انتخابات یک جریان از امکانات عمومی استفاده کرده و برخی دستگاه‌‏های مسوول و متولی، رفتاری یک‌‏جانبه داشتند، اما دقت نظر مجریان انتخابات و بی‌‏طرفی آنها را می‌‏توان دستاورد دوره اصلاحات دانست. موسوی لاری با تاکید بر اینکه رای آوردن احمدی‌نژاد به معنای رویگردانی مردم از اصلاحات نبود،‌‏عدم اقبال مردم به کاندیدای اصلاح‌‏طلبان در سال ۸۴ را معلول عوامل زیادی دانست و گفت:‌‏ یکی از مهم‌ترین این عوامل، چند پارگی در جریان اصلاحات بود، یعنی این جریان دارای کاندیداهای متعدد بود، اما مقایسه جمع آرای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نشان می‌‏دهد که گرایش مردم به جریان اصلاحات بیشتر بود، هرچند به دلیل تعدد کاندیدا،‌‏ نتیجه نگرفتند.

به گزارش ایلنا، وی روی کار آمدن دولت نهم را برخلاف انتظار و محصول مدیریت اصلاحات ندانست و گفت: ‌نتیجه این انتخابات حاصل تفرقه‌‏ای بود که میان گروه‌‏های اصلاح‌‏طلب بوجود آمد. موسوی لاری با بیان اینکه عمر سه ساله دولت نهم، کارآمدی و توفیق عصر اصلاحات را بیشتر نشان می دهد،‌‏ افزود: دولت اصلاحات رسانه‌‏ای نداشت که کارکرد خود را معرفی کند و متاسفانه رسانه ملی در آن زمان وظیفه خود را نقد و مقابله با دولت می‌‏دانست، اما امروز خلاف آن رخ داده است و این رسانه نقش روتوش کردن مشکلات دولت و روابط عمومی آن را ایفا می‌‏کند. وی در مورد کاندیدا شدن کروبی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ گفت:‌‏ کروبی رییس مجمع روحانیون مبارز بود و مجمع طی اطلاعیه‌‏ای، وی را به عنوان کاندیدای خود معرفی کرد و اعضای ستاد کروبی را نیز اعضای مجمع روحانیون تشکیل دادند که در نهایت رای کروبی خوب بود و اگر دوستان اصلاح‌طلب به صورت هماهنگ از کروبی، معین، ‌هاشمی، مهرعلیزاده یا فرد دیگری حمایت می‌‏کردند، نتیجه انتخابات به نحوه دیگر رقم می خورد. موسوی لاری در مورد استراتژی جناح رقیب اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده گفت: آنها چاره‌‏ای جز حمایت از احمدی‌‏نژاد ندارند و معرفی کاندیداهای دیگر از سوی آنها شوخی و برای خالی نبودن عریضه است. البته اگر اصلاح‌طلبان کاندیدایی معرفی نکنند، اصولگرایان برای ظاهر‌سازی اجازه می‌‏دهند که چند کاندیدای خودشان وارد عرصه شده و با احمدی‌نژاد رقابت کنند. وی ادامه داد: اگر رقابت میان اردوگاه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باشد، جریان محافظه کار بر سر فرد دیگری به جز احمدی‌نژاد شرط‌بندی نمی‌‏کند و کاندیدای‌‏ نهایی آنها احمدی‌نژاد است که امکانات زیادی داشته و مدیران او در سراسر کشور پراکنده‌‏اند.