سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب گفت: محافظه‌‏کاران به دلیل تعهدات‌‏شان به قدرت، حاضر به مرزبندی روشن با جریان حاکم نیستند.

محسن آرمین در گفت‌وگو با ایلنا به تحلیل شرایط سیاسی کشور پرداخت و درباره برخی تحلیل‌‏ها مبنی بر رد صلاحیت خاتمی در صورت حضور در انتخابات، گفت: چنین موضع‌‏گیری‌‏های هتاکانه در مورد حضور خاتمی در انتخابات، ناشی از دغدغه و نگرانی شدید جریان حاکم نسبت به نتایج انتخابات ریاست‌‏جمهوری است و باید آن را نشانه‌‏ای از تزلزل موقعیت جریان حاکم دانست. وی تصریح کرد: جریان حاکم با توجه به قدرتی که در اختیار دارد و از این لحاظ که برگزارکننده انتخابات است، باید سعه صدر بیشتری از خود نشان دهد تا متهم به انحصارطلبی نشود.

نایب رییس مجلس ششم با اشاره به سطح بالای اختیارات جناح حاکم، اظهار کرد: جریان حاکم به رغم در اختیار داشتن اهرم‌‏های قدرت و ابزار تبلیغاتی سراسری و بودجه عظیمی که برای جلب نظر و آرای مردم دارد از حضور خاتمی در انتخابات این‌‏چنین نگران است و این به معنای این است که از موقعیت خودشان ناامید شده‌‏اند.وی افزود: رد صلاحیت شخصیت‌‏هایی مثل خاتمی هزینه سنگینی را بر برگزارکنندگان انتخابات تحمیل می‌‏کند و چنین اقدامی به معنای عدم صلاحیت مسوولان کنونی برای برگزاری انتخابات است.

آرمین این‌‏گونه موضع‌‏گیری‌ها را نشانه تلاش برای منصرف کردن خاتمی جهت حضور در انتخابات ارزیابی کرد و گفت: این‌‏چنین موضع‌‏گیری‌‏هایی بیش از آنکه نشانه احتمال رد صلاحیت خاتمی باشد، نشانه نگرانی این جریان و تلاش برای منصرف کردن خاتمی از حضور در صحنه انتخابات است.

سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و آن را نگران کننده دانست و اظهار کرد: کشور در مقطع فعلی در شرایطی قرار دارد که رویکرد همه گروه‌‏ ها باید فراتر از منافع شخصی باشد و باید با کمک تمام گروه‌‏ها کشور را از وضعیت فعلی نجات داد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌‏رسد این تنها جریان اصلاح‌‏طلب نیست که وضعیت کشور را بحرانی می‌‏بیند بلکه بخش‌هایی از محافظه‌‏کاران نیز این دیدگاه را دارند ولی مشکل جریان محافظه‌‏کار این است که به خاطر تعهداتی که به قدرت دارد، حاضر به مرزبندی روشن با جریان حاکم نیستند.

آرمین پیروزی جریان منتقد دولت فعلی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را موجب تشکیل دولت معتدل و میانه رو دانست و اظهار کرد: برای نجات کشور، در صورت پیروزی جریان‌‏های منتقد در انتخابات آینده، دولتی معتدل و میانه رو شکل خواهد گرفت که جامعه نیز به چنین دولتی نیازمند است.