هالیوود ماسک بوش را بر چهره زده است
روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در تحلیل سینمایی اخیر خود به وابستگی شدید هالیوود به دولتهای مختلف در آمریکا پرداخته و نوشته است که با به روی کار آمدن هر جناح، هالیوود ماسک جدیدی به چهره میزند.
همزمان با فروش چند صد میلیون دلاری فیلم
|«بتمن: شوالیه تاریکی»، برخی از مطبوعات غرب ضمن تفسیر این فیلم، آن را پروژهای سینمایی متاثر از بوش و دولت او دانستهاند. طی روزهای اخیرا برخی از مطبوعات غرب از جمله «گاردین» و «وال استریت ژورنال»، ضمن انتشار مقالههایی، متذکر شدند که فیلم «بتمن: شوالیه تاریکی»، به گونهای متاثر از بوش و دولت او ساخته شده است. روزنامه گاردین ضمن انتشار مقالهای در این رابطه بوش و بتمن را دو برادر در یک جبهه خواند و متذکر شد: بتمن سوپر قهرمانی است که در رفتارهایش در مواجهه با مشکلات، شباهتهای فراوانی به منش و سیاستهای بوش وجود دارد. همچنین در حالی که روزنامه آمریکایی «واشنگتن ایندیپندنت» این فیلم را متاثر از سیاستهای «دیک چنی»، معاون رییس جمهور در برخورد با دو مقوله جنگ و تروریسم میداند. روزنامه «والاستریت ژورنال»، یکی از مهمترین روزنامههای جهان، نیز در این رابطه مینویسد: شخصیت سینمایی بتمن به بوش شباهتهای زیادی دارد. این روزنامه آمریکایی مینویسد: به نظر میرسد در این رابطه که «شوالیه سیاه» از برخی جهات به رجز خوانی و شهامتها و فضایل اخلاقی بوش در زمان جنگ و ترور میپردازد، هیچ شکی وجود ندارد.
این روزنامه میافزاید: بتمن همانند بوش گاهی آنجا که اضطرار ایجاب میکند، حد حقوق شهروندی را میشکند و زمانیکه آن اضطرار از بین میرود، خود آنها را مجددا آنگونه که خود میخواهد، بنا میکند. بتمن همانند بوش در مواجهه با تروریسم آن تعریفی را از تروریست دارد که فقط خود او آن را میفهمد.
«وال استریت» در ادامه این فیلم را موافق با سیاستهای حزب جمهوریخواه در رویارویی با جنگ و ترور و مشابه با فیلم «۳۰۰» دانسته و آن را مخالف با سیاستهای حزب دموکرات در مواجهه با این دو مقوله و متفاوت از فیلمهایی چون «در دره اله»، «تفسیر» و «غیرقابل انتشار» معرفی میکند.
ارسال نظر