فرمانده سپاه: دشمنان درس بگیرند

نیروی دریایی سپاه سریع‌ترین موشک زیر سطحی دنیا را با موفقیت در رزمایش پیامبر اعظم (ص)۳ شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از شلیک موفق ۹ موشک دوربرد و میانبرد توسط نیروی هوایی سپاه در صبح چهارشنبه و شلیک تعداد دیگری از این موشک‌ها در چهارشنبه‌شب، نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز انواع موشک‌های ساحل به دریا، سطح به سطح، دریا به هوا را با موفقیت آزمایش کرد. شلیک موفق سریع‌ترین موشک زیرسطحی دنیا با نام «حوت» که حتی آمریکا نیز تاکنون موفق به ساخت آن نشده است، از دیگر موفقیت‌های رزمایش دریایی پیامبر اعظم (ص) ۳ بود. سرعت این موشک ۱۰۰متربرثانیه است و هیچ ناوی هرچند مجهز به سیستم‌های ضد موشک‌های دریایی، نمی‌تواند از «حوت» فرار کند.

همچنین در این مرحله از رزمایش، غواصان و تفنگداران دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انواع قایق‌های تندرو که مجهز به تجهیزات نوین سبک و نیمه سنگین رزمی است، اهداف از پیش تعیین شده را به دقت مورد حمله قرار دادند.

تعدادی دیگر از موشک‌های دور برد و میانبرد نیروی هوایی سپاه نیز چهارشنبه با موفقیت پرتاب شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۳، چهارشنبه نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعدادی از موشک‌های دور برد و میانبرد خود را با موفقیت آزمایش کرد.

به گفته فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۳ موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران و درس عبرتی برای دشمنان ایران است. به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در رزمایش پیامبر اعظم(ص)۳، تمرین در شرایط سخت روز و شب و شلیک همزمان واحدها و سکوهای پرتاب موشک را برای پاسخگویی سریع و قاطع و ضربه‌های جبران‌کننده به حملات فرضی دشمن از اهداف این رزمایش اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در این موشک‌ها ایجاد شده است، برد، کیفیت و دقت اصابت موشک نیز مورد آزمایش قرار گرفت و به لطف خداوند با موفقیت انجام شد.

جعفری گفت: این رزمایش موفقیت‌آمیز موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران شد و امیدواریم دشمنان همانند گذشته از آمادگی نظام درس بگیرند. وی از نیروی موشکی سپاه قدردانی کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که رسانه‌های خارجی فرمانده سپاه را مرد عمل خوانده‌اند و آیا اجرای این رزمایش در این باره است یا خیر، گفت:‌ پاسداران انقلاب اسلامی در ۳۰ سال گذشته ثابت کرده‌اند که آماده دفاع از مرز و بوم ایران و برای پاسخگویی به تهدیدات دشمنان آماده عمل هستند.

واکنش مک‌کین و اوباما

جان مک‌کین نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که سیاست‌های وی شبیه جورج بوش رییس‌جمهور کنونی این کشور جنگ‌طلبانه و خصمانه است نیز، پس از انتشار خبر آزمایش موشکی ایران به تجربه خود در امور امنیتی و مسائل خارجی بالید و تاکید کرد اقدام جدید تهران «تحریک جدی» است.

وی تاکید کرد: این آزمایش موشکی هشدار بوده است؛ زیرا حمله به اسرائیل به جنگی گسترده‌تر منجر خواهد شد که شامل دخالت آمریکا نیز می‌شود.

مک‌کین افزود: آزمایش موشک‌های بالستیکی ایران از یک سو و پرهیز این کشور از تعلیق فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم از سوی دیگر، باید جوامع بین‌المللی را برای تلاش علیه تمایلات، بلندپروازی‌ها و جاه‌طلبی‌های خطرناک این کشور متحد سازد.

این نامزد جمهوری‌خواه تصریح کرد: آزمایش موشک‌های ایرانی نمایانگر لزوم و ضرورت داشتن یک «سیستم دفاع ضدموشکی کارآمد و موثر» برای آمریکا در حال و آینده است.

اما از سوی دیگر باراک اوباما نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که موافق مذاکره مستقیم و بدون پیش شرط با ایران است، بر موضع قبلی خود مبنی بر لزوم روابط دیپلماتیک بهبود یافته با ایران تاکید کرد.وی همچنین تاکید کرد: آمریکا باید هم‌پیمانان خود در منطقه و جهان را برای اعمال فشار بر ایران متحد کند؛ اما این کار برای ما بسیار مشکل است.نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا ادامه داد: باید دیپلماسی قدرتمندی داشته باشیم که متاسفانه در سال‌های گذشته از آن بی‌بهره بودیم و اگر این امر اتفاق نیافتد، افزایش تنش به مشکلات حقیقی می‌انجامد. وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات پیش روی ما به دلیل این است که فعالیت‌های دیپلماتیک را به اروپایی‌ها واگذار کردیم، ما باید به طور فعال در این امر مشارکت کنیم.

باراک اوباما گفت: برای مثال ما خواستار حذف شرکت‌های ایرانی در آمریکا هستیم؛ اما در طول دوره ریاست‌جمهوری بوش شاهد افزایش صادرات آمریکا به ایران بودیم و این اشتباه بزرگی بود.