دنیای اقتصاد- بحث و بررسی برای تعیین رییس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنان در جلسات هیات‌رییسه ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که بالاخره از میان گزینه‌های مطرح چه کسی برای این پست انتخاب خواهد شد. دوره ریاست‌ احمد توکلی بر مرکز پژوهش‌های مجلس سی‌ام خرداد ماه سال جاری به پایان رسید و بر این اساس رایزنی‌ها برای انتخاب رییس جدید آغاز شد که این رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد. به طوری که تا پیش از این برخی از اعضای هیات‌رییسه هر بار یک روز را برای انتخاب رییس جدید این مرکز معرفی می‌کردند؛ اما هر بار این مساله به دلیل عدم تصمیم‌گیری به تعویق افتاده است. موسی قربانی از اعضای هیات‌رییسه در گفت‌و‌گو با دنیای‌اقتصاد دلیل تعویق این موضوع را تنها به نتیجه نرسیدن تصمیمات در مورد انتخاب یک کاندیدا عنوان کرد و گفت: هیات‌رییسه در جلسه روز یکشنبه هفته جاری بار دیگر این موضوع را در دست بررسی قرار می‌دهد اما این به معنای انتخاب رییس مرکز پژوهش‌ها در جلسه روز یکشنبه نیست.

در این میان گزینه‌های متعدد از جمله برخی وزیران مستعفی دولت نهم از سوی نمایندگان به عنوان ریاست مرکز پژوهش‌ها در رسانه‌ها اعلام شد که از آن جمله می‌توان به داوود دانش‌جعفری وزیر سابق اقتصاد و مصطفی پورمحمدی، وزیر سابق کشور اشاره کرد که با انتخاب پورمحمدی به ریاست سازمان بازرسی، این مساله منتفی شد.

اما به گفته میرتاج‌الدینی یکی از اعضای هیات‌رییسه، رحمانی فضلی (معاون لاریجانی در شورای‌عالی امنیت ملی) کوچک‌زاده، علی‌اصغر زارعی و احمد توکلی از دیگر داوطلبان بودند که برنامه‌های خود را برای تصدی این مرکز به هیات‌رییسه ارائه کرده‌اند. هر چند به گفته وی شانس احمد توکلی از دیگر گزینه‌ها بیشتر است. از سوی دیگر موسی قربانی نیز از طرح نام گزینه‌های مطرح برای ریاست مرکز پژوهش‌ها خودداری کرده و با تاکید بر اینکه اسامی داوطلبان برای ریاست این مرکز تغییری نکرده است، افزود: شخص نامزدها دوست ندارند تا نام آنها در این زمینه مطرح شود؛ چرا که در صورت انتخاب یکی از میان آنها، ممکن است این تلقی ایجاد شود که شاید دیگر نامزدها عیب و نقصی در کارشان بوده است؛ بنابراین من نیز ترجیحا نام این گزینه‌ها را اعلام نمی‌کنم. در هر صورت باید منتظر جلسات هیات‌رییسه بود و دید که بالاخره کی زمان معرفی ریاست این مرکز خواهد رسید.