معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور گفت: به اعتقاد ما آنچه مجلس شورای اسلامی می‌خواهد، بودجه شفاف است و ما معتقدیم که می‌توانیم در بودجه حکم منابع را بیاوریم، اما به رقم آن در جداول اشاره نشود. به گزارش واحد مرکزی خبر، رحیم ممبینی در مصاحبه با رادیو گفت‌و‌گو با اشاره به روند تدوین لایحه بودجه ۹۱ گفت: یکی از ویژگی‌های تدوین لایحه بودجه۹۱ شفافیت این لایحه است و مجلس باید از تمام موضوع‌های بودجه‌ای آگاه باشد و اگر دولت این اطلاع‌رسانی را نکند با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: آنچه که ماهیت بودجه‌ای دارد در لایحه بودجه منعکس می‌شود اما اینکه همه موارد به صورت اعداد و ارقام در جداول بودجه منعکس شود باعث می‌شود که بودجه متورم شود و خود مجلس نیز به این نکته عنایت دارد. ممبینی خاطرنشان کرد: در بودجه‌های سالانه قبلی مواردی داریم که صرفا حکم آن در بودجه آمده و اعداد و ارقام آن در بودجه نیامده است.

وی درباره بودجه هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: اعداد و ارقام مربوط به موضوع اقشار و تولید قبلا در بودجه سازمان هدفمند‌سازی ذکر شده است و پیشنهاد داده‌ایم که این فعل و انفعال در خود خزانه صورت گیرد. به گفته وی، در قانون هدفمندسازی به حساب خاصی اشاره شده است و دولت هم چنین حسابی را برای ورودی‌ها و خروجی‌ها دارد. پیشنهاد دولت به این شکل تقدیم مجلس شده است اما کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است که این اعداد و ارقام ارائه شود.

رحیم ممبینی با اشاره به اینکه اعتبارات مالی که متوجه بحث تهدیدهای داخلی و خارجی است منطبق با واقعیت‌ها تنظیم شده است، گفت: در تنظیم بودجه اسناد بالادستی به طور کامل مورد توجه قرارگرفته و سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش دولت این بوده است که بر پایه مقدورات خود الزامات برنامه پنجم را محقق کند و امید است آنچه را قانونگذار مدون کرده است، برآورده کنیم. ممبینی گفت:از ویژگی‌های مهم لایحه بودجه سال آینده، تمرکززدایی است و سهم اعتبارات عمرانی استانی در سال ۹۰ حدود ۱۷ درصد بود که برای سال ۹۱ حدود ۲۳ درصد در نظر گرفته شده است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور گفت: نگاه اولویت‌مدار در اختصاص منابع باید حاکم باشد و در حوزه مصارف هزینه‌ای اولویت‌هایی داریم که در جهت تحقق احکام برنامه شکل گرفته است. ممبینی افزود: تلاش شده است در مصارف هزینه‌ای بتوانیم به اولویت‌ها بپردازیم و در حوزه عمرانی هم باید این مهم را مدیریت کرد. چرا که در حجم منابع عمومی که شامل درآمدهای اختصاصی و بودجه شرکت‌ها نیست، بیشترین مصارف را شاهد هستیم.