دنیای اقتصاد- ستاد انتخابات تهران روز گذشته فعالیت رسمی خود را در شرایطی آغاز کرد که همه مقامات حاضر در این نشست بر آمادگی مسوولان ذی ربط در امر انتخابات تاکید کردند و به گفته رییس ستاد انتخابات کشور، «فرمایشات رهبر معظم انقلاب، استراتژی انتخابات و راهبرد دولتمردان را تعیین خواهد کرد.» همچنین علاوه بر ابراز آمادگی مسوولان وزارت کشور و استانداری برای برگزاری انتخابات، سخنرانان این مراسم گریزی هم به دولت‌های اصلاحات و سازندگی و نقش آنها در انتخابات زده و در این مسیر از آنها انتقاد کردند.

صولت مرتضوی که ریاست ستاد انتخابات کشور را بر عهده دارد، حجم بیشتری از سخنان خود را به بیان این انتقادات صرف و تاکید کرد که «ما کمترین مشارکت سیاسی را در عرصه انتخابات در زمان سازندگی و بیشترین مشارکت را در دولت احمدی‌نژاد داشتیم.» وی همچنین به لوایح دو‌قلو در مجلس ششم اشاره کرد و بی آنکه نامی از جریان اصلاحات ببرد، گفت که «همواره این افراد به دنبال رفتارهای فراقانونی و قانون‌گریزی بوده‌اند و مجری و ناظر قانون را متهم کرده‌اند.» سخنرانان این مراسم در عین حال تاکید کردند که احدی حق دخالت در انتخابات را ندارد و مسوولان تلاش خود را برای مشارکت حداکثری در این انتخابات متمرکز کرده‌اند. با این حال مرتضی تمدن استاندار تهران خاطر نشان کرد که «دشمن دوباره تلاش خواهد کرد که مساله انتخابات مجلس نهم را میدانی برای توطئه‌های خود قرار دهد.»

به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور سیدصولت مرتضوی، رییس ستاد انتخابات کشور، صفرعلی براتلو رییس ستاد انتخابات استان تهران و مرتضی تمدن استاندار تهران، همچنین با حضور تهرانی رییس هیات نظارت شورای نگهبان در استان تهران برگزار شد، سیدصولت مرتضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث انتخابات، ‌این بیانات را حکیمانه خواند و خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب، استراتژی انتخابات و راهبرد دولتمردان را تعیین می‌کند و منشور و برنامه‌ کاری برای آینده ما است. رییس ستاد انتخابات با بیان اینکه «باید جمله «قانون برای همه و فرار از قانون برای هیچ کس» را مدنظر قرار داد، اظهار کرد: به فضل الهی هم قانون اساسی و هم سایر قوانین مخصوصا قانون انتخابات برای ما مجریان قوانینی راهگشاست و در این راستا کسانی که همواره بر طبل فرار از قانون کوبیده‌اند، همان‌هایی هستند که در گذشته تمناها و تقاضاها و رفتارهای فراقانونی داشته‌اند.

رییس ستاد انتخابات کشور در ادامه خاطرنشان کرد: با نگاهی به مجالس گذشته و بررسی جریانات سیاسی در این دوره‌ها و با توجه به اینکه چه کسانی با قید فوریت،‌ لوایح سه‌قلو و دو‌قلو را تقدیم مجلس کردند، خواهیم دید که همواره این افراد به دنبال رفتارهای فراقانونی و قانون‌گریزی بوده‌اند و مجری و ناظر قانون را متهم کرده‌اند. وی به بحث ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: ما کمترین مشارکت سیاسی را در عرصه انتخابات در زمان سازندگی و بیشترین مشارکت را در دولت احمدی‌نژاد داشتیم. چنانچه شاهد هستیم درصد مشارکت در چهارمین دوره انتخابات خبرگان حدود ‌۲۸ درصد افزایش پیدا کرد. همچنین در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شاهد افزایش مشارکت ‌۲۰ درصدی بوده‌ایم. ضمن اینکه در انتخابات مجلس افزایش مشارکت ‌۵/۵ درصدی و در انتخابات ریاست جمهوری بالغ بر ‌۲۳ درصد افزایش مشارکت داشتیم که اینها یعنی عدالت‌محوری، امانتداری و اقبال عمومی به یک نظام و دولت.

یک انتخابات، موثرتر از ۱۰ عملیات نظامی

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه «گاهی اوقات یک انتخابات ما بیش‌از ده‌ها عملیات نظامی در دوران دفاع مقدس تاثیرگذار بوده» اظهار کرد: اگرچه در دوران سازندگی و اصلاحات صحبت از به صحنه آوردن آرای خاموش بود؛ اما احمدی‌نژاد توانست شکاف‌ها را پر کند و همه را به میدان بیاورد. چنانچه ‌۷۰ درصد از رای سفیدی‌ها به احمدی‌نژاد و ‌۳۰ درصد به بقیه کاندیداها رای دادند که این از توفیقات جمهوری اسلامی قلمداد می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «با توجه به شناخت مردم از شورای نگهبان، این شورا همواره عملکرد باعزتی داشته است» اظهار کرد: شورای نگهبان همواره پاسدار امین برای حفاظت و حراست از

جمهوری اسلامی ایران و قوانین بوده است و کسانی که در گذشته حرف‌هایی را مطرح می‌کردند، کسانی بودند که نیت‌های خاص سیاسی داشتند یا اینکه فرآیند انتخابات را نمی‌شناختند. وی همچنین اظهار کرد: از سوم دی‌ماه زمان ثبت‌نام کاندیداها به مدت یک هفته آغاز خواهد شد. به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن نیز در این مراسم گفت: این انتخابات برای ما آن‌قدر مهم و دارای حساسیت است که دقت، رای و نظر مسوولان و دست‌اندرکاران را به این مساله معطوف کنیم.