ایسنا- با انجام نیم‌ساعت ورزش در طول روز یا هفته‌ای یکبار شنا کردن و حتی یک ساعت پیاده‌روی در طول روز، به میزان قابل توجهی از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی، چاقی و فشارخون کاسته می‌شود. دکتر ایرج خسرونیا، رییس انجمن متخصصان داخلی ضمن بیان مطلب فوق گفت: براساس آمار تعداد بیماری‌های قلبی- عروقی نسبت به ۲۰سال گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است که یکی از دلایل عمده و مهم آن کم شدن تحرک و فعالیت ورزشی در بین افراد است.

وی همچنین با اعلام این که سن ابتلا به انفارکتوس قلبی و بیماری‌های عروقی نیز از ۴۰ تا ۵۰سال به ۲۰ تا ۳۰سال کاهش یافته است عنوان کرد: در گذشته عمده‌ترین کار افراد اشتغال به کشاورزی بوده که خود یک نوع ورزش محسوب می‌شد. در حالی که امروزه اکثر کارها به صورت نشسته و بدون تحرک انجام می‌شود.

این متخصص با اشاره به عوارض متعدد چاقی گفت: اگر یک فرد مبتلا به چاقی بتواند با انجام ورزش و رعایت یک رژیم غذایی خاص، وزن خود را ۱۰ تا ۲۰درصد کاهش دهد، احتمال خطر ابتلا وی به بیماری‌های قلبی-عروقی، فشار خون و عوارض چاقی، ۲۰ تا ۵۰درصد کاسته می‌شود.

وی در پایان گفت: لازم است عادت به انجام ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی صحیح از کودکی و به‌ویژه از دوران ابتدایی مدارس به افراد آموزش داده شود تا در آینده درصد بروز این بیماری‌های خطر ناک به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد.