اولین حافظهNAND Flash با ظرفیت 32 گیگابایت معرفی شد

سامسونگ برترین شرکت تولیدکننده محصولات نیمه‌رسانا از تولید اولین حافظه ۴۰نانومتری خبر داد. این NAND Flash با ظرفیت ۳۲گیگابایت و ساختار CTF به‌عنوان تحول بزرگی در صنعت به‌شمار می‌رود که از کارآیی بالایی برخوردار است. ناند فلش‌های سامسونگ دارای ساختاری ساده و ظرفیت بالا هستند و این شرکت در حال توسعه برای تولید فناوری پردازنده‌هایی از ۴۰ تا ۳۰ و یا حتی ۲۰نانومتری است.

در این حافظه‌های ۳۲ گیگابایتی، گیت‌های کنترل در CTF فقط ۲۰درصد از گیت‌های معمولی بزرگتر هستند. در CTF اطلاعات بر روی مکان‌های مشخصی به نام holding chamber که با لایه‌ای نارسانا از جنس نیترید سلیکون پوشانده شده، قرار می‌گیرد که باعث کنترل بهتر و حفظ اطلاعات ذخیره شده می‌شود.

استفاده عمده این حافظه‌ها در کارت‌های حافظه با ظرفیتی معادل ۶۴گیگابایت صورت می‌گیرد که توانایی ذخیره ۶۴ ساعت فیلم‌هایی با کیفیت DVD و یا ۱۶۰۰۰ آهنگ را دارند.

در طراحی CTF از ساختار TANOS استفاده شده که از لایه‌های فلزی برخوردار است و برای اولین بار در تولید حافظه‌های NAND به‌کار رفته است.

پردازنده ۴۰ نانومتری برای حافظه‌های ناند ۳۲ گیگابایتی که نسل هفتم حافظه‌های ناند هستند و برای اولین بار توسط دکتر چانگ‌گیو هوانگ، رییس بخش محصولات نیمه رسانا سامسونگ در سخنرانی ISSCC ۲۰۰۲ معرفی شدند.