شماره‌‏های رند IN به شرکت‌‏های خاص داده می‌‏شود

در شبکه هوشمند (IN) سهم کمیسیون مخابرات از شرکت‌‏های ISP زیاد و پرداخت آن با فاصله زمانی بسیاری صورت می‌‏گیرد. مازیار حیدری، مدیر عامل یکی از شرکت‌‏های اینترنتی، درگفت وگو با ایلنا، در خصوص راه‌‏اندازی شبکه هوشمند (IN) در تهران، مزایا و معایب این تکنولوژی برای شرکت‌‏های اینترنتی، با بیان این که مخابرات به تعداد محدودی از شرکت‌‏ها IN داده است، اظهارداشت: محدودیت‌‏ها و مشکلاتی که در گذشته شرکت‌‏های اینترنتی در خصوص دریافت خط E۱ داشتند در حال حاضر برای IN نیز وجود دارد.

وی گفت: مخابرات به بعضی از شرکت‌‏ها آن‌‏قدر خط IN داده است که هیچ‌‏گونه استفاده‌‏ای برای آن شرکت ندارد و به بعضی دیگر از شرکت‌‏ها این سرویس را نمی‌‏دهد.

عضو انجمن شرکت‌‏های اینترنتی، در خصوص مزایای سرویس IN‌‏، گفت: حسن بزرگ IN آن است که مصرف‌‏کننده پس از سه ماه هزینه مصرف خود را از اینترنت بر روی قبوض تلفن ثابت می‌‏پردازد و برای فروشنده نیز این حسن را دارد که مشکلات پخش کننده‌‏های کارت‌‏ها را نخواهند داشت.

حیدری، با تاکید بر اینکه IN‌‏ برای ISPها گارانتی محسوب می‌‏شود، افزود: به این ترتیب ISP‌ها تنها با مخابرات طرف هستند و بدهکاری‌‏های پیشین پخش کننده‌‏ها را نخواهند داشت.

مدیر عامل پیشگام رایانه، افزود: در استفاده از سرویس IN، شرکت‌‏ها هر دوره که می‌‏خواهند هزینه از مخابرات دریافت کنند حدود ۵ ماه طول می‌‏کشد و آن هم منوط به پرداخت قبض تلفن مشترک خواهد بود.

عضو انجمن شرکت‌‏های ISP، یادآور شد: در سرویس شبکه هوشمند پرداخت مخابرات به شرکت‌‏ها بابت هزینه نظم ندارد و مقدار سهم کمیسیون مخابرات نیز زیاد است.

حیدری، با تاکید بر این که تعداد IN شرکت مخابرات در دست چند شرکت خاص است، گفت: شرکت‌‏ها براساس رانتی که دارند IN دریافت می‌‏کنند.

وی با بیان این که INهای مخابرات محدود است، خاطرنشان کرد: یکسری از INها که شماره‌‏های رند دارند به شرکت‌‏های خاص داده می‌‏شود باید مشخص شود که این شماره‌‏ها بر چه اساسی واگذار می‌‏شود.