انتقاد روحانی از یأس آفرینی

دنیای اقتصاد:حسن روحانی رئیس‌جمهور تاکید کرد که سازنده موشک‌هایی که اخیرا پرتاب شده دولت و وزارت دفاع است و بخش اقتصادی کشور پول آنها را تامین می‌کند. رئیس‌جمهوری روز گذشته در جشنواره عمران سلامت که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه برای ما هدف، منافع ملی، نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران هستند، گفت: ما در منطقه و خارج از منطقه دشمن داریم و باید با هم حرکت کرده و دست به دست هم بدهیم. نباید در برابر عده قلیلی که متاسفانه به ناحق بلندگوهای بزرگ در اختیار دارند، بترسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور اضافه کرد: وقتی می‌گوییم کمک به ملت عراق، برخی فکر می‌کنند، فقط کسانی که با جانشان فداکاری می‌کنند، کمک کرده‌اند. البته باید قدردان این فداکاری‌ها باشیم، اما توجه داشته باشید که حقوق و سلاح همین افراد را چه کسی تامین می‌کند؟ تمام سلاحی که عراق برای مبارزه با داعش نیاز داشت و پول آن را چه کسی در شرایط تحریم تامین کرد؟ در مورد سوریه نیز همین طور. او افزود: موشکی از خاک کشور شلیک شده و مرکز تروریست‌ها را هدف قرار داده است، این درست است. آنهایی که این موشک را پرتاپ کردند، تلاش و فداکاری کردند اما چه کسی این موشک را طراحی و ساخته است؟ سازنده موشک دولت است، وزارت دفاع این موشک را ساخته‌، پولش را چه کسی تامین کرده، بخش اقتصادی کشور آن را تامین می‌کند، همه اینها باید مورد توجه باشد. روحانی اظهار کرد: کار عظیم و بزرگی در دولت یازدهم انجام شد. وزیر دفاع هم اعلام کرد که حجم سلاح‌های راهبردی که در دولت یازدهم ساخته شد، به اندازه ۸۰ درصد کل سلاح‌های راهبردی ساخته شده در دولت‌های دیگر بوده است.

ادامه طرح تحول سلامت

روحانی در بخش دیگری از سخنانش دراین جشنواره، اولین برنامه دولت در حوزه سلامت را پیشگیری از بیماری دانست و اظهار کرد: به‌رغم کاهش شدید درآمدهای نفتی، اجرای طرح تحول سلامت از اولین و مهم‌ترین برنامه‌های دولت یازدهم بود. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مسیر طرح تحول سلامت با قوت ادامه خواهد یافت، افزود: حوزه سلامت به‌عنوان یک اصل مهم برای دولت یازدهم مطرح بوده و به‌عنوان یک اصل مهم برای دولت دوازدهم نیز مطرح خواهد بود و از همه آنهایی که به دولت یازدهم در این خصوص کمک کرده‌اند، می‌خواهم که با آمادگی، اخلاص و انرژی بیشتر خودشان را برای خدمت در دولت دوازدهم آماده کنند. روحانی گفت: وزیر بهداشت جزو پرکارترین وزرای دولت یازدهم و جزو پرسفرترین وزرا به مناطق مختلف محروم کشور به منظور پیگیری طرح‌ها و رفع مشکلات آنها محسوب می‌شود.

بافحاشی از میدان خارج نمی‌شویم

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه اولین قدمی که در مسیر حل مشکلات کشور لازم بود، حل‌وفصل تحریم بود، گفت: اگر قرار بود وزیر امور خارجه در برابر فحاشی و شعارها، از میدان خارج شود، برجام تحقق نمی‌یافت. بعضی‌ها در رسانه‌هایشان و در مناسبت‌های عمومی مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن به وزیر امور خارجه توهین کردند، اما یک کارگزار نباید با فحاشی، تخریب و شعارهای عده‌ای از میدان خارج شود. روحانی با اشاره بخشی از بیانات حضرت امام (ره)، گفت: فحش دادن‌ها و اهانت کردن‌های یک عده محدود و معدود، به‌خاطر تلاش و کوشش مثمرثمر و تاثیرگذار برای کشور است. شما فکر می‌کنید اگر کسی بخواهد در کشور تحول ایجاد کند، آیا آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای معاند منطقه او را آزار نمی‌دهند و آزاد می‌گذارند؟ ما باید خود را برای همه سختی‌ها آماده کنیم.

انتقاد از کاشتن بذر یأس

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: بخش مهمی از سلامت به فرهنگ و سبک زندگی مردم مربوط می‌شود و باید اقدامات زیادی انجام شود تا شاهد جامعه‌ای سالم و پرنشاط باشیم و اگر بعضی‌ها بگذارند، ان‌شاء‌الله مردم بتوانند در جامعه نشاط داشته باشند. روحانی افزود: ظاهرا بعضی‌ها جزو وظایف خود می‌دانند که در روزنامه، رسانه و سایت‌های خود بذر یأس بپاشند در صورتی که چرا نباید در کنار هم برای ساختن کشور، متحد و منسجم تلاش کنیم و چرا نباید مردم نشاط داشته باشند و از لبخند مردم خوشحال نشویم. همیشه احتمال بروز مشکلات در آینده وجود دارد، اما ما باید به آینده امیدوار باشیم و نباید مردم را مایوس کنیم. همچنین به گزارش «ایرنا» روحانی گفت: بسیاری کارها باید کنار هم انجام شود تا ما جامعه سالم و پرنشاط داشته باشیم البته اگر بعضی‌ها بگذارند مردم ما نشاط داشته باشند. وی افزود: برای این دوستان هم باید کار فرهنگی انجام دهیم که نشاط چیز بد و حرام نیست. روحانی گفت: هرچه می‌خواهند بگویند امروز شرایط کشور از دیروز به مراتب بهتر است. گوش مردم ما بدهکار بعضی از سخنان و حرف‌های غیردقیق نباشد. کشور ما امروز از دیروز بهتر است و فردا از امروز بهتر خواهد بود.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش تاکید کرد: دولت در عین حال و با وجود تمامی این مشکلات و بدون استفاده از صندوق توسعه ملی، توانست امور کشور از جمله اجرای طرح تحول سلامت را دنبال کند، دولت یازدهم با وجود کاهش قیمت نفت حدود ۴۰ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی نیز واریز کرد که این موضوع را می‌توان از عجایب تاریخی کشور دانست.