۱-چه نرخ رشدی را تضمین می‌کنید. این نرخ رشد با چه تورمی حاصل می‌شود؟

۲-در صورتی که کنترل تورم برنامه اصلی شما باشد، آیا کنترل تورم از طریق سیاست‌های کلان مانند کنترل رشد پایه پولی و انضباط مالی و اصلاح سیستم بانکی حاصل می‌شود یا از طریق مداخله دولت؟

۳- آیا کنترل تورم در محدوده زیر ١٠ درصد را مطلوب و ممکن می‌دانید؟ اگر بله، برنامه شما برای حفظ تورم در محدوده فعلی چیست؟

۴-در انطباق با اهداف سند چشم‌انداز و اهداف کمی برنامه ششم توسعه، رشد اقتصادی کشور باید سالانه ۸ درصد باشد. این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی کشور در سه دهه پس از جنگ در حدود ۴ درصد بوده‌ است. برنامه شما برای پوشش این شکاف ۴ درصدی چیست؟

۵-تحقق رشد ۸ درصدی، به‌طور متوسط به سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد. متوسط سرمایه‌گذاری تاکنون سالانه به‌طور متوسط ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است. کسری ۵۶۰ هزار میلیارد تومان منابع را چگونه جبران می‌کنید؟

۶-از سیاست دولت‌های بعد از جنگ (هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی)، سیاست‌های اقتصادی اجرا شده در کدام دولت، هماهنگی بیشتری با برنامه‌های شما، به‌عنوان رئیس‌جمهوری بعدی ایران دارد؟

۷-با اجرای وعده‌های شما اندازه کنونی دولت به سمت کوچک شدن می‌رود یا بزرگ می‌شود؟

۸-سیاست شما برای مدیریت هزینه‌های دولت، تا زمانی که قیمت نفت زیر ٥٠ دلار قرار دارد، چیست؟

۹-رویکرد شما در زمینه اصلاح سیاست‌های مالیاتی چیست؟ بر مبنای سیاست‌های مالیاتی مد نظر شما، آیا بنگاه‌های اقتصادی وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی نیز باید همانند سایر شرکت‌ها مالیات بدهند؟

۱۰-فکر می‌کنید ایجاد هر شغل به چه میزان هزینه نیاز دارد؟

۱۱-افزایش نرخ اشتغال منوط به افزایش نرخ رشد اقتصادی است. رشد اقتصادی نیز وابسته به رشد سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است که هر دو در افقی میان‌مدت و به تدریج می‌تواند حاصل شود. در صورت داشتن برنامه اشتغال سریع، این هدف و منابع آن چگونه تامین می‌شود؟

۱۲- با توجه به کسری تراز یارانه نقدی، چنانچه برنامه شما افزایش رقم آن است، منابع آن قرار است از کدام محل تامین شود؟

۱۳- قیمت انرژی چه سرنوشتی در برنامه‌های شما به‌عنوان رئیس‌جمهوری آتی ایران خواهد داشت؟

۱۴- شما برنامه اقتصادی خود را بر مبنای چه نرخ ارزی تنظیم کرده‌اید؟ نرخ ارز مطلوب و منطبق با برنامه شما در چه محدوده‌ای قرار دارد؟

۱۵- حجم قاچاق سالانه به نظر صرفا از مبادی غیررسمی میسر نیست. برنامه شما برای کاهش حجم قاچاق چیست؟

۱۶- آیا باید برای افزایش رقابت و استفاده از مزیت‌ بازارهای جهانی موانع تجاری را کاهش داد یا باید برای حمایت از تولیدکننده موانع تعرفه‌ای را افزایش داد؟

۱۸- با انحصارهای داخلی در صنایع چه می‌کنید؟

۱۹- برای ارتقای نظام سلامت چه طرحی دارید؟

۲۰- شکاف منابع و مصارف نظام بازنشستگی را چگونه برطرف می‌کنید؟

۲۱- اولویت شما در توسعه تجاری، نگاه به شرق است یا اتحادیه اروپا؟

۲۲- بر مبنای برآوردها در شرایط فعلی حدود ٢٤ میلیارد دلار موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به امضا رسیده است. چگونه این موافقت‌نامه‌ها را به سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کنید؟

۲۳-با توجه به بحران آب و کاهش شدید منابع زیرزمینی آب، ‌رویکرد شما نسبت به توسعه بخش کشاورزی و حمایت از جامعه روستایی چیست؟

۲۴- آیا برنامه‌ای برای جذب منابع مالی ایرانیان خارج از کشور دارید؟

۲۵- راهکار شما برای بخش عمومی غیردولتی چیست؟

۲۶- مهم‌ترین برنامه شما برای کاهش فقر در کشور چیست؟ فکر می‌کنید این برنامه در چهار سال آتی تا چه میزان گستره فقر در کشور را کاهش خواهد داد؟

۲۷- اقتصاد مقاومتی دو پایه دارد: درون‌زایی و برون‌گرایی. راهکار شما برای تحکیم این دو پایه چیست؟

۲۸- در ۱۰۰ روز اول، به کدام یک از شعارهای انتخاباتی خود در حوزه اقتصاد را عملی می‌کنید؟

۲۹- آیا در صورتی که تحقق وعده‌های خود را در عمل ناممکن ببینید، برنامه‌هایتان را تغییر خواهید داد؟

۳۰- ۵ نفر از اقتصاددانانی که حاضرند برنامه اقتصادی شما را تایید و امضا کنند، نام ببرید؟