دنیای اقتصاد: علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سخنان معاون قضایی دادستان کل کشور مبنی‌بر اینکه توییتر به هیچ‌وجه رفع فیلتر نمی‌شود، گفت: مقام قضایی راسا نمی‌تواند ممنوعیت این شبکه‌ها را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران درباره تداوم فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر، اظهار کرد: فیلتر این شبکه‌ها، امری موقت و مربوط به همان زمانی است که فیلتر شده‌اند.مطهری افزود: با توجه به اینکه فیلتر این شبکه‌ها پس از ناآرامی‌های سال ۸۸ اتفاق افتاد، برداشت من این است که چنین تصمیمی برای همان دوره است و دیگر مشکلی بابت استفاده از این شبکه‌ها وجود ندارد؛ ضمن آنکه دفتر رهبری و بسیاری از اعضای کابینه و مقامات کشور در این شبکه عضویت دارند.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: احکامی نظیر این فیلتر کردن‌ها یا قوانینی مانند قانون ممنوعیت ماهواره باید مجددا بررسی شود؛ زیرا فلسفه صدور این احکام یا وضع این قوانین شرایط خاص بوده و اکنون که آن شرایط از بین رفته، باید بازنگری شود. او همچنین گفت: همه خوبی‌ها را نمی‌توان با زور قانون در جامعه حاکم کرد؛ بلکه گاهی نیاز به قانون نیست و باید با تربیت صحیح و اصلاح فرهنگ عمومی یک کار درست را در جامعه نهادینه کرد.همچنین به گزارش «ایسنا» علی مطهری گفت: طبق اعلام وزارت اطلاعات در دولت قبل از دفتر من شنود می‌شد که با عاملان این موضوع نیز برخورد شده و از مجموعه وزارت اطلاعات اخراج شدند؛ بنابراین نیاز به پیگیری بیشتر نیست.در خبری دیگر به گزارش خانه ملت، مطهری همچنین گفت: پرونده آمران لغو سخنرانی در مشهد در قوه‌قضائیه درحال بررسی است.

آخرین وضعیت شکایت از کریمی‌قدوسی

در خبری دیگر محمدجواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه هنوز نظر این هیات درباره پرونده محمودصادقی به قوه‌قضائیه ارسال نشده است در مورد وضعیت شکایت از کریمی‌قدوسی نیز گفت که این موضوع در دستور کار هیات نظارت قرار دارد.به گزارش «ایسنا» جمالی درباره زمان بررسی شکایت نمایندگان از کریمی‌قدوسی گفت: فقط آقای کواکبیان از آقای کریمی‌قدوسی شکایت کرده که این موضوع در نوبت رسیدگی قرار دارد و زمان آن مشخص نیست. وی درباره شکایت کریمی‌قدوسی از منتشرکنندگان بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: هنوز چنین شکایتی به دست ما نرسیده است که به محض اعلام وصول و ارائه به هیات در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرد.

احراز تخلف ۳۹۷ مدیر

همچنین به گزارش «ایسنا» داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی۱۶۷هزار پرونده فیش‌های حقوق مدیران توسط دیوان محاسبات و احراز تخلف ۳۹۷ مدیر نجومی‌بگیر خبر داد و گفت:‌ کمیسیون منتظر ارائه گزارش جامع دیوان محاسبات درخصوص فیش‌های نجومی و وام‌های کلان است. وی تصریح کرد: این افراد در ادارات دولتی نمی‌توانند مشغول به کار شوند و قطعا در بخش خصوصی در حال فعالیت هستند. البته موضوع اینکه حکم انفصال از خدمت چند سال باشد بستگی به تصمیم مرجع قضایی دارد.

دستگیری یکی از متهمان تخلف اقتصادی

در خبری دیگر امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: یکی از متخلفان پرونده تخلف اقتصادی در یکی‌از فرودگاه‌های کشور دستگیر شد. وی افزود: در حال حاضر این پرونده برای بررسی بیشتر به دستگاه‌های نظارتی ارسال شده است.