هیچ‌‌کس نمی‌‎داند آن ساختمانی که سپهسالار ساخت چه چیز بود. همه می‌‎دانند که زیرزمین و فضاهایی در آن ساختمان بوده است، ولی کسی نمی‌‎داند ساختمان دارالشورایی که هست چه ارتباطی با ساختمان اولیه دارد.
یعنی تحقیقی انجام نشده که مشخص شود مثلا آیا حیاط یا لابی در ساختمان اولیه بوده یا پلکانی که بالا می‌‏رود؟ البته از نظر سبک، استیل اروپایی وجود دارد که به بیان معماری ایرانی قرائت و دوباره‌خوانی شده است. اما از نظر من بعید است قبل از اینکه پارلمانی ایجاد شود یک نفر بتواند معماری پارلمان را طراحی کند. به هر حال از این دیدگاه کسی بررسی نکرده است، ولی چیدن صندلی‎ها و گذاشتن میز هیات رییسه و پلکانی بودن، اتفاقاتی است که بعد از معماری اولیه در تالار اتفاق افتاد.
توسعه بعدی عمارت مجلس مربوط به دوره رضاشاه است که کریم طاهرزاده بهزاد در ۱۳۰۷‌‌-‌‌۱۳۰۶ آن را انجام داد.سبک این توسعه نئوکلاسیک ایرانی است. در واقع در یک طرف این ساختمان سبک نئوکلاسیک غربی و در طرف دیگر نئوکلاسیک ایرانی دیده می‌‎شود. در توسعه رضاخانی سرستون‌های هخامنشی با معماری کلاسیک ترکیب شده و بعد یک سرسرا ساخته می‌شود. این توسعه در اصل یک دولتخانه است و یک عمارت بیرونی برای بخش اداری مجلس طراحی شد. در واقع توسعه دوره رضاشاه ساختمان اداری مجلس است. یک‌سری ساختمان‎ هم به آن اضافه می‌‎شوند، همچون ساختمان اصطبل که بعد به چاپخانه مجلس تبدیل شد یا ساختمان ملیجک که در محوطه بود.
بعد از فوت سپهسالار اموالش به دولت و شاه قاجار رسید. شاه قسمتی از زمین‎ها را به ملیجک داد و ساختمان ملیجک ساخته شد. بعد در دوره رضاشاه ساختمان قاجاری دوباره به دولت برگشت. در این محوطه در ضلع جنوبی و چسبیده به ساختمان مجلس یک کتابخانه در دوران محمدعلی شاه نیز ساخته شد که کار فروغی است.
- به نقل از گفت و گوی اسکندر مختاری طالقانی، معمار و پژوهشگر، تاریخ ایرانی