از قرار تلگرافی که رسیده است برای شیخ احمد ندیم آصف‌الدوله، شاه جناب عضدالملک را به قم روانه می‌کند و تمام مقاصد و حوائج آقایان را قبول می‌فرمایند و روز هفدهم علما و آقایان و جمعی متجاوز از سه هزار نفر از قم به طهران مراجعت می‌کنند.
این تلگراف را شیخ علی‌اکبر از طرف آقا شیخ فضل‌الله مجتهد فرستاده بود. پس از آمدن آقایان و ترتیب و اجرای شرایط که شده است سایرین هم از سفارت خارج خواهند شد. دکاکین جز نانوا و قصاب کلیه بسته است. پنجاه و سه صنف در سفارت جمع شده است. به قدر پانزده هزار نفر می‌شوند. روزی دو سه هزار تومان مخارج آنهاست. می‌گویند شصت خروار برنج طبخ می‌شود. این مخارج به توسط‌‌ همان حاجی تقی بنکدار شاهرودی می‌شود. چنانچه آن سفر هم او مباشر بود و معلوم نیست از طرف کی داده شده و اینک داده می‌شود. در بالای هر چادر نوشته شده است، مثلا «صنف عطار - برادری - برابری - امنیت - عدالت» این الفاظ تازه به گوش ایرانی‌ها می‌خورد و تازه معنی آن را دانسته‌اند.
منبع:
روزنامه خاطرات عین‏‌السلطنه (برادرزاده ناصرالدین شاه)، جلد دوم، نویسنده: قهرمان میرزا سالور، گردآوری: ایرج افشار، نشر اساطیر،  ١٣٧۴ ، صص۱۷۴۲‌-‌۱۷۳۵