سال ۱۲۹۶- مستوفی الممالک رییس‌الوزرا شد.

سال ۱۲۹۹- به دنبال استعفای میرزا فتح‌الله خان سپهدار از ریاست وزرا، احمد شاه از قصر فرح‌آباد به کلیه معاونان وزارتخانه‌ها طی تلگرافی اعلام کرد تا تعیین رییس‌الوزرا و وزیران، امور را معاونان بر عهده بگیرند.

سال ۱۲۹۹- میرزا حسن‌خان مستوفی‌الممالک به قصر فرح‌آباد احضار و به وی تکلیف رییس‌الوزرایی شد، ولی مستوفی ریاست دولت را نپذیرفت.

سال ۱۳۰۴- به مناسبت درگذشت پروفسور ادوارد براون ایرانشناس معروف انگلیسی از طرف یوسف مشار کفیل وزارت فرهنگ مجلس ختمی برگزار شد.

سال ۱۳۲۶- هیات وزیران جوازهای جو، گندم، برنج و اجناس انحصاری را لغو کرد.

سال ۱۳۲۸- ساعد که پس از استعفا مجددا از طرف شاه مامور تشکیل کابینه شده بود، وزیران خود را به این شرح معرفی کرد: علی‌اصغر حکمت وزیر مشاور، دکتر محمد سجادی وزیر دادگستری، عباسقلی گلشائیان وزیر دارایی، سپهبد یزدان‌پناه وزیر جنگ، دکتر سیاسی وزیر امور خارجه، دکتر منوچهر اقبال وزیر راه، دکتر عبدالحمید زنگنه وزیر فرهنگ، دکتر تقی نصر وزیر اقتصاد ملی، دکتر محمد نخعی وزیر کشاورزی، سید‌جلال‌الدین تهرانی وزیر پست و تلگراف، امیر اسدالله علم وزیر کشور، دکتر شهید نورایی وزیر کار و دکتر عباس لقمان ادهم وزیر بهداری.

سال ۱۳۳۲- دولت ایران با اگرما نراجراستیونس، سفیرکبیر جدید انگلیس موافقت کرد. همچنین دولت انگلستان با علی سهیلی، سفیرکبیر جدید ایران در انگلستان موافقت کرد.

سال ۱۳۳۵- قرارداد حمل و نقل هوایی بین ایران و آمریکا منعقد شد.

سال ۱۳۳۸- دانش‌آموزان تهران به علت اعتراض به ترتیب امتحانات نمره دروس دست به تظاهرات دامنه‌داری زدند که بین آنها و پلیس زد و خورد پیش آمد.

سال ۱۳۴۱- شش جت جنگی ایران عازم کنگو شد تا به جای نیروهای هلندی که کنگو را ترک گفته بودند، زیر پرچم سازمان ملل در نظم کنگو کمک کنند.

سال ۱۳۴۳- دو قرارداد جدید نفت بین شرکت ملی نفت ایران و دو موسسه هلندی و آمریکایی براساس ۷۵-۲۵ به نفع ایران امضا و مبادله شد.

سال ۱۳۴۴- یک جت جنگنده نیروی هوایی ایران که از آمریکا خریده شده بود در جنوب ترکیه سقوط کرد.

سال ۱۳۵۰- سه شبکه با مقادیر فراوانی اسلحه و مهمات کشف شد. یک مقام امنیتی در مصاحبه خود گفت: در رابطه با این سه شبکه ۱۲۰ نفر دستگیر شده‌اند و تسلیم مقامات ارتشی می‌شوند. یکی از این شبکه‌ها وابسته به حزب توده است که توطئه ربودن سفیر آمریکا را طرح کرده بودند.

سال ۱۳۵۲- مذاکرات سری نفت در تهران بین مقامات شرکت نفت و نمایندگان کمپانی‌های معروف انگلیسی و آمریکایی آغاز شد.

سال ۱۳۵۷- مجلس شورای ملی پس از پانزده ساعت بحث و بررسی پیرامون برنامه دولت بختیار، سرانجام به دولت رای اعتماد داد. بختیار در پاسخ به موافقین و مخالفین دولت که در مجلس اظهارنظر کرده بودند، گفت: به زودی لایحه تشکیل دادگاه‌های ملی و لایحه انحلال ساواک تقدیم مجلس خواهد شد. بختیار گفت: آنچه در برنامه دولت من است در اساسنامه جبهه ملی نیز هست و آنچه که جبهه ملی می‌خواهد در برنامه دولت خود آورده‌ام. وی همچنین سیاست خارجی در گذشته را مورد انتقاد قرار داد و گفت: هرگز رل ژاندارم خلیج‌فارس را بازی نخواهیم کرد.

سال ۱۳۵۷- محمدرضا پهلوی و فرح از طریق فرودگاه مهرآباد ایران را ترک کردند. در فرودگاه شاپور بختیار، دکترجواد سعید رییس مجلس شورای ملی، دکتراردلان وزیر دربار، معینیان رییس دفتر مخصوص، سپهبد بدره‌ای، سرلشگر نشاط، قره‌باغی و عده معدودی از نزدیکان وی حضور داشتند. شاه هنگام خداحافظی گریان بود.

سال ۱۳۵۷- همزمان با خروج شاه، رادیو تهران خبر مسافرت او را اعلام کرد. مردم به محض اطلاع از این خبر چهره تهران را تغییر دادند. تمام وسائط نقلیه عمومی و خصوصی چراغ‌های خود را روشن کرده، بوق ممتد می‌زدند. مردم به‌طور ناگهانی به خیابان‌ها ریختند و به جشن و پایکوبی پرداختند.

سال ۱۳۵۷- مردم به محض اطلاع از حرکت شاه مجسمه‌های محمدرضا و رضاشاه را سرنگون کردند.

سال ۱۳۵۷- امام خمینی(ره) اظهار کردند: نمایندگان مجلس و اعضای شورای سلطنتی سمتی ندارند و باید استعفا کنند.

سال ۱۳۵۷- تصاویر مختلفی از امام خمینی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی به جای عکس شاه نصب شد.

سال ۱۳۵۷- بختیار پس از رفتن شاه اعلام کرد: من به اتکای قانون و به عنوان نخست‌وزیر مسوول، از تمام اختیارات و امکانات خود برای جلوگیری از هرج و مرج و تجاوز به حقوق مردم استفاده خواهم کرد.

سال ۱۳۵۷- در تظاهرات مردم اهواز که به مناسبت خروج شاه برپا شده بود نظامیان مردم را به گلوله بستند که در نتیجه آن تعداد زیادی کشته و مجروح شدند.