سال ۱۲۸۵- به مناسبت درگذشت مظفرالدین شاه از طرف دولت سه روز عزای عمومی اعلام شد و در کلیه شهرها نیز مراسم عزاداری برپا شد. سال ۱۲۹۳- انتخابات دائمی هیات رییسه مجلس انجام شد. در این انتخابات میرزاحسین‌‌خان موتمن‌الملک به ریاست وذکاءالملک فروغی و حاج سیدنصرالله تقوی به نیابت انتخاب شدند.

سال ۱۳۲۵- دکتر محمد مصدق به قوام‌السلطنه هشدار داد تا از دخالت در انتخابات خودداری کند.

سال ۱۳۲۹- کلیه مدیران مطبوعات که از دوم دی‌ماه به دلیل تضییقات دولت نسبت به جراید در مجلس متحصن شده بودند پس از رسیدن به خواسته‌هایشان از مجلس خارج شدند.

سال ۱۳۳۰- تظاهرات انتخاباتی در تهران اوج گرفت و در خیابان‌ها زد‌وخورد آغاز شد.

سال ۱۳۳۲- کمک نظامی آمریکا به ایران برای یک سال دیگر تمدید شد.

سال ۱۳۳۲- اولین جلسه دادرسی دادگاه تجدیدنظر نظامی مامور رسیدگی به اتهامات دکتر مصدق و سرتیپ تقی ریاحی بامداد امروز تشکیل شد.

سال ۱۳۳۹- دستور تجدید انتخابات دوره بیستم مجلس شورا در تهران و شهرستان‌ها صادر شد.

سال ۱۳۴۱- کنگره دهقانان با شرکت ۳۵۰۰ نفر از نمایندگان شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و روستایی کشور که همگی با هزینه وزارت کشاورزی به تهران آمده بودند، تشکیل شد. شاه که در این کنگره ریاست افتخاری را داشت طی نطقی مواد شش‌گانه زیر را به نام اصلاحات اجتماعی برای تصویب در کنگره به رفراندوم گذاشت: ۱- الغای رژیم ارباب و رعیتی یا تصویب اصلاحات ارضی ایران براساس لایحه اصلاحی قانون اصلاحات مصوب ۱۹ دی‌ماه ۱۳۴۰ و ملحقات آن. ۲- تصویب لایحه قانون ملی کردن جنگل‌های سراسر کشور. ۳- تصویب لایحه فروش سهام کارخانجات دولتی به عنوان پشتوانه اصلاحات ارضی. ۴- تصویب لایحه قانونی سهیم کردن کارگران در سود منافع کارگاه‌های تولیدی و صنعتی. ۵- لایحه اصلاحی قانون انتخابات. ۶- لایحه ایجاد سپاه دانش به منظور تسهیل اجرای قانون تعلیمات عمومی و اجباری.

سال ۱۳۴۳- یکی از ماموران برجسته پلیس مخفی مصر به نام فیصل عبدالقادر عوده به دولت ایران پناهنده شد و در تلویزیون ایران اسراری از حکومت پلیسی جمال عبدالناصر را افشا کرد.

سال ۱۳۴۴- حملات رادیویی عراق علیه ایران قطع شد.

سال ۱۳۵۰- ژنرال یحیی‌خان رییس‌جمهور سابق پاکستان بازداشت شد.

سال ۱۳۵۱- هویدا، عبدالمجید مجیدی را به ریاست سازمان برنامه منصوب کرد.

سال ۱۳۵۲- دادگاه بدوی نظامی طیفور بطحایی، خسرو گلسرخی، منوچهر مقدم سلیمی، کرامت‌الله دانشیان، عباسعلی سماکار، محمدرضا علامه‌زاده و رحمت‌الله جمشیدی را به اعدام محکوم کرد.

سال ۱۳۵۴- آمریکا نخستین هواپیمای جنگنده اف۱۴ را در نیویورک به ایران تحویل داد.

سال ۱۳۵۴- دریابان عباس رمزی عطایی و دریادار حسن رفیعی (که چندی پیش از فرماندهی و قائم‌مقامی فرماندهی نیروی دریایی برکنار شده بودند)، با دو درجه تنزل، سرهنگ شدند.

سال ۱۳۵۶- به دنبال انتشار مقاله توهین‌آمیز روزنامه اطلاعات به آیت‌الله خمینی(ره) تظاهرات در تمام شهرهای ایران به شکل جدی‌ برگزار شد.

سال ۱۳۵۷- امام خمینی(ره) در پاریس گفتند: من شخصا رییس‌جمهوری نخواهم شد و هیچ پست دولتی را نخواهم پذیرفت.