سال ۱۲۸۹- میراز محمد تقی خان، ملک‌الشعرای آستان قدس رضوی در مشهد اقدام به انتشار روزنامه «نوبهار» کرد.

سال ۱۳۰۵- فتح‌الله پاکروان به سمت معاونت وزارت امور خارجه تعیین شد. سال ۱۳۰۸- سیلی شدید در رشت جاری شد و پل سیاه‌رود بین رشت و رودبار را از بین برد.

سال ۱۳۰۹- مجلس لایحه اختیارات تقی‌زاده وزیر مالیه را به تصویب رساند. پیش‌تر مجلس لایحه دیگر تقی‌زاده مبنی بر استقراض سه میلیون تومان از بانک ملی برای پرداخت‌های مملکتی را به تصویب رسانده بود.

سال ۱۳۱۴- کارخانه‌های بزرگ قندسازی کرمانشاه و مرودشت فارس از طرف هیات وزیران افتتاح شد.

سال ۱۳۱۹- سید باقر کاظمی سفیر کبیر ایران در ترکیه به تهران احضار شد.

سال ۱۳۱۹- امان‌الله اردلان به استانداری آذربایجان شرقی منصوب و عبدالله مستوفی به تهران احضار شد.

سال ۱۳۲۰- مصباح فاطمی به استانداری خوزستان تعیین شد.

سال ۱۳۳۱- لایحه به جریان گذاشتن چک‌های تضمینی با توجه به اختیارات نخست‌وزیر در مجلس شورای ملی تصویب شد.

سال ۱۳۳۴- دولت شوروی نسبت به الحاق ایران به پیمان دفاعی ترکیه و عراق به شدت اعتراض کرد و همچنین متن یادداشت اعتراض‌آمیز خود را در مسکو به کاردار ایران تسلیم کرد.

سال ۱۳۳۵- وزیر دادگستری محمد سروری وزیر سابق کشور و دادگستری را به ریاست دیوان عالی کشور و همچنین جواد عامری وزیر سابق کشور، دادگستری و امور خارجه را به سمت دادستان کل کشور منصوب کرد. همچنین اکثر روسای شعب دیوان کشور و روسای دادگاه‌های استان نیز تغییر کردند.

سال ۱۳۳۷- هفتمین کنگره پزشکی ایران در رامسر افتتاح شد.

سال ۱۳۳۸- بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران با یک میلیارد ریال سرمایه اصلی و دو میلیارد و صد و هشتاد میلیون ریال سرمایه امانی افتتاح شد و شروع به کار کرد.

سال ۱۳۴۰- وان زیلند نخست‌وزیر سابق بلژیک و وزیر مشاور کابینه فعلی برای یک دیدار چهار روزه وارد تهران شد.

سال ۱۳۴۴- وزیر آموزش و پرورش دویست و بیست نفر از روسای ادارات و مدیران کل را بازنشسته کرد و در همین زمینه گفت: از این تاریخ هر کس به سن شصت سال برسد بازنشسته خواهد شد.

سال ۱۳۴۷- دکتر ابراهیم سمیعی به ریاست دانشکده پزشکی و دکتر محمد محمدی به ریاست دانشکده الهیات تعیین شدند.

سال ۱۳۴۹- شهرداری تهران کارخانه بازیافت احداث کرد.

سال ۱۳۵۲- ارتش اردن از طریق بلندی‌های جولان وارد نبرد با رژیم صهیونیستی شد و عربستان سعودی نیز تعدادی سرباز برای جنگ با رژیم صهیونیستی به جولان فرستاد.

سال ۱۳۵۴- یازده نفر از اشرار معروف تهران به نقاط بد آب و‌هوا تبعید شدند.

سال ۱۳۵۷- زندانیان سیاسی برای همبستگی با انقلاب دست به اعتصاب غذا زدند.

سال ۱۳۵۷- آیات عظام مرعشی نجفی، شریعتمداری و گلپایگانی طی اعلامیه‌ای از مردم ایران خواستند که روز دوشنبه ۲۴ مهرماه به عنوان اربعین شهدای جمعه سیاه و برای تجلیل از خون‌های به ناحق ریخته شده و همدردی با بازماندگان حادثه و خانواده‌های داغدار و به عنوان حفظ اصالت و دوام نهضت مقدس اسلامی تعطیل عمومی و تظاهرات آرام کنند. جبهه ملی نیز از مردم خواست که در این تظاهرات شرکت کنند.