سال ۱۲۸۸- امروز در تهران اعلام شد که هر محله وکیل خود را تعیین کند. انتخاب این دوره دو مرحله‌ای است به این ترتیب که دوره نخست ۴۵ نفر انتخاب می‌شود و آنان نیز از بین خود ۱۵ نفر انتخاب می‌کنند. سال ۱۲۸۸- دادگاه انقلاب صنیع حضرت و مفاخرالملک را به اتهام کشتن آزادیخواهان محکوم به مرگ کرد. صنیع حضرت در توپخانه به دار آویخته شد و مفاخرالملک را در دروازه باغ شاه تیرباران کردند.

سال ۱۲۸۸- شیخ فضل‌الله نوری دستگیر و تحویل دادگاه داده شد.

سال ۱۲۹۰- بنا به پیشنهاد دولت مجلس شورای ملی قانونی به این شرح مصوب کرد:« کسانی که محمدعلی میرزا را دستگیر یا اعدام نمایند، یکصد هزار تومان جایزه دریافت خواهند کرد و کسانی که سالارالدوله و شعاع‌السلطنه را اعدام یا دستگیر کنند برای هر کدام ۲۵ هزار تومان پاداش می‌گیرند.»

سال ۱۳۰۰- نجفقلی‌خان صمصام‌السلطنه از طرف احمدشاه والی خراسان شد.

سال ۱۳۰۳- مطبوعات طرفدار دولت اقلیت مجلس را به باد انتقاد گرفتند و استیضاح را به افتضاح تعبیر کردند. مطبوعات به این دلیل شروع به انتقاد کردند که روز پیش از آن اقلیت مجلس سردار سپه رییس‌الوزرا را به سه علت:

۱- سوءسیاست نسبت به داخله و خارجه ۲- قیام و اقدام علیه قانون اساسی، حکومت مشروطه و توهین به مجلس ۳- تحویل ندادن اموال مقصرین به خزانه دولت استیضاح کردند.

سال ۱۳۰۷- قانون اصول محاکمات و مجازات نظام به تصویب مجلس رسید.

سال ۱۳۱۷- نام خیابان قصر قاجار به بی‌سیم تغییر کرد.

سال ۱۳۲۱- علی سهیلی طی نطقی مفصل اقدامات خود و کابینه را طی مدت چهار ماه زمامداری‌اش تشریح کرد و سپس استعفای خود و وزیران را به اطلاع مجلس رساند و استعفا نیز مورد قبول واقع شد.

سال ۱۳۲۱- نمایندگان مجلس در یک جلسه خصوصی ابراز تمایل به نخست‌وزیری حسین پیرنیا(موتمن‌الملک) کردند و هیاتی از مجلس مامور مذاکره با ایشان شد. ولی موتمن‌الملک از پذیرش زمامداری سرباز زد.

سال ۱۳۲۵- به دنبال تشکیل کنفرانس وزیران چهار کشور ایران، آمریکا، انگلستان و شوروی، نخست‌وزیر ایران مجددا خسارات وارد ناشی از جنگ جهانی را مطالبه کرد.

سال ۱۳۲۶- در جلسه امروز مجلس شورای ملی به هنگام طرح اعتبارنامه تقی‌زاده، عباس اسکندری به تفصیل درباره عدم صلاحیت سیاسی تقی‌زاده سخن گفت. وی درباره اعمال تقی‌زاده در مجلس اول و دوم، نقش او در کشته شدن سیدعبدالله بهبهانی، تحصن در سفارت انگلیس و ارتباط وی با خارجی‌ها و تمدید قرارداد ۱۹۳۳ بحث کرد. از سوی دیگر با دفاعیات امیر تیمور کلالی و عباس مسعودی و رای‌گیری در مجلس صلاحیت وی تایید شد.

سال ۱۳۳۰- اورل هریمن که پس از مذاکره با دکتر مصدق رفته بود مجددا به تهران آمد.

سال ۱۳۳۲- در جلسه سخنرانی در منزل آیت‌الله کاشانی گروهی از طرفداران وی و طرفداران دکتر مصدق با هم درگیر شدند.

سال ۱۳۳۴- حسین علاء نخست‌وزیر از مجلس رای‌اعتماد گرفت.

سال ۱۳۳۶- مجلس قرارداد شرکت ملی نفت ایران و کمپانی کانادایی (سیف پترولیوم لیمیتد) را تصویب کرد. طی این قرارداد شرکت مزبور حق بهره‌برداری نفت در دو منطقه حوالی خلیج عمان به وسعت یک هزار کیلومتر مربع را کسب کرد.

سال ۱۳۴۳- وزارت جنگ با تغییرات عمده‌ای روبه‌رو شد؛ تغییرات به این ترتیب اعلام شدند، سپهبد نصراللهی - معاون نیروی زمینی، سپهبد ازهاری - فرمانده ارتش یکم، سرلشکر میر‌صادقی - معاون ارتش دوم، سرلشکر منیعی، فرمانده دانشگاه نظامی، سرلشکر اربابی - فرمانده دانشگاه جنگ، سرلشکر فیوضی - رییس ستاد ارتش یکم، سرلشکر معصومی - فرمانده دژبان،‌سرلشکر عاصمی - معاون بازرس‌کل، سرتیپ فتح‌الله احمدی - فرمانده لشکر رضائیه، سرتیپ عباس قره‌باغی - فرمانده لشکری گرگان.