سال ۱۲۸۸- پیش از ظهر امروز، عضدالملک نایب السلطنه با دویست نفر قزاق به سفارت روس فرستاده شد که شاه جدید (احمد شاه قاجار) را از سفارتخانه به سلطنت آباد ببرد. سال ۱۲۸۹- مستوفی‌الممالک، رییس الوزرا وزیران خود را به نایب السلطنه و مجلس بدین صورت معرفی کرد: فرمانفرما، وزیر داخله- حسینقلی نواب، وزیر خارجه، قوام السلطنه، وزیر جنگ، حکیم الملک، وزیر مالیه، دبیرالملک، وزیر عدلیه، شهاب‌الدوله وزیر پست و تلگراف.

سال ۱۲۸۹- مجلس شورای ملی سپهدار تنکابنی و سردار اسعد بختیاری را به نمایندگی مجلس انتخاب کردند.

سال ۱۲۹۹- روسای ادارات گیلان که از طرف نیروهای میرزا کوچک‌خان دستگیر شده بودند از زندان آزاد شده و به تهران فرار کردند.

سال ۱۳۰۷- به پیشنهاد وزیر مالیه و تصویب‌ هیات وزیران، پنج نفر برای هیات نظارت بانک ملی تعیین شدند که عبارتند از: علیرضاخان بهاءالملک، نیرالملک هدایت، مدبرالدوله سمیعی، منصورالسلطنه عدل و فطن الملک جلالی.

سال ۱۳۰۸- محمدعلی فرزین به کفالت وزارت مالیه منصوب شد.

سال ۱۳۰۹- اداره نان تهران به بلدیه واگذار و خرید و فروش گندم آزاد شد. مشروطه بر اینکه گندم فقط از دروازه حضرت عبدالعظیم وارد شود که کنترل بر آن مقدور باشد. دولت معادل شصت‌هزار خروار جنس سالانه از قرار خرواری ۱۵ تومان به بلدیه تحویل می‌دهد و شصت‌هزار خروار دیگر بقیه نان مصرفی تهران را خود خبازها تهیه می‌کنند. خبازها مکلف شدند نان خوب را یک من نه عباسی به فروش برسانند (هر کیلو ۱۲ شاهی)

سال ۱۳۱۶- سرلشگرامان الله جهانبانی رییس اداره کل صناعت از کار برکنار و خلع درجه شد و به زندان افتاد.

کارخانه هواپیماسازی شهباز افتتاح شد.

سال ۱۳۱۸- باشگاه هواپیمایی تاسیس شد.

سال ۱۳۲۲- سرتیپ حاج علی‌رزم‌آرا به ریاست ستاد ارتش منصوب شد.

سال ۱۳۲۸- لایحه الحاقی قرارداد نفت در مجلس مطرح شد. مکی در مخالفت با آن سخن گفت و این لایحه را برای استیفای حق ملت ایران کافی ندانست.

سال ۱۳۳۰- سرلشگر زاهدی، وزیر کشور از کابینه خارج شد و به مجلس سنا رفت. شمس‌الدین امیر اعلایی از طرف دکتر مصدق جانشین وی شد.

سال ۱۳۳۱- سرلشگر گرزن، رییس ستاد ارتش- سرلشگر علوی مقدم، فرماندار نظامی و سرلشگر کوپال، رییس شهربانی از مشاغل خود برکنار و به مناسبت وقایع ۳۰ تیرماه تحت تعقیب قرار گرفتند.

سال ۱۳۳۱- سناتورها در جلسه علنی خود به دکتر مصدق ۳۳رای مثبت اعتماد دادند. تعداد حاضرین ۴۱ نفر بودند.

سال ۱۳۳۱- دکتر محمدمصدق شرحی در پشت قرآن نوشت و آن را پس از مهر و امضا برای شاه فرستاد.

متن نوشته شده بدین شرح بود: دشمن قرآن باشم اگر بخواهم برخلاف قانون اساسی عمل کنم همچنین اگر قانون اساسی را نقض کنند و رژیم مملکت را تغییر دهند و من ریاست جمهور را قبول کنم

سال ۱۳۳۱- نمایندگان منسوب به جبهه ملی به همراه عده‌ای دیگر از نمایندگان فراکسیونی به نام «نهضت ملی» تشکیل دادند. این فراکسیون مجموعا ۳۵ عضو داشت.

سال ۱۳۳۱- از طرف اصناف و بازرگانان مجلس ترحیم و یادبود کشته‌شدگان روز سی‌ام تیرماه با حضور هزاران نفر برگزار شد.

سال ۱۳۳۴- لایحه قانون اصلاحیه آیین دادرسی مدنی تصویب شد.

سال ۱۳۳۶- مرکز ۵هزار شماره‌ای تلفن دانشگاه افتتاح شد.

سال ۱۳۳۹- شاه در یک مصاحبه مطبوعاتی درباره روابط سیاسی ایران و اسرائیل سخن گفت و اظهار کرد: ایران مدت‌ها پیش این کشور را به رسمیت شناخته است.

سال ۱۳۴۰- رهبران جبهه ملی دستگیر و بازدداشت شدند. علت بازداشت تظاهراتی بود که در چند روز گذشته از اطراف افراد جبهه ملی برگزار شده بود.

سال ۱۳۴۶- ایران و شوروی موافقتنامه جدیدی درباره گسترش آتی همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور امضا کردند.

سال ۱۳۴۸- وزارت امورخارجه موظف شد بیماران ایرانی که برای معالجه به خارج می‌روند را مساعدت کند.

سال ۱۳۵۱- مذاکرات هیات نمایندگی ایران با نمایندگان کنسرسیوم آغاز شد.

سال ۱۳۵۴- ساخت ساختمان جدید برای موسسات دولتی تهران ممنوع شد مگر اینکه موسسه جدیدالتاسیس باشد.

سال ۱۳۵۴- سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که یک گردان از ارتش ایران به ارتفاعات جولان سوریه فرستاده شد تا جای گردانی از نیروهای کشور پرو که زیر پرچم سازمان ملل متحد در خط جداسازی نیروهای سوریه و اسرائیل خدمت می‌کنند را بگیرند.

سال ۱۳۵۴- برای مبارزه با گرانفروشی یک ستاد تشکیل شد. این ستاد دارای اختیارات وسیعی مانند حبس و تبعید و جریمه بود. این ستاد در وزارت بازرگانی استقرار داشت.