در روزنامه اطلاعات هشتم تیرماه ۱۳۱۱ آمده است: «در اواخر سنه ماضیه اداره نظمیه موفق به کشف یک رشته عملیات مهم جاسوسی شده که در نتیجه تحقیقات مقدماتی معلوم شده‌است عده‌ای از مستخدمین دوایر دولتی از دیرزمانی به عمل رذیله جاسوسی به نفع اجنبی اشتغال داشته و برخلاف مصالح مملکت به عملیات خائنانه مبادرت ورزیده‌اند.» نگارنده گزارش فوق در ادامه میزان محکومیت هر یک از افرادی که به جاسوسی متهم شده‌اند را در کنار نامشان درج کرده است. این محکومیت‌ها از مجازات اعدام تا محکومیت‌های چند ساله و تبرئه را دربرمی‌گیرد.

افزایش نرخ ارز در بازار ایران

نرخ ارز در بازار ۸۰ سال پیش ایران رو به ترقی گذاشته‌است و پوند به قیمت ۱۰۷ و نیم تا ۱۰۸ ریال در بازار معامله می‌شود. با این‌حال پوند ۱۰۸ ریالی در بازار خریدار چندانی ندارد.

اخبار حوادث سال ۱۳۱۱

در ۸۰ سال پیش در چنین روزی روزنامه اطلاعات بخش عمده‌ای از اخبار داخلی خود را به خبرهای مرتبط با حوادث اختصاص داده است. این خبرها عموما به قتل آن هم عمدتا در مناطق روستایی مربوط می‌شود. به عنوان مثال در خبری از فردی به نام قاسم زارع نام برده شده که فرد دیگری به نام علی آقا را مضروب کرده است، به طوری که فرد مزبور از شدت جراحات درگذشته است. دادگاه قاسم را به هفت سال حبس محکوم کرده اما متهم به این حکم اعتراض کرده است. در دادگاه استیناف این حکم از هفت سال حبس با اعمال شاقه به سه سال حبس تادیبی تخفیف پیدا کرده است.

تشکیل جلسه هیات مدیره شرکت تجارتی

جلسه هیات مدیره شرکت تجارتی در روز ششم تیرماه ۱۳۱۱ تشکیل شده و پس از تصویب نظامنامه داخلی شرکت، در خصوص کارهای مربوط به شرکت، مذاکراتی صورت گرفته است. بررسی تلگراف واصله از کمپانی آمریکایی دیگر موردی بود که در این جلسه در خصوص آن بحث شد. بر اساس این تلگراف، نماینده کمپانی مزبور در موقع عزیمت به شرکت تجارتی اطلاع داده بود که در ظرف هفتاد و پنج روز از آمریکا مراجعه کرده و یک و نیم میلیون تومان تعهد خود بابت خرید سهام شرکت را پرداخت می‌کند.

مهمانی به افتخار خانم خلبان

خانم آلمانی که با طیاره خود از فراز اقیانوس به آمریکای جنوبی پرواز کرده بود، به آرژانتین وارد و از طرف مقامات رسمی و اتباع آلمان مورد استقبال قرار گرفت. هواپیمای مزبور آخر هفته به طرف اروگوئه و برزیل پرواز خواهد کرد.

تقلیل تولیدات و تجارت در دنیا

از مسکو خبر می‌رسد که مطابق ارقام انستیتوی اقتصادیات دنیا در مسکو، تولیدات صنعتی که در سال ۱۹۲۹، حدود ۱۱۰ فقره بود، در سال جاری (۱۹۳۲) به ۵۵ فقره رسیده است و معدل تولیدات صنعتی آلمان از ۱۰۸ به ۵۵ و فرانسه از ۱۱۳ به ۷۵ رسیده است. به این ترتیب این انستیتو نتیجه می‌گیرد که تولیدات و تجارت در دنیا دچار بحران شده است.

بحران تجارت دریایی

مجله «انال» با تصدیق اینکه بحریه تجارتی ممالک سرمایه داری گرفتار بحران سخت شده است، می‌نویسد: ظرفیت سفاینی که در بنادر ممالک سرمایه داری بیکار مانده اند، معادل یک هفتم تمام سفاین است. در نتیجه این بحران، بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر ملاح و ۳۰۰ هزار نفر از عملجات بندری محکوم به بیکاری شده‌اند. سال گذشته (۱۹۳۱)مقدار حمل‌ونقل بحری نسبت به سال ۱۹۱۳ حدود ۲۰ درصد کاهش داشت. بسیاری از کمپانی‌های کشتیرانی ورشکست شده‌اند از جمله در انگلیس کمپانی «کیلیسنت» که دارای دو و نیم تن ظرفیت است، ورشکست شده است.

تکذیب شایعه از سوی آلمانی‌ها

محافل آلمانی خبری را که در جراید خارجه درباره تصمیم این دولت برای تنزل پرداخت اصل قروض خارجی درج شده بود، تکذیب کرده و گفته‌اند که این کشور تنها خواهان حذف بهره این غرامت‌ها است.