1 - اسفندیاررحیم مشایی بامداد جمعه عازم نیویورک شد و اکنون در ینگه دنیا مشغول پیگیری برنامه‌هایش است. زمانی که وی تهران را ترک کرد رسانه‌ها اعلام کردند که چیزی از برنامه و هدف سفر معاون رییس‌جمهور به آمریکا نمی‌دانند.

مشایی که به دلیل اظهاراتش مبنی بر دوستی با مردم اسراییل، برای چند هفته سوژه رسانه‌ها و محافل سیاسی داخلی و خارجی بود احتمالا بار دیگر خبرساز خواهد شد. اگر او در نیویورک با خبرنگاران مواجه شود بی‌شک باید بار دیگر درباره مواضعش پیرامون دوستی با مردم اسراییل توضیح دهد.

پیش بینی می‌شود او این بار در پاسخ دادن به سوال‌هایی از این دست بیشتر احتیاط کند اما مردان احمدی‌نژاد نشان داده‌اند که چندان پیش‌بینی پذیر نیستند.
۲ - تاکید بر نام خلیج فارس، این هفته بار دیگر به موضوعی برای رسانه‌های داخلی تبدیل خواهد شد.

رییس شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس دوشنبه به تهران می‌آید و رسانه‌ها نام «خلیج فارس» را تیتر درشت نشریات خواهند کرد.البته پیش‌بینی می‌شود که العطیه در مذاکرات با مقام‌های ایران یا در کنفرانس مطبوعاتی از نام خلیج یا عناوین مجهول دیگر استفاده کند. اگر این اتفاق روی دهد، رسانه‌ها و برخی نمایندگان مجلس، دستگاه سیاست خارجی را به دلیل دعوت از العطیه سرزنش خواهند کرد. با این حال نمایندگان دولت احتمالا به این استدلال متوسل می‌شوند که هدف از سفر العطیه به تهران، گسترش مناسبات میان کشورهای دوست و برادر در منطقه بوده است و دستاوردهای مثبتی به همراه داشته است.
۳ - تکلیف علی کردان این هفته مشخص خواهد شد. او یا به اختیار خود کرسی صدارت وزارت کشور را واگذار می‌کند و به قول علی مطهری نماینده تهران روی مین سیاسی استعفا می‌رود یا این که در صحن مجلس حاضر می‌شود و اجازه می‌دهد که نمایندگان وی را استیضاح کنند.

البته احتمال سومی هم مطرح است مبنی این که مصالحه ای میان طیف‌های اصولگرا برای خواباندن سروصداها شکل بگیرد و کردان همچنان وزیر بماند اما پیش‌بینی واقع بینانه‌تر این است که کردان نتواند با وضع فعلی ادامه کار دهد. او اگر توصیه نمایندگان را بپذیرد و تن به استعفا بدهد، هزینه سیاسی دولت را کاهش داده است. ماندن وی در منصب وزارت کشور، دودستگی اصولگرایان را افزایش خواهد داد.
۴ - محمدخاتمی در هفته جاری نیز مواجه با درخواست حامیانش برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود. خاتمی تاکنون بارها، به زبان‌های مختلف از بی‌میلی‌اش برای بازگشت به ریاست قوه مجریه سخن گفته اما هواداران وی معتقدند او تنها کسی است که می‌تواند افکار عمومی را به خود جلب کرده و در مقابل احمدی‌نژاد به پیروزی برسد. با این حال پیش‌بینی می‌شود که تردیدهای خاتمی برای حضور یا عدم حضور در صحنه انتخابات این هفته نیز ادامه داشته باشد.

مبهم بودن تصمیم خاتمی درباره انتخابات، برخی کاندیداهای بالقوه در جناح اصلاح طلب و اصولگرا را همچنان در وضعیت بی تصمیمی نگاه خواهد داشت. فعلا نگاه‌ها به خاتمی دوخته شده است و او نیز برای نگاه‌های پرسوال، پاسخی ندارد.