فارس- مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: حدود ۸۰ شرکت در این ده ماه واگذار شده و سهام بعضی شرکت‌ها به صورت ترجیحی یا سهام عدالت یا واگذاری تدریجی واگذار شده‌اند و مجوز واگذاری ۴۲ شرکت نیز گرفته شده است. غلامرضا حیدری کرد زنگنه دیروز در همایش ملی سیاست‌‌های کلی اصل ۴۴ گفت: قبل از هر چیز باید ساختار اقتصاد کشور را شناسایی کنیم، اقتصاد ملی کشور ما نه بر اساس ایدئولوژی مارکسیستی شرق صورت گرفته و نه بر اقتصاد سرمایه داری غرب تکیه دارد. وی اقتصاد اسلامی را متکی به دوبال رشد و توسعه و عدالت دانست و گفت: باید تعامل اقتصاد کشور با اقتصاد جهانی و آماده سازی بنگاه‌های اقتصادی برای ورود به عرصه رقابت تجارت جهانی انجام شود و از فعالیت بخش خصوصی برای افزایش صادرات حمایت کرد و استاندارد‌های ملی کشور را توسعه و ارتقا داد تا آماده رقابت در تجارت جهانی باشیم. مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: دولت باید به نقش اصلی خود برگردد و بیشتر وظایف حاکمیتی خود را دنبال کند و فعالیت‌های اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کند و به همین خاطر سهم ۲۰ درصدی برای دولت در نظر گرفته شده است. وی تاکید کرد: انحصار دولتی که موجب تبعیض و فساد مالی می‌شود باید رفع شود و از استعداد‌های نیرو‌های خلاق کارآفرین که امکان بروز بیشتر در بخش خصوصی دارند استفاده کند. کردزنگنه گفت: مقررات‌زدایی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند ورفع موانع قانونی دست و پاگیر از فعالیت بخش خصوصی می‌تواند به اجرای سیاست‌ها کمک کند. وی استراتژی مالی دولت را جبران زیان شرکت‌های دولتی دانست و گفت: دولت در حال حاضر بیشترین تسهیلات را که باید به بخش خصوصی اعطا کند صرف شرکت‌های دولتی کرده است. کرد زنگنه گفت: دولت باید درآمد‌های مالیاتی را جایگزین سود اندک شرکت‌های دولتی کند و با استفاده از دانش و تکنولوژی جدید کیفیت و کمیت تولیدات این شرکت‌ها را ارتقا دهد.

وی افزود: ضایعات در اقتصاد بخش دولتی بیشتر است و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ می‌تواند به افزایش اشتغال منجر شود. کردزنگنه گفت: در حال حاضر بازار سرمایه کشور بسیار ضعیف است امیدواریم با اجرای این سیاست‌ها سرمایه‌گذاران بورس به ۲۰ میلیون نفر برسد و فرهنگ سهامداری در کشور توسعه یابد.

وی گفت: حدود ۸۰ شرکت در این ده‌ماه واگذار شده و سهام بعضی شرکت‌ها به صورت ترجیحی یا سهام عدالت یا واگذاری تدریجی واگذار شده‌اند و مجوز واگذاری ۴۲ شرکت نیز گرفته شده است. وی افزود: واگذاری ۳۳ شرکت مخابراتی از سال ۸۶ آغاز خواهد شد و ۱۰۷ شرکت نفتی بر اساس برنامه زمانبندی شده واگذار می‌شوند.