گروه بورس- رییس سازمان خصوصی‌سازی در جدیدترین اظهارنظر خود ۷۰ تا ۸۰درصد نقد منتقدان را درباره چگونگی فروش سهام دولتی، مقاومت در برابر خصوصی‌سازی معرفی کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر این که سازمان خصوصی‌سازی تشنه واگذاری سهام است، از تغییر شگرد برخی مقاومت‌ها در برابر واگذاری سهام شرکت‌های دولتی خبر داد. غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت‌وگو با «مهر» مخالفان خصوصی‌سازی در دنیا را ۵، ۴ گروه که یکی از آنها گروه مدیران دولتی است، ذکر کرد و اظهار داشت: عامل شکست خصوصی‌سازی در یکی از کشورهای اروپای شرقی مدیران بودند.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون در ایران عزم رهبری، سیاسی روسای سه قوه و مجلس تصمیم بر خصوصی‌سازی است، درباره برخی مقاومت‌ها در واگذاری سهام شرکت‌های دولتی تاکید کرد: زمانی این مقاومت‌ها آشکار بود، اما هم اکنون این مقاومت‌ها تغییر کرده و شگرد‌ها فنی تر شده و برخی در قالب جوسازی انجام می‌شود.

به گفته وی ۷۰، ۸۰‌درصد جوسازی‌هایی که در مورد خصوصی‌سازی انجام می‌شود، از درون بدنه شرکت‌های مادر تخصصی است و همواره نسبت به چگونگی فروش سهام شرکت‌های دولتی انتقاداتی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: در برخی موارد، شرکت‌های قابل واگذاری، ارزیابی تمام دارایی‌های خود را به سازمان ارائه نمی‌دهند، بنابراین در زمان واگذاری، جوسازی‌هایی صورت می‌گیرد که سازمان خصوصی‌سازی از تمام اموال مطلع نبوده و واگذار نکرده است.

وی اضافه کرد: در برخی مواقع قرار است طی مدت معینی خریدار سهام پول معامله شده را واریز کند، زیرا تا زمانی که پولی واریز نشود، شرکت تحویل نمی‌شود، اما دیده شده در این مدت اموال شرکت از شرکت خارج شده است که در این صورت مجبور به جلوگیری از این اقدام هستیم و خریدار نیز خواستار برهم زدن معامله به دلیل نبودن اموال است.

کردزنگنه با بیان اینکه برخی از افراد در درون دولت یا مجلس سعی بر جوسازی علیه سازمان خصوصی‌سازی می‌کنند، تصریح کرد: آنها معتقدند که با این اقدامات سازمان خصوصی‌سازی در موضع انفعالی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر اینکه سازمان خصوصی‌سازی تشنه واگذاری سهام است، ادامه داد: تاکنون شرکتی نبوده است که برای واگذاری به ما معرفی شود و ما در واگذاری آن تعلل کرده باشیم.