فارس - درحالی مدیرعامل مخابرات ایران رقم بیمه کارگزاران روستایی را حدود ۳۰۰میلیارد تومان ذکر کرده بود که روز گذشته رییس کمیسیون اجتماعی این رقم را کمتر از ۱۰۰میلیارد تومان تخمین زد.

«سلیمان جعفرزاده» در رابطه با مصوبه روز یکشنبه مجلس مبنی بر طرح بیمه کارگزاران مخابرات روستایی اظهار داشت: اولا در بودجه سنواتی ۸۷ و ۸۶ -۸۵ قید شده که دولت از تجمیع بودجه سنواتی، درآمد شرکت مخابرات، درآمدهای منابع داخلی و افزایش مالیات، هزینه بیمه کارگزاران مخابرات روستایی را باید پرداخت کند اما شرکت مخابرات کارشکنی و تخلف کرده و باید با آن

برخورد شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که پیشنهاد کردیم علاوه بر بودجه سنواتی، منابع مالی بیمه کارگزاران از محل فروش سهام

تامین شود.

کارگران شرعا حق دارند!

جعفرزاده با بیان اینکه وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی مدافع حق و حقوق کارگزاران بخش خصوصی نیز هستند ادامه داد: در برابر عدم پرداخت حق و حقوق به کارگزاران مخابرات بوده که ارزش مخابرات افزایش یافته و ۱۰۰‌‌میلیارد تومان به ارزش افزوده شده است. شرکت مخابرات متعلق به کارگزاران روستایی بوده و این گروه شرعا از این شرکت حق دارند.

فقط ۱۰هزار نفر کارگزارند!

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که تعداد کارگزاران مخابرات روستایی مبلغ تقریبی بیمه این گروه چه میزان است تصریح کرد: براساس آمارهای موجود مشمولین طرح بیمه کارگزاران مخابرات روستایی بیش از ۱۰ هزار نفر نیستند.

جعفرزاده آمار ۴۶ هزار نفری اعلام شده از سوی نماینده سابق میاندوآب در مجلس (اسدا... تابع) را غلط دانست و گفت: آمارگیری از سراسر کشور نشان می‌دهد تعداد این گروه از ۱۰ هزار نفر بیش‌تر نخواهد بود و مبلغ کل سنوات آنها نیز کمتر از ۱۰۰‌‌میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اکثر کارگزاران مخابرات روستایی دارای سابقه بین ۱۰ تا ۲۰ سال هستند و شرکت مخابرات می‌تواند این گروه را باز خرید و بازنشسته کند. چرا که این گروه برای مخابرات تولید درآمد و ثروت کردند و آن را به سود رساندند.

نماینده ماکو و چالدران در برابر این مطلب که قبل از حضور در بورس شرکت مخابرات، دولت تعهدات پرداخت هرگونه هزینه و دعاوی را داده و به صورت قانونی باید از دولت طرح بیمه‌ کارگزاران مخابرات روستایی پیگیری شود پاسخ داد: خب دولت بدهد، به ما ربطی ندارد. شرکت مخابرات هم متعلق به دولت است، چرا که بخشی از ارزش مخابرات ناشی از کارگزاران است و عدم پرداخت به این گروه موجب افزایش ارزش افزوده مخابرات شده است.

به دیوان شکایت می‌کنیم

جعفرزاده افزود: در صورتی که شرکت مخابرات این گروه را بیمه نکند به دیوان عدالت اداری شکایت خواهیم کرد . مطمئنم که

دستگاه های قضایی به کمک ما و کارگران خواهند آمد.

وی تصریح کرد: تضمین می‌کنم کارگزاران مخابرات روستایی بیش از ۱۰ هزار نفر نخواهد بود و اختصاص ۳۰۰‌‌میلیارد تومان هزینه مربوط به ۵۰ هزار نفر بود، اما اگر شرکت‌ مخابرات تعداد گروه را پایین تر اعلام کند به خود شرکت مربوط است. به گفته جعفرزاده، حق بیمه کارگزاران یکبار در سال ۸۶ پرداخت شده اما مجددا قطع گردیده که تخلف است.

وی تصریح کرد: ما این مصوبه را از دولت پیگیری خواهیم کرد که نظر مساعدی در این رابطه دارد.