گروه بورس- رییس سازمان خصوصی‌سازی هویت عاملان انتشار شایعه انحلال این سازمان را این گونه معرفی کرد: «عده‌ای به دنبال بازگشت نحوه واگذاری‌ها به دهه ۷۰ هستند.»

به دنبال انتشار خبرهای تایید نشده از انحلال سازمان خصوصی‌سازی و تاسیس سازمان جدیدی به عنوان سازمان اصل ۴۴ از بعد از تعطیلات سال جدید، رییس سازمان خصوصی‌سازی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «برنا» از تلاش گروه‌های ذی‌نفع برای انحلال سازمان خصوصی‌سازی خبر داد. غلامرضا حیدری کردزنگنه که پیش از این در گفت‌وگو با یک خبرگزاری نسبت به اتخاذ چنین تصمیمی ابراز بی‌اطلاعی کرده بود، به خبرنگار «برنا» گفت: «در حال حاضر عده‌ای به دنبال بازگرداندن نحوه واگذاری‌ها به دهه ۷۰ هستند که سازمان خصوصی‌سازی مقابل آنها ایستاده است.

وی با بیان اینکه برخی از رسانه‌ها، سازمان خصوصی‌سازی را به گران فروشی متهم می‌کنند، پاسخ داد: نه تنها این مساله صحت ندارد؛ بلکه برخی از کارگزاران در بورس با تبانی یکدیگر به دنبال ارزان‌خری هستند؛ بنابراین ما را متهم به گران‌فروشی می‌کنند.

کردزنگنه با اشاره به تلاش عده ای برای بازگرداندن نحوه واگذاری‌ها به سال‌های دهه ۷۰ گفت: هم‌اکنون عده‌ای به دنبال انحلال سازمان خصوصی‌سازی هستند؛ اما ما حاضر نیستیم چوب حراج به شرکت‌های دولتی بزنیم.

رییس سازمان خصوصی با بیان اینکه واگذاری ۱۸ شرکت دولتی در بورس از هفته آینده آغاز می‌شود، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۲۳۰ شرکت تا پایان امسال واگذار می‌شود.

کردزنگنه اظهار داشت: ۱۷۴ شرکت مستقیما از شرکت‌ها به تعاونی‌ها و ۲۶ شرکت بابت رد دیون واگذار می‌شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: ۳۱ شرکت هم بابت سهام عدالت از صدر و ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نحوه واگذاری شرکت‌ها با کمی اصلاحات تعیین می‌شود، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۵ خردادماه پالایشگاه اصفهان، ۲۲ خرداد شرکت مخابرات، ۲۹ خرداد بانک ملت و ۲۷ تیر بانک صادرات در بورس عرضه می‌شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: تمام مشکلات بانک‌ها برای عرضه در بورس حل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در صورتی که اشکالی در برنامه واگذاری‌ها به وجود نیاید چندین برابر مصوب شرکت‌ها به فروش می‌رسند.

کردزنگنه مهم‌ترین علت تاخیر در عرضه سهام بانک‌ها را مناسب نبودن عملکرد بازار در چند هفته اخیر اعلام کرد.