سایت«دنیای بورس» در راستای بهبود خدمات و سهولت دسترسی کاربران، نمای تازه‌ای از این سایت را رونمایی کرده است. بر مبنای شعار همیشگی گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد»، ارتباطی هماهنگ و پویا با مخاطبان در این سایت نیز فراهم شده است. بر اساس نظرات کاربران و پس از بررسی کارشناسان تغییراتی در جهت محبوبیت بیشتر این رسانه بورسی اعمال شده است. در فضای گرافیکی جدید، مخاطبان می‌توانند مطالب اختصاصی «دنیای بورس» را به تفکیک مشاهده کرده و با مراجعه به سابقه اخبار و تحلیل‌ها، کارنامه هفت‌ماهه این سایت را رصد کنند.

10 ویژگی اصلی «دنیای بورس»

1- فوری‌ترین تحلیل‌ها با رصد بیش از 100 متغیر: تیم تحلیلی «دنیای بورس» با بررسی لحظه‌ای بیش از ۱۰۰ متغیر اثرگذار بر سه سطح فضای کلان بورس، صنایع بورسی و شرکت‌های سهامی تلاش می‌کند تا فوری‌ترین تحلیل‌ها از روند قیمت‌ها در بازار سهام را به اطلاع مخاطبان برساند. این ویژگی باعث می‌شود مخاطبان این سایت با داشتن نگاهی تحلیلی یک گام جلوتر از سایر فعالان حرکت کنند.

2- قدرت تحلیل به جای سیگنال‌فروشی: بر خلاف رفتار بسیاری از منابع خبری موجود، ماموریت «دنیای بورس» بر تقویت قدرت تحلیل مخاطبان به جای سیگنال‌فروشی است. به عبارت دقیق‌تر، تقویت توان تجزیه و تحلیل کاربران برای اتخاذ بهینه‌ترین تصمیم مالی، جایگزین معرفی سبد خرید یا فروش شده است. برای این منظور در سایت «دنیای بورس» علاوه بر معرفی مختصری از شرکت‌ها شامل حوزه فعالیت، سهامداران و ریسک و فرصت‌ها، سعی شده مطالب نیز به گونه‌ای آموزشی ارائه شوند تا از رفتار کورکورانه فعالان بورسی جلوگیری شود.

3- مصونیت از جهت‌گیری و شایعه‌پراکنی: ماموریت و اخلاق رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» و عدم وابستگی به نهادها یا افراد ذی‌نفع در بازار سهام دیگر ویژگی «دنیای بورس» محسوب می‌شود. بر این اساس، مطالب منتشرشده در این سایت صرفا با هدف شفافیت هرچه بیشتر فضای بازار سهام و همچنین با استناد به منابع معتبر خواهد بود. در شرایطی که به وفور شاهد شارژ سهام از سوی گروه‌ها و منابع ذی‌نفع هستیم، قابلیت اتکای «دنیای بورس» ویژگی مهمی محسوب می‌شود.

4- حلقه واسط بازار جهانی و بورس تهران: تیم تحلیلی «دنیای بورس» در ارائه تحلیل‌های مربوط به بازار جهانی و اثر آن بر بورس تهران طی هفت ماه گذشته پیشتاز بوده است. دسترسی به طیف وسیعی از منابع تحلیلی بین‌المللی و همچنین رصد روزانه تحولات جهانی سبب شده تا «دنیای بورس» بتواند در زمینه پیش‌بینی عملکرد صنایع کالایی که حدودا نیمی از بازار سهام را تشکیل می‌دهند پیشگام باشد.

5- رصد بازار سهام از دوربین بورس کالا: سرمایه‌گذاران خُرد عموما فعالیتی در بورس کالا ندارند و در نتیجه برای سرمایه‌گذاری در بورس سهام نیز توجه کمتری به این بازار دارند. این در حالی است که عملکرد بسیاری از شرکت‌های بزرگ بورس تهران در بورس کالا قابل ردیابی است و می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری افراد برای خرید و فروش سهام را تقویت کند. بر این اساس، معاملات بورس کالا به دقت در سایت «دنیای بورس» با رویکرد نحوه اثرگذاری بر سهام شرکت‌های بورسی رصد می‌شود.

6- طبقه‌بندی سه‌گانه بر اساس اصول مالی: دی ماه سال گذشته، دکتر شاپور محمدی با حضور در مراسم رونمایی «دنیای بورس» یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سایت را دسته‌بندی مطالب بر اساس اصول مالی موجود در کتاب‌های مرجع بین‌المللی عنوان کرد. بنابراین، در «دنیای بورس» تلاش شده تا مطالب مختلف به‌صورت کلی در سه سطح مهم کلان، صنایع و شرکت‌ها طبقه‌بندی شوند. به این ترتیب، کاربران می‌توانند به راحتی بخش‌های مد نظر خود را به سرعت مطالعه کنند.

7- بازوی آرشیوی برای تحلیل: «دنیای بورس» در نوع بدیعی از دسته‌بندی مطالب به ازای هر نماد فعال در بازار سهام، هر صنعت و هر بازار، از ارز گرفته تا طلا و نفت، صفحه‌ای جداگانه طراحی کرده است. بر این اساس، کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه نماد، صنعت یا بازار مورد نظر خود، تمامی اخبار و تحلیل‌های مورد نیاز را به‌صورت آرشیوشده مشاهده کنند. این آرشیو مطالب، گنجینه‌ای مهم برای کاربران محسوب می‌شود که قدرت تحلیل آنها را به شدت تقویت می‌کند.

8- نبض شرکت‌ها در مجامع: ارتباط گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» با بیش از هزار بنگاه اقتصادی بورسی و غیربورسی، این امکان را فراهم کرده تا در «دنیای بورس» بتوانیم منبع تحولات و رویدادهای مهم شرکت‌ها را رصد کنیم. مجامع عمومی سالانه شرکت‌ها نیز یکی از فرصت‌هایی است که سهامداران می‌توانند عملکرد و برنامه آینده بنگاه‌های اقتصادی را رصد کنند. بر این اساس، خبرنگاران «دنیای‌بورس» با حضور مستقیم در عمده مجامع سعی می‌کنند مهم‌ترین فرصت‌ها و ریسک‌های شرکت‌ها را به‌صورت مستقیم به مخاطبان گزارش کنند.

9- پاسخگویی سریع به تحلیل‌های مورد نیاز مخاطبان: همان‌طور که اشاره شد ماموریت ارتباط پویا با مخاطبان در «دنیای بورس» نیز به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» دنبال می‌شود. بر این اساس، پرسش‌های کاربران از تیم تحلیلی «دنیای بورس» در اولویت قرار داشته و انتشار پاسخ‌ها روی سایت تاکنون بازخوردهای مناسبی به همراه داشته است.

10- تلگرام اختصاصی برای هر کاربر: خدمت نوین دیگری که در «دنیای بورس» به کاربران ارائه می‌شود، داشتن روبات تلگرامی اختصاصی است. بر این اساس، هر کاربر می‌تواند نماد، صنعت یا بازار مورد نظر خود را انتخاب کند. اگر خبر، تحلیل یا اطلاعیه‌های مالی (کدال) جدیدی مربوط به سبد انتخابی فرد منتشر شود، از طریق این روبات هوشمند در تلگرام شخصی کاربر اطلاع‌رسانی می‌شود. این امکان باعث می‌شود دسترسی افراد به مطالب مورد نظرشان با حداکثر بهره‌وری صورت پذیرد و در وقت آنها صرفه‌جویی شود.

نحوه ثبت نام

متقاضیان با مراجعه به آدرس زیر می‌توانند امکانات و سابقه مطالب تحلیلی «دنیای بورس» را رصد کرده و به منظور بهره‌مندی از خدمات کامل این سایت با پرداخت هزینه‌ای مناسب ثبت‌نام کنند.

www.donyayebourse.com